Klassieke rijkunst [deel 2]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:17

orienta schreef:
Dat is onzin wat je nu zegt nombrado, gedachten gaan samen met " onbewuste" minimale hulpen.

dus als ik denk...ik geef jou een schop in je buik, dan gebeurd dit onbewust ook? :')

orienta

Re: Klassieke rijkunst [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:17

wat heeft dat nou er mee te maken? dat vind ik geen vergelijking.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:30

orienta schreef:

das precies hetzelfde...
je zegt , dat wat je denkt voer je onbewust uit.
dat blijkt dus niet zo te zijn, anders zouden er wel hele rare dingen gebeuren in de wereld :')

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:41

Nee, maar als je dankt aan de stap, verandert er wel wat in je lichaam waarop je paard in stap gaat (als hij deze hulpen kent). Paardrijden is nog steeds geen voodoo.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:44

nombrado schreef:
orienta schreef:

das precies hetzelfde...
je zegt , dat wat je denkt voer je onbewust uit.
dat blijkt dus niet zo te zijn, anders zouden er wel hele rare dingen gebeuren in de wereld :')

Dat is helemaal niet hetzelfde want dan zit je niet op een paard dus heeft er geen bal mee te maken.
Je gedachtegang is zo simpel :O

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:19

spokie79 schreef:
Nee, maar als je dankt aan de stap, verandert er wel wat in je lichaam waarop je paard in stap gaat (als hij deze hulpen kent). Paardrijden is nog steeds geen voodoo.

voodoo is wel heel wat anders. :+ http://nl.wikipedia.org/wiki/Voodoo
Een paard is prima in staat een ruiter "aan te voelen" veel beter dan de mensen zelf.

vanzuijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:20

spokie79 schreef:

Vind dat heel goed uitgelegd spokie79, +:)+ en je bedoeld natuurlijk dat rijden geen hokus spokus is begrijp ik eruit.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:21

@ Nombrado door middel van lichaamsstaal ja niet je gedachten :O

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:21

orienta schreef:
Dat is helemaal niet hetzelfde want dan zit je niet op een paard dus heeft er geen bal mee te maken.
Je gedachtegang is zo simpel :O

dus als je op een paard zit, wordt je denken anders denk je?
het denken kan je zo moeilijk maken als je zelf wilt.
je denken hoort een verlengstuk te zijn van je gevoel
niet andersom.
Laatst bijgewerkt door nombrado op 03-10-11 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:24

orienta schreef:
@ Nombrado door middel van lichaamsstaal ja niet je gedachten :O

je uiteindelijke doel is via gedachten/gevoel....
en dan heb ik het over een andere vorm van denken dan "ik moet nog de vuilnisbak buitenzetten" denken.
dat is communiceren op een telepathische manier.

vanzuijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:24

Een beweging die je vaak herhaald dus hulpen geef je onbewust, men hoeft niet steeds te denken en nu dit en nu dat met doet het, dat is met volleybal ook zo wanneer men een bal ontvangt dan denkt men ook niet meer oh en nu de ellebogen strekken en vanuit de benen spelen nee dat is automatisme geworden en dat is met fijn rijden volgens mij niet anders.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:27

kortom Nombrado alleen op gedachten is niet mogelijk met een paard te communiceren

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:28

orienta schreef:
kortom Nombrado alleen op gedachten is niet mogelijk met een paard te communiceren

dat denk jij
ik weet dat het zeker wel mogelijk is

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:29

vanzuijlen schreef:
spokie79 schreef:

Vind dat heel goed uitgelegd spokie79, +:)+ en je bedoeld natuurlijk dat rijden geen hokus spokus is begrijp ik eruit.

Haha....dat bedoel ik ja.

Nombrado, ik begrijp je gedachtenpatroon. Uiteindelijk lijkt het op alleen denken. Maar als je echt zo gevoelig bent, heb je wel gemerkt dat op het moment dat je denkt aan stap, of draf etc. dat er veranderingen optreden in je lichaam (qua spierspanning). Dat is voor sommige paarden al genoeg hulp om de oefening uit te voeren.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:31

Precies spokie dat is ook wat ik bedoel :)

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:44

Gustav Steinbrecht: das gymnasium des pferdes

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:50

sanne1221 schreef:
Gustav Steinbrecht: das gymnasium des pferdes

Wat wil je hiermee zeggen. Staat namelijk heel veel in dat boek ;).

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:02

Mij lijkt het ook vrij sterk dat je paarden kunt besturen met je gedachten... Paarden merken hele subtiele verschillen die wij niet merken. Jullie kennen vast wel het onderzoek naar het slimme paard ed (heet die geloof ik). Dat paard dat kan "rekenen". Hij merkte dat de persoon die de vraag stelde bij het goede antwoord een andere houding kreeg. Wij mensen merken dat zelf niet dat we dat doen, maar dieren kunnen dat veel beter "voelen".

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:58

Vandaag heb ik paard.gereden op een aparte manier, ik ging op de bak rand zitten en dacht aan paard rijden Sb traver pirouette piafferen passage, toen ik klaar was was me paard niet eens moe, sterker nog hij stond me schaap achtig aan te kijken, van he gaan we nog wat doen, toen ben ik er maar op gaan zitten, ik had het idee dat wanneer ik er alleen maar aan zou denken zoals nombrado zegt me paard het wel zou doen, maar helaas...... Niet gelukt

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:13

Moll schreef:
Vandaag heb ik paard.gereden op een aparte manier, ik ging op de bak rand zitten en dacht aan paard rijden Sb traver pirouette piafferen passage, toen ik klaar was was me paard niet eens moe, sterker nog hij stond me schaap achtig aan te kijken, van he gaan we nog wat doen, toen ben ik er maar op gaan zitten, ik had het idee dat wanneer ik er alleen maar aan zou denken zoals nombrado zegt me paard het wel zou doen, maar helaas...... Niet gelukt

nou is mij wel gelukt vandaag , je moet je ogen er wel bij dicht doen anders werkt het nie, want anders kun je niet echt je gevoel voelen

wederom de eeuwig durende discussie met nombrado en ik denk zo ook cherie , geeft niet hoor ieder zijn recht op een mening , maar als je eigen cellen al kunnen denken( heel zwart wit dan he) dan snap ik niet dat je nog steeds van mening bent dat een gedachte geen invloed heeft op je lichaam maar toe maar

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:19

liberty22 schreef:
Moll schreef:

nou is mij wel gelukt vandaag , je moet je ogen er wel bij dicht doen anders werkt het nie, want anders kun je niet echt je gevoel voelen

wederom de eeuwig durende discussie met nombrado en ik denk zo ook cherie , geeft niet hoor ieder zijn recht op een mening , maar als je eigen cellen al kunnen denken( heel zwart wit dan he) dan snap ik niet dat je nog steeds van mening bent dat een gedachte geen invloed heeft op je lichaam maar toe maar

Inhoudelijk blijkbaar niets toe te voegen :') dus gaan we maar weer eens op de persoonlijke toer.

Waar PROFESSOR in beeld komt is altijd geduvel.

Ik persoonlijk denk, dat jullie denken dat jullie kunnen "paardrijden", maar ik denk, dat dit alleen een gedachte is :')

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:21

nee klopt inhoudelijk niets toegevoegd maar dat komt omdat we er toch niet uit komen met zijn allen en dan gaan we weer ellenlang op elkaar zeveren pff moet er ook wel om lachen eingelijk

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:24

Toevallig weet ik dat liberty kan paardrijden. En daarnaast weet zij ook nog eens veel en zal zij oprecht geïnteresseerden met veel liefde uitleggen.

Waarschijnlijk denken bepaalde mensen dat ze kunnen rijden. Maar ieder gezond persoon weet dat je met alleen denken niet ver komt. Je moet er ook wat voor doen.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:26

liberty22 schreef:
nee klopt inhoudelijk niets toegevoegd maar dat komt omdat we er toch niet uit komen met zijn allen en dan gaan we weer ellenlang op elkaar zeveren pff moet er ook wel om lachen eingelijk

Blijkbaar net zo min als xmarliez ooit eens gevoeld dat alles als vanzelf ging/gaat.

Pas als je dat gevoel ooit eens gevoeld hebt, weet je wat er bedoeld wordt.

En daarom ook, dat ellenlange gezever, muggenzifterij en op alle slakken zout leggen :j

And by the way, paarden blijken "telepatisch" begaafd te zijn. Dat onderzoek is al een aantal jaar oud.
Maar een ruiter moet er wel "open" voor staan natuurlijk :j /3

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:27

ach ldas lief spoky maar goed ik ben er veel mee bezig echt goed moet ik nog worden hoor haha , maar idd met veel liefde wil ik alles uitleggen nou jah dat wat ik geleerd en ervaren heb maar zo zitten we altijd te sparren met nombrado en cherie , omdat we het toch niet eens worden en elkaar alle inhoudelijke dingen al eens naar de oren gegooid hebben die we kennen denk is dus vandaar dat ik niet meer serieus kan reageren.
Laatst bijgewerkt door liberty22 op 03-10-11 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt