TEGEN bitloos rijden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:41

Tendance schreef:
Whoa, ik neem aan, dat je het nu tegen Chaos hebt?
Een paard, dat door het bit heenloopt, daarvan kun je toch nooit de schuld aan een bit geven?
Dat bit heeft toch geen eigen ziel?
De fout bij iets leggen wat niet leeft... Dat kan toch niet.

Goh echt?
Maar waarom wordt dat dan wel bij bitloos gedaan?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:42

Air schreef:
Tendance schreef:
Whoa, ik neem aan, dat je het nu tegen Chaos hebt?
Een paard, dat door het bit heenloopt, daarvan kun je toch nooit de schuld aan een bit geven?
Dat bit heeft toch geen eigen ziel?
De fout bij iets leggen wat niet leeft... Dat kan toch niet.

Goh echt?
Maar waarom wordt dat dan wel bij bitloos gedaan?

_/-\o_ :j

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:43

Tendance schreef:
Zie je mij dat zeggen?

wie zijn schuld is het dan?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:44

@Air......bit loos gaat inderdaat prima....ook op redelijk nivo.....echter is dan vaak door de zelfde combinatie met bit een nog beter resultaat te behalen.....

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:45

Waarom zo aanvallend? Ik vraag het alleen maar?
Welke schuld geven wij volgens jou aan het bitloze hoofdstel?

papagroom

piano spelen gaat ook prima met handschoenen aan....als je maar genoeg oefend.....zonder handschoenen gaat het echter wel een stuk beter....
Laatst bijgewerkt door papagroom op 22-11-11 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellebie

papagroom schreef:
@Air......bit loos gaat inderdaat prima....ook op redelijk nivo.....echter is dan vaak door de zelfde combinatie met bit een nog beter resultaat te behalen.....

toch is dit bij veel paarden die bitloos worden gereden niet het geval! Hang der bij die van mij of die van mijn buurmeisje eens een bit in.... protest, protest en nog eens protest.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:46

Tendance schreef:

op wie is deze reactie bedoeld :P?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:47

MaritAriel schreef:
Tendance schreef:
Zie je mij dat zeggen?

wie zijn schuld is het dan?

Als een paard door het bit heen loopt, dan is het de schuld van de ruiter of heel soms van het paard.
In geval van het paard ligt de schuld daar als hij ergens van geschrokken is en er vandoor gaat.
Maar goed op dat moment ligt eigenlijk de schuld bij de situatie en niet helemaal bij het paard.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:48

MaritAriel schreef:
Tendance schreef:

op wie is deze reactie bedoeld :P?

Op Air, jij en ik postten tegelijkertijd ons bericht.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:48

@MaritAriel

Onzin.....een paard op nivo+ruiter op nivo,presteerd in de regel met bit beter als zonder......
En dan heb ik het niet over bos ritjes....
Laatst bijgewerkt door papagroom op 22-11-11 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:49

MaritAriel schreef:
papagroom schreef:

toch is dit bij veel paarden die bitloos worden gereden niet het geval! Hang der bij die van mij of die van mijn buurmeisje eens een bit in.... protest, protest en nog eens protest.

Ik denk, dat er meer paarden zijn die bitloos gereden worden, maar wel een bit accepteren, dan die het niet accepteren.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:50

Toetsen zijn niet levend papagroom. Grote denkfout. Toetsen kunnen niet voelen.

Tendance: misschien gewoon even lezen? En nadenken...
De niet aanwezige verfijning wordt aan bitloos verweten. Maar het is de ruiter die het paard moet verfijnen, niet het bit of hoodstel.
Het paard voelt het echt wel.
Het is hetzelfde als mensen die denken hun sporen nodig te hebben omdat het paard anders niet loopt. Dat ligt niet aan de sporen, en dat ligt niet aan het paard. Dat ligt aan de ruiter die het paard niet aan het been maakt.

Daan_O

papagroom schreef:
Onzin.....een paard op nivo+ruiter op nivo,presteerd in de regel met bit beter als zonder......

Waar baseer je dit op? Volgens mij is dit een aaname. Of ken jij verschillende combinaties die volgens jouw normen "op niveau" rijden en een aantal maanden uitlsuitend bitloos hebben gereden en daarna hebben geconcludeerd dat het met bit beter gaat?

Jellebie

Citaat:
Als een paard door het bit heen loopt, dan is het de schuld van de ruiter of heel soms van het paard.
In geval van het paard ligt de schuld daar als hij ergens van geschrokken is en er vandoor gaat.
Maar goed op dat moment ligt eigenlijk de schuld bij de situatie en niet helemaal bij het paard.

mijn paard liep altijd door het bit heen , maar dan ook echt altijd . Mijn schuld ? ik heb zo'n mijn twijfels . Aangezien ik bitloos op precies de zelfde manier rijd en er dan niks aan de hand is . Mijn paard zijn schuld ? Lijkt me sterk , in mijn ogen is dat haar manier om aan te geven dat ze hem niet fijn vind . Een beetje druk gaf gewoon een tegen overgestelde reactie ; rennen , kop schuin omhoog enz. Iets medisch? Nee niks aan de hand , gebit was goed en voor de rest ook. Ja dan kijk ik toch echt naar het bit ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:51

papagroom schreef:
@MaritAriel

In welke regel papagroom? Die van 100 jaar terug waar je in blijft hangen?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:52

papagroom schreef:
@MaritAriel

belachelijk dat je denkt dat je daar een stukje ijzer voor nodig hebt...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:57

Daan_Ordeal schreef:
papagroom schreef:

Waar baseer je dit op? Volgens mij is dit een aaname. Of ken jij verschillende combinaties die volgens jouw normen "op niveau" rijden en een aantal maanden uitlsuitend bitloos hebben gereden en daarna hebben geconcludeerd dat het met bit beter gaat?

Dit is geen aanname maar een mening die in de loop der jaren uit ervaring is ontstaan...
I heb overigens niets tegen bitloos of wat dan ook loos,maar zie het meer als een leuk spelletje ter afwisseling van de dagelijkse training........dat is mijn persoonlijke mening.....

Daan_O

Re: TEGEN bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:58

Een mening is geen feit dus kun je niet stellen dat met bit beter gepresteerd wordt. Je kunt wel zeggen dat dit jouw persoonlijke ervaring is.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:59

Daan_Ordeal schreef:
Een mening is geen feit dus kun je niet stellen dat met bit beter gepresteerd wordt. Je kunt wel zeggen dat dit jouw persoonlijke ervaring is.

precies..

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:00

MaritAriel schreef:
papagroom schreef:
@MaritAriel

dat denk ik inderdaat,en daar ben ik niet de enigste in....

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:00

Air schreef:
Toetsen zijn niet levend papagroom. Grote denkfout. Toetsen kunnen niet voelen.

Tendance: misschien gewoon even lezen? En nadenken...
De niet aanwezige verfijning wordt aan bitloos verweten. Maar het is de ruiter die het paard moet verfijnen, niet het bit of hoodstel.
Het paard voelt het echt wel.
Het is hetzelfde als mensen die denken hun sporen nodig te hebben omdat het paard anders niet loopt. Dat ligt niet aan de sporen, en dat ligt niet aan het paard. Dat ligt aan de ruiter die het paard niet aan het been maakt.

Sorry, maar dan wil ik je verzoeken om zelf mijn berichten ook beter te lezen. Volgens mij zeg ik alleen dat de fout over het algemeen, naar mijn mening bij de ruiter ligt.
Verder wil ik je verzoeken om minder aanvallend te reageren, dat doe ik bij jou ook niet!

Misschien gewoon even lezen? en nadenken... Dat vind ik geen uitspraken, die je er zomaar ingooit in een discussie!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:01

Ik rij niet bitloos maar ik heb er ook niet iets tegen. Ik heb ff gescanned en ik zag iets over dat met bit rijden zielig is. Waarom? Ik heb het laats ook nog gehoord. Ik had een foto van mijn pony met hoofdstel op mijn hyves zitten en iemand die ik niet eens kende had erop gereageerd van leuke pony maar wat zielig dat jij met bit rijdt! echt sneu voor je pony.
Maar wat is er sneu aan? Paarden rijden 1000den jaren met bit! Kijk ik snap wel als mensen hard zijn en kei hard aan de teugels trekken dat het zielig is dan kun mons gaat scheuren maar dat heeft niks met bit te maken. Maar aan de ruiter zelf!
Sorry als dit al is besproken /3

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:01

Daan_Ordeal schreef:

Goed....dan draaien we het om.....noem mij een serieuze,en bekende wedstrijd ruiter die zonder bit beter zou presteren als met?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:03

Citaat:

Citaat:
dat denk ik inderdaat,en daar ben ik niet de enigste in....

dat weet ik en dat frustreerd onwijs want als je het ervaren hebt weet je pas dat dat echt onzin is!