Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:53

GerenGer schreef:
Klopt Ilzas, maar er wordt hier in dit topic en sowieso wel in andere topics meningen geventileerd over verkeerde trainingsmethoden (zie: Hollandse School) en daar werden echt wel kwetsende dingen genoemd, zoals je zelf al zegt.

Ja en daar sta ik ook niet achter.

GerenGer schreef:
Voor Ilzas (en nu ook voor ThePast03)
Weet je dat dat altijd zo lekker opvalt bij mensen als jij? Dat jullie altijd zo lekker anoniem zijn. Geen profiel en onnuttig onderschrift. Ik ben het tegenwoordig aan het bijhouden. ThePast03 is er ook zo eentje, je weet alleen dat ze ooit een vos paard heeft gehad, maar zelfs dat hoeft niet waar te zijn. En dan heb je ene Pipo die zich verschuilt achter een clown. Dan denk ik, waarom zo anoniem? Dat moet in mijn ogen dan toch een teken zijn dat ze zichzelf niet willen blootstellen, omdat ze op een of andere manier toch bang zijn voor die grote ruiters of anders voor andere bokkers?

Hier heb ik ook al eens op gereageerd, maar wil het best nog eens copy-pasten:

Ilzas schreef:
horseyfries schreef:
... de hardroepers met een leeg profiel die zo trots zijn op hun eigen prestaties dat ze ten koste van alles hun identiteit geheim willen houden.

Wat een onzin zeg. Of je een leeg profiel hebt of niet, maak je zelf wel uit en dat kan zoveel redenen hebben (privacy, werk, ongewenste meelezers/ gestalk). Er zijn niet voor niets spotjes op tv over internetveiligheid en dergelijke. Ik heb inderdaad een leeg profiel maar daardoor is mijn mening niet meer of minder waard dan dat van iemand die wel alles erop zet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:54

GerenGer schreef:
Weet je dat dat altijd zo lekker opvalt bij mensen als jij? Dat jullie altijd zo lekker anoniem zijn. Geen profiel en onnuttig onderschrift. Ik ben het tegenwoordig aan het bijhouden. [*olduser*] is er ook zo eentje, je weet alleen dat ze ooit een vos paard heeft gehad, maar zelfs dat hoeft niet waar te zijn. En dan heb je ene Pipo die zich verschuilt achter een clown. Dan denk ik, waarom zo anoniem? Dat moet in mijn ogen dan toch een teken zijn dat ze zichzelf niet willen blootstellen, omdat ze op een of andere manier toch bang zijn voor die grote ruiters of anders voor andere bokkers?

Er is in dit topic weinig gezanikt over trainingsmethode, hooguit de vraag of de extreme beweging er in is getraind of niet.

Ik heb een hele goede reden om anoniem te blijven op internet en die reden heeft verder niets met bokt te maken, als mensen daardoor denken dat ik bang ben voor de grote ruiters of andere bokkers moeten ze dat helemaal zelf weten. Ik wil je de reden best pb-en als dat zo belangrijk voor je is.

Ik doe niet aan heldendom en de grote ruiters zijn voor mij net zulke mensen als de buren hier.
Mensen worden voor mij niet groot door prestaties, hooguit door wie ze zijn en hoe ze in het leven staan.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:54

marialva schreef:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

je haalt me echt de woorden uit me mond geen profiel en lekker anoniem zo ;)

Oke en ik heb even in jouw profiel gekeken. Je rijdt Lusitano's, hebt een dochter, bent een vrouw. En nu? Nu is jouw mening ineens belangrijker of meer waard ofzo?

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:39

horseyfries schreef:
Zou het daaraan liggen denk je? Of zou de plaatster van de foto nog geen KWPN tuigpaard van een Hackney kunnen onderscheiden?

Hahaha, jeetje jullie gaan zo hard met de reacties dat als ik een paar uur later kijk ik al weer 2 pagina's door moet spitten! Mag ik nog wel quoten dan; het gaat inmiddels al weer ergens anders over geloof ik... Anyway foto is zo van google geplukt, zoekfunctie Hackney, dus ja, wie ben ik om daaraan te twijfelen, dat kunnen jullie beter beoordelen dan ik waarschijnlijk, zo van een foto! Heb alleen verstand van arabische volbloeden :j
Wat ik ermee wilde zeggen is dat men blijkbaar tegenwoordig het beeld toch "spectaculairder" willen zien en dan kom je toch gauw bij de tuigpaarden/hackneys kniebewegingen.
gr Claudia ^)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:56

ThePast03 schreef:
GerenGer schreef:
Weet je dat dat altijd zo lekker opvalt bij mensen als jij? Dat jullie altijd zo lekker anoniem zijn. Geen profiel en onnuttig onderschrift. Ik ben het tegenwoordig aan het bijhouden. ThePast03 is er ook zo eentje, je weet alleen dat ze ooit een vos paard heeft gehad, maar zelfs dat hoeft niet waar te zijn. En dan heb je ene Pipo die zich verschuilt achter een clown. Dan denk ik, waarom zo anoniem? Dat moet in mijn ogen dan toch een teken zijn dat ze zichzelf niet willen blootstellen, omdat ze op een of andere manier toch bang zijn voor die grote ruiters of anders voor andere bokkers?

Er is in dit topic weinig gezanikt over trainingsmethode, hooguit de vraag of de extreme beweging er in is getraind of niet.

Ik heb een hele goede reden om anoniem te blijven op internet en die reden heeft verder niets met bokt te maken, als mensen daardoor denken dat ik bang ben voor de grote ruiters of andere bokkers moeten ze dat helemaal zelf weten. Ik wil je de reden best pb-en als dat zo belangrijk voor je is.

Ik doe niet aan heldendom en de grote ruiters zijn voor mij net zulke mensen als de buren hier.
Mensen worden voor mij niet groot door prestaties, hooguit door wie ze zijn en hoe ze in het leven staan.

Je kunt het woord "prestaties" eruit lichten, maar het woord "hardroepers" is wel waar het om gaat...
Natuurlijk kun je veel redenen hebben om anoniem te willen blijven op internet. Ik heb er zelf ook niet altijd even leuke ervaringen mee dus kan me dat best voorstellen. Maarrrr.... op het moment dat je glasharde beschuldigingen ergens neer gaat zetten vind ik het bijzonder laf om dat anoniem te doen.
Als je zo "stoer" bent dat je meent dat te moeten doen, wees dan ook zo stoer en vertel wie je bent en hoe je eraan komt.

Dit is trouwens niet persoonlijk tegen jou gericht maar "je" als in "iedereen die in dat plaatje past"!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 00:07

horseyfries schreef:
Je kunt het woord "prestaties" eruit lichten, maar het woord "hardroepers" is wel waar het om gaat...
Natuurlijk kun je veel redenen hebben om anoniem te willen blijven op internet. Ik heb er zelf ook niet altijd even leuke ervaringen mee dus kan me dat best voorstellen. Maarrrr.... op het moment dat je glasharde beschuldigingen ergens neer gaat zetten vind ik het bijzonder laf om dat anoniem te doen.
Als je zo "stoer" bent dat je meent dat te moeten doen, wees dan ook zo stoer en vertel wie je bent en hoe je eraan komt.

Dit is trouwens niet persoonlijk tegen jou gericht maar "je" als in "iedereen die in dat plaatje past"!

Je quote mij dus ik reageer, niet omdat ik me aangesproken voel omdat ik nergens glasharde beschuldigen heb geuit. ;)

Ik zet hier verder niets neer wat ik de mensen zelf ook niet recht in het gezicht zou durven zeggen.
Heeft niets met stoer te maken als je gevoel afwijkt van het gevoel van de grote massa en in dit geval een jury.

Snap ook niet waar iedereen zich zo druk over maakt, als ik zeg dat ik de muziek van Frans Bauer vreselijk vindt terwijl die man wel meerdere malen op nummer 1 heeft gestaan gaat niemand tegen mij roepen: probeer het eerst zelf maar eens om een nummer 1 hit te scoren, of "stoer hoor om dat anoniem te schreeuwen". :D

Verder vind ik het raar dat mensen zoveel waarde hechten aan een profiel? Ik kan er de grootste onzin inzetten en foto's en iedereen denkt dat ik dan niet meer anoniem post. En dat terwijl ik toch van tenminste 1 weet dat die de kluit loopt te belazeren. :D
Maar nogmaals als mensen er zoveel waarde aan hechten om te weten waarom mijn profiel niet is ingevuld: pb-box staat open.
Denk dat ik dat laatste maar in mijn profiel ga plaatsen, voorkomt dat topics ineens een andere richting in worden geduwd. :+

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 08:42

Ilzas schreef:
webster543 schreef:
Of gaat hij zoals Matinée een "éénseizoenspaard" worden?

Ja, van Matiné is toch ook doodzonde?

Vond Matine er niet echt relaxed uitzien met dat gezwiep van d'r staart, net al die van Imke trouwens

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 08:49

Ilzas schreef:
zipje71 schreef:
nou schaar mij dan maar in het kamp dat hij het KAN.

Ja en als "men" het dan te extreem vind, kan hem dat dus ook weer afgeleerd worden.

Ja en wie is "men"?
Als de eigenaren van het paard er geen problemen mee hebben, wie zijn wij dan om te zeggen dat het moet worden afgeleerd? Ik denk dat pas als de jury's het loopje gaan afstraffen dat Edward er iets aan zou proberen te doen. Maar ik denk dat het lastig wordt om iets wat er van nature in zit af te leren. Het corrigeren van verreden paarden is al lastig dus laat staan hoe lastig dit zal zijn (probeer bij jezelf maar iets af te leren zoals bijv. nagelbijten)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:44

ThePast03 schreef:
Snap ook niet waar iedereen zich zo druk over maakt, als ik zeg dat ik de muziek van Frans Bauer vreselijk vindt terwijl die man wel meerdere malen op nummer 1 heeft gestaan gaat niemand tegen mij roepen: probeer het eerst zelf maar eens om een nummer 1 hit te scoren, of "stoer hoor om dat anoniem te schreeuwen". :D

Verder vind ik het raar dat mensen zoveel waarde hechten aan een profiel? Ik kan er de grootste onzin inzetten en foto's en iedereen denkt dat ik dan niet meer anoniem post. En dat terwijl ik toch van tenminste 1 weet dat die de kluit loopt te belazeren. :D
Maar nogmaals als mensen er zoveel waarde aan hechten om te weten waarom mijn profiel niet is ingevuld: pb-box staat open.
Denk dat ik dat laatste maar in mijn profiel ga plaatsen, voorkomt dat topics ineens een andere richting in worden geduwd. :+

Juist ThePast03! Helemaal mee eens.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:44

zipje71 schreef:
Vond Matine er niet echt relaxed uitzien met dat gezwiep van d'r staart, net al die van Imke trouwens

Ja, eens. Hou ik ook niet van.

horseyfries

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:06

Jij bent gewoon een "glas halfleeg" type volgens mij, waar houdt je nu wel van? ;)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:15

Heb ik al gezegd: Bonfire.

En ook al zie ik dat zwiepen met die staart in het algemeen niet graag, ik mocht Andreas Helgstad wel altijd graag zien rijden. Die heeft trouwens net een super Oldenburger gekocht, a la Bonfire waar ik ook weer veel van verwacht.

Idem dito met Isabel, dat Satchmo een keer in de staak gaat, neemt niet weg dat ik haar in het algemeen wel graag zie rijden.

Ook die schimmel van Margit Otto-Crepin, Lucky Lord.

Nicole Uphoff met Rembrand.

Farbenfroh.

Monica Theordorescu mocht ik altijd graag zien rijden.

Van een heel ander niveau, maar: mijn eigen instructrice.

En zo waarschijnlijk nog vele, vele meer.

Ik zie gewoon niet graag verzet in een proef, logisch toch?
Laatst bijgewerkt door Ilzas op 06-10-09 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:26

Het paard van Andreas zwiepte het meeste van allemaal.... ;)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:27

horseyfries schreef:

En ik had het niet zozeer over het paard, maar over Andreas...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:40

Hmmm ja die mogen ze brengen.....;)

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:41

Ilzas schreef:
horseyfries schreef:

En ik had het niet zozeer over het paard, maar over Andreas...

een paard zwiept vaak uit protest van de hulpen van de ruiter.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:59

Vaak. Maar niet altijd.

Mijn pony deed het uit gewoonte. Bij iedereen die erop zat, tijdens het uitstappen, tijdens het losrijden, altijd. Ik heb er dierenartsen, osteopaten, fysiotherapeuten, de hele riedel, bij gehad. Niemand kon wat lichamelijk vinden. Juries hebben hem er ook nooit op afgestraft omdat het beeld verder heel ontspannen was.

hippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:01

Om even terug te komen op Totilas.
Is het jullie nog niet opgevallen dat hij bijv. in de uitgestrekte draf alleen zijn voorbenen verheft?
Hij verruimt absoluut niet. Waar een ander paard in de uitgestrekte draf de achterhoef ruim voorbij de voorhoefafdruk zet, presteert Totilas het om er zelfs af en toe achter te blijven! De impuls, welke nodig is om te verruimen, moet toch vanuit het achterbeen komen?? Of zie ik dat nu zo verkeerd??
En zo zijn er nog wel meer dingen die veel beter kunnen.

Dus ja ik vind hem echt extreem en absoluut geen voorbeeld van een goed lopend dressuurpaard, het is in mijn ogen meer een circuspaard dat zijn kunstjes goed beheerst.
Ik kan ook niet begrijpen hoe het mogelijk is dat juryleden dit niet (willen) zien en alleen maar kijken naar die mooie zwarte hengst met die extreem verheven voorbenen.

Hierbij wil ik aangeven dat dit mijn persoonlijke mening is, welke geenszins voortvloeit uit jaloezie oid, het is gewoon zoals het is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:03

Dat heb ik een aantal pagina's terug al aangegeven. Alleen vond ik toen geen medestanders. Maar ik ben nog steeds dezelfde mening toegedaan :)

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:07

_San87_ schreef:
Dat heb ik een aantal pagina's terug al aangegeven. Alleen vond ik toen geen medestanders. Maar ik ben nog steeds dezelfde mening toegedaan :)

Ik geloof, dat ik dezelfde mening al -tig keer geschreven heb :+

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 21:07

hippa schreef:
Om even terug te komen op Totilas.
Is het jullie nog niet opgevallen dat hij bijv. in de uitgestrekte draf alleen zijn voorbenen verheft?
Hij verruimt absoluut niet. Waar een ander paard in de uitgestrekte draf de achterhoef ruim voorbij de voorhoefafdruk zet, presteert Totilas het om er zelfs af en toe achter te blijven! De impuls, welke nodig is om te verruimen, moet toch vanuit het achterbeen komen?? Of zie ik dat nu zo verkeerd??
En zo zijn er nog wel meer dingen die veel beter kunnen.

Dus ja ik vind hem echt extreem en absoluut geen voorbeeld van een goed lopend dressuurpaard, het is in mijn ogen meer een circuspaard dat zijn kunstjes goed beheerst.
Ik kan ook niet begrijpen hoe het mogelijk is dat juryleden dit niet (willen) zien en alleen maar kijken naar die mooie zwarte hengst met die extreem verheven voorbenen.

Hierbij wil ik aangeven dat dit mijn persoonlijke mening is, welke geenszins voortvloeit uit jaloezie oid, het is gewoon zoals het is.

Ik ben het met je eens. _/-\o_

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:08

Ik ben het er ook eens.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:09

modie schreef:
_San87_ schreef:

Ik geloof, dat ik dezelfde mening al -tig keer geschreven heb :+

Over de uitgestrekte draf? Dan heb ik dat gemist :o

hippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:15

Gelukkig zijn er nog meer verstandige mensen in de paardenwereld!!!! :# +:)+
Daartegen ook sorry, ik heb nog niet het gehele topic gelezen, maar wilde op voorhand vast mijn mening kwijt.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:18

_San87_ schreef:
Over de uitgestrekte draf? Dan heb ik dat gemist :o

Geeft niet, hoor ;) Op een gegeven moment is het ook wel heel snel gegaan, de eerste 30 pagina's :D
Maar ook in andere topic's ben ik dezelfde mening toegedaan.