horseyfries schreef:Professor, u heeft iets teveel de theorie gestudeerd vrees ik zonder erover na te denken. Stelling zonder buiging is mogelijk maar buiging zonder stelling niet, dat is wat elke cursus idd vertelt.
U vergeet hierbij dat het hier niet gaat over contrastelling, maar over de beschrijving van een oefening waarbij buiging gevraagd wordt zoals die op wedstrijden moet worden uitgevoerd. Dan wil men die buiging idd over het totale lichaam. Wat niet wil zeggen dat het niet mogelijk is om een paard buiging naar rechts in de rest van zijn lichaam te laten houden, en dan toch het hoofd naar links te stellen. Zoals u zelf al eerder zei is stelling geen halsbuiging. Het is perfect mogelijk voor een paard om buiging te houden naar één kant en dan toch om te stellen naar de andere kant. U stelt dat dit anatomisch onmogelijk is. Waarom? Bestaat een paard niet meer uit wervels die verschillende kanten op kunnen gaan? Wat is er anatomisch onmogelijk aan?
Dat de pirouette geen pirouette meer zou zijn is ook een vreemde stelling, als oefening kan het juist heel nuttig zijn. Het is alleen niet de uitvoering die op wedstrijd gevraagd wordt. Zolang de beenzetting en buiging in de rest van het lichaam behouden blijft, kun je moeilijk zeggen dat het geen pirouette meer is. Dat is ook niet waar het om gaat.
SB, en alle zijgangen, pirouette natuurlijk in alle gangen die zijn verzameld en in buiging.
Mag ik bij deze dus vast stellen dat u ervan overtuigd bent dat een paard onmogelijk naar rechts kan kijken als de rest van het lichaam naar links gebogen is?
Vraagt u ooit aan een leerling op de volte om contrastelling te vragen? En dan bedoelt u dus eigenlijk contrabuiging?
Geweldig horseyfries wanneer u mijn woorden niet begrijpt en dat u tegen de anotomie van het paard het paard kan stellen tegen de buiging in dan bent u werkelijk een fenomeen.
Dit is hoe u het keert of wend onmogelijk, of dat nu thuis is of op de noordpool het kan niet wat u beschrijft.
En wanneer u denkt dat de stelling los gekoppeld kan gereden worden van de buiging, dan weet u werkelijk niet wat Buiging is, vraagt u maar mijnheer Hinnemann.
Hij zou u bevestigen
dat Buiging zoder stelling niet kan, en stelling wel zonder buiging.
Wat u rijdt in een pirouette is klinkklare onzin, dat heeft niets met rijden te maken, en ook niet met gymnastieseren.
U gooit steeds met teksten van Steinbrecht en juist hij heeft dat zo duidelijk op papier gezet,:
Stelling is van maantop tot hals inplant. Stelling zonder buiging kan.
Buiging is van maantop tot en met staartwortel, buiging kan niet zonder stelling.
Ook in Nederland in de Handleiding staat dit duidelijk geschreven.
Richard Wätchen beschrijft dat.
Seunig beschrijft dat.
Van Reede beschrijft dat.
En wat u thuis daar aan het produceren bent dan heeft het paard geen buiging, maar is in zijn lichaam
recht, en heeft geen enkele rijkunstige waarde.
En neemt u van mij aan dat u niet weet wat buiging is, anders zoudt u deze onzin niet schrijven.
Sorry dat ik zo hard overkom, maar dit is werkelijk klinkklare onzin, u moet nu werkelijk eens dit navragen en nalezen of u heeft nog nooit maar dan ook nooit een werkelijke buiging ervaren.
Het doe mij gewoon zeer dat u nog steeds volhoud dat dit kan, het druist werkelijk tegen alle regels der natuur in.
Bovendien mevrouw horseyfries, de stelling wordt aangegeven door het binnenbeen en met de binnenteugel verfijnt, wanneer u op de rechterhand buiging heeft geeft bovendien het binnenbeen de buiging aan, het paard buigt om het binnenbeen (dicht bij de singel of daarop), wanneer u dan de stelling tegenover de buiging aangeeft doet u dit alleen met uw handen, anders zou het niet mogelijk zijn de buiging te handhaven.
Zo ziet u dat dit al onmogelijk is, Stelling en buiging onstaat uit de zit, niet uit de hand.
Alles wat u beschreven heeft druist tegen alles in, tegen alle die zich hiermee bevatten, bevat hebben.
Wat u bedoeld heeft niets maar ook niets met de zijgangen en buiging te doen.
U wilt uw gelijk, maar die is er niet, dat hebben de meesters die het ons voorgedaan hebben, en het beschreven hebben.
U denkt dat het alleen om de wervels gaat nee mevrouw horseyfries niet alleen die ook de spieren en de hals en rugband, die doet u in twee delen uitelkaar rekken.
En dan niet te vergeten de buitspieren die lopen van de achterkant van het hoofd door de borst naar de heup, knie, en spronggewricht.
Al deze bent u vergeten, dat u spier groepen die met elkaar werken wilt u tegen elkaar laten werken.
Daarom Stelling zonder buiging kan.
Buiging zonder stelling niet.En mijn verontschuldiging nog dat ik dat 1x verkeerd beschreven heb.