Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DarkoFoitzik schreef:@Resistence, ik zi veel spanning en een paard dat hoog-in in gereden wordt maar daar niet klaar voor is. Daardoor oogt ze strak en soms onregelmatig.
Babootje schreef:DarkoFoitzik schreef:@Resistence, ik zi veel spanning en een paard dat hoog-in in gereden wordt maar daar niet klaar voor is. Daardoor oogt ze strak en soms onregelmatig.
Ik vind dat je voor een manegepaard waar je maar 1 of 2 x per week op zit al heel blij mag zijn met het getoonde resultaat. Paardje heeft wat spanning (zwaait staart) maar ik zie ook een wat klapperend zadel.
Ik rijd één keer per week dressuur, en een keer in de twee weken heb ik daar ook springles bij.
FCSA schreef:Was dit filmpje al eens door iemand gedeeld? Ik vind het een fijn voorbeeld van correcte training van (GP)paard: https://www.youtube.com/watch?v=UjGU1_WgI08
Ik moest veel zijgangen afwisselen op de lange zijde, tweede hoefslag en volte (van wijken naar appuyeren, van travers naar renvers enz.) en dan tijdens dat ook nog eens wisselen in hoofdhalshouding. In de galop deden we daarbij ook nog eens veel schakelen, van verzameling naar uitgestrekt en weer terug. Tussendoor regelmatig een rondje stap lange teugel want het was pittig voor Timo (en mij). Verder was ze er erg streng op dat ik mijn benen ontspande en geen drijvende hulpen gaf behalve bij wisseling van tempo. 1 korte kuithulp moest bijvoorbeeld direct wegdraven zijn in een actief tempo en daarna mocht ik niet meer bijdrijven om hem in datzelfde tempo te houden. Over 4 weken les 2