Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:03

Ziet er goed uit hoor Resistance. Nette manege ook met heel aardige paarden moet ik zeggen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:11

Eens hoor Chablis. Het is soms maar net hoe de foto genomen wordt; dat stoort me soms ook in voorbeelden die worden gegeven.
Maar in het artikel zelf kan ik me ook wel vinden.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:10

@Baboortje, ik zie op de foto's een paar dmet taktfouten en een valse knik. helemaal voor een jong paard vind ik het geen mooi beeld.

@Avanti, prober inderdaad vanuit de stap eerst de rust erin te krijgen. vraag stelling en buiging op een contact teugel met een voorwaarts stappend paard. vanuit de ontspanning in de stap uitbouwen naar de draf. alles vanuit de ontspanning en rust.

@Resistence, ik zi veel spanning en een paard dat hoog-in in gereden wordt maar daar niet klaar voor is. Daardoor oogt ze strak en soms onregelmatig.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:42

DarkoFoitzik schreef:
@Resistence, ik zi veel spanning en een paard dat hoog-in in gereden wordt maar daar niet klaar voor is. Daardoor oogt ze strak en soms onregelmatig.

Ik vind dat je voor een manegepaard waar je maar 1 of 2 x per week op zit al heel blij mag zijn met het getoonde resultaat. Paardje heeft wat spanning (zwaait staart) maar ik zie ook een wat klapperend zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:42

Babootje schreef:
DarkoFoitzik schreef:

Ik vind dat je voor een manegepaard waar je maar 1 of 2 x per week op zit al heel blij mag zijn met het getoonde resultaat. Paardje heeft wat spanning (zwaait staart) maar ik zie ook een wat klapperend zadel.

Bedankt! :) Ik rijd één keer per week dressuur, en een keer in de twee weken heb ik daar ook springles bij.

Zadel zit best goed maar het blijft een manege; echt goed zal het nooit helemaal liggen. Zelf zit ik er ook niet lekker in. Gaatje langer zit alles ongelijk en zit ik te schudden, gaatje korter is net te kort en dan pas ik er niet echt goed in. Toch maar voor wat korter gekozen uiteindelijk.

Hij heeft inderdaad wat spanning in zijn lichaam. Het is al wel veel beter geworden dan eerst. Af en toe heeft hij aan het begin van de les dat alles echt een beetje "vast" zit door die spanning. Na een paar bokken is het ergste er wel uit gelukkig, maar het blijft een manegepaard. Die heeft helaas niet het privilege om naar de osteopaat te mogen en met perfect passend tuig te lopen. :(

Als hij van mij was zou dat het eerste zijn wat ik zou regelen. Ook zou ik dan allereerst aan ontspanning en lossigheid gaan werken. Dat probeer ik nu ook wel, maar er rijden toch nog 10 anderen op waarvan er een heleboel daar nog niet aan toe zijn.

Mariska14015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 23:58

Wat mij persoonlijk opviel is het continu met de sporen in de flanken drukken, dit is niet iets wat ik zou doen. Maar ik ben ook geen dressurruiter, was alleen benieuwd naar filmpjes in dit topic en in dit filmpje vind ik dat er teveel met de sporen wordt gewerkt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:19

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:28

Wat zijn jullie goed op weg, Murosch! Duidelijk veel verbetering te zien, ook in de aanleuning :j

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:19

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:08

Erg interessant, vooral die met kennis over de anatomie en bewegen lijkt me erg interessant. Helaas voor mij wel erg aan de prijs en dan heb ik op t moment niet te besteden. Jammer! Was mooi dichtbij geweest.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:06

Ik las dat je ook kan kijken, maar niet wat de kosten daarvan zijn, ik heb het even gevraagd, als ik antwoord heb zet ik het hier wel neer.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:57

Ik zie nu dat de link is aangepast en dat de kosten voor het kijken daar nu bij staan. Die van april is zonder eigen paard, daarom staat daar maar één tarief bij.

Lauke, voor mij is het wel verder weg, maar qua financiën zitten we wel in hetzelfde schuitje ;) , jammer.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:22

Wat leuk dat je Tessa haar events deelt Jet. Superjuf!
Ik heb vanmiddag weer les. Ik ben benieuwd. We gaan goed vooruit, ook wat betreft het correct vwnw

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:39

Ik heb morgen voor het eerst les van Monique de Rijk. Ben benieuwd!
Jammer dat m'n financiën het niet toelaten om bij Tessa te gaan kijken.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:50

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:50

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:27

die is op zeker hier al een x gedeeld. was t niet door Picasso?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:29

zoek maar even terug zo rond 4 maart :D :D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:05

@Horseware, hoe ging/was je eerste les bij Monique de Rijk?!?

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 23:06

Ben ik ook wel benieuwd naar Horseware

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 23:15

Het was ontzettend leuk! Ze heeft me flink aan het werk gezet en daar hou ik van :D Ik moest veel zijgangen afwisselen op de lange zijde, tweede hoefslag en volte (van wijken naar appuyeren, van travers naar renvers enz.) en dan tijdens dat ook nog eens wisselen in hoofdhalshouding. In de galop deden we daarbij ook nog eens veel schakelen, van verzameling naar uitgestrekt en weer terug. Tussendoor regelmatig een rondje stap lange teugel want het was pittig voor Timo (en mij). Verder was ze er erg streng op dat ik mijn benen ontspande en geen drijvende hulpen gaf behalve bij wisseling van tempo. 1 korte kuithulp moest bijvoorbeeld direct wegdraven zijn in een actief tempo en daarna mocht ik niet meer bijdrijven om hem in datzelfde tempo te houden. Over 4 weken les 2 :D

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 23:36

Klinkt goed! Keertje filmpjes zou heel leuk zijn!

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:58

Oh dat klinkt heel positief HW!

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:12

Wat fijn dat je weer een stap verder bent horseware En nu meer aan de details kan werken

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 06:18

Lang niet gepost of meegelezen! Mijn merrie is bevallen afgelopen zaterdagnacht 12 uur!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is een merrie geworden en hebben haar Livia genoemd! Wel zijn er erg blij mee!
Over een paar maanden start ik weer met lessen bij monique..Nu eerst genieten!