Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Avanti schreef:Mijn vriend kwam gisteren kijken en daar moet je gebruikt van maken. Voor het eerst gereden met mijn nieuwe zadel en ze loopt er zoveel fijner op! Voor het eerst dat ze echt wil zakken in draf, dus dat geeft weer hoop.
Ik heb wel een stoelzit in dit zadel, moet ik wel op letten.
https://youtu.be/i5_bx6oBnVs
dresjoepie schreef:@ sjolvir ik vind je filmpje lastig te beoordelen Omdat ik je af en toe even kwijt ben En ineens weer in beeld komt
De stukjes die ik zie vind ik zeker niet verkeerd Zeker een fjord loopt wat makkelijk op de voorhand Zou dan ook veel wisselen in hoofd hals houding Met af en toe wat korte stukjes iets meer oprichting En stukjes lang laag Verder wat blijven schakelen en de overgangen om de achterhand actief te houden
maar over all zeker goed bezig
Babootje schreef:dresjoepie schreef:@ sjolvir ik vind je filmpje lastig te beoordelen Omdat ik je af en toe even kwijt ben En ineens weer in beeld komt
De stukjes die ik zie vind ik zeker niet verkeerd Zeker een fjord loopt wat makkelijk op de voorhand Zou dan ook veel wisselen in hoofd hals houding Met af en toe wat korte stukjes iets meer oprichting En stukjes lang laag Verder wat blijven schakelen en de overgangen om de achterhand actief te houden
maar over all zeker goed bezig
Ik had hetzelfde als dresjoepie. Lastig te beoordelen om dezelfde reden.
Ik vind het ook lastig om te zien welke spieren er nu aan het werk zijn (die fjorden hebben zo'n flinke hals). Ik zie toch ook - volgens mij - de onderhals vaak aanspannen.
Wel vind ik dat achter meer/harder aan het werk moet. Ik zou zeggen rijd hem eens flink (maar dan ook echt eens heel flink) naar voren. En dan eens kijken of hij aan t bit wil trekken.
Resistance schreef:Dit is Noa, nu 5 jaar en een ruin. Afstamming of ras weet ik niet.
Ikzelf ben nu 6 jaar lang manegeruiter, en vind het een erg leuke kans om met jonge dieren te werken, ook al moet ik zelf nog een heleboel leren.
Tot een jaar geleden had ik altijd nog een best strenge hand, maar daar ben ik hard aan gaan werken, net zoals mijn eigen ontspanning. Ik merk dat dat heel veel effect heeft!Als ik zelf ontspan, mijn armen, mijn handen, mijn rug, mijn benen, dan merk ik dat Noa dat ook doet. Dat werkt veel beter dan druk.
Echter blijf ik problemen hebben met mijn armen aan mijn lichaam houden. Als ik erop let doe ik het goed, maar als ik weer ergens anders aan denk, gaat het weer mis. Het moet gewoon vanzelf gaan! Mijn doel is om steeds beter paard te rijden, en alyijd bij te blijven leren.
Bij Noa zijn we momenteel bezig met veel overgangen rijden, en daarbij zo weinig mogelijk hulpen geven. Ik merk dat hij nu nog moeite heeft met ontspannen blijven tijdens de overgangen.
Dit was de eerste keer dat ik op hem zat, een half jaar geleden. Noa was toen net bij ons.
[ [url=m/ya7nHM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2LJEov.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is twee maanden later. Ik ben niet trots op mijn houding hier. Noa gooit best hoog op en soms heb ik daardoor nog een beetje moeite met doorzitten en tegelijkertijd goed blijven rijden, zeker zonder beugels.Heeft iemand daar advies voor?
[ [url=m/tNjsca.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is nog een maand later. Mijn houding vind ik hier al iets veter, maar toch gaat het voor mijn gevoel nog niet goed met de armen.
[ [url=m/j7Y4yP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Al het advies en opbouwend kritiek is welkom, maar brandt me alsjeblieft niet af! Ik ben ook nog lerende, en ben bereid om dat altijd te blijven doen.