sterkte Horseware. Hoe moeilijk ook, je neemt een moedig besluit. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) oké, beetje vals gespeeld door hem gedurende een langere tijd met een brokje te belonen als hij stil stond, maar hé, het doel is bereikt!
ook in de training laat hij zich nu mooi tot halt sluiten en blijft rustig stiltaan.
wanneer hij vaker super reageert vervang ik het brokje door een aai over zn hals en hoofd en zo bouw ik de beloning steeds meer af naar mate het gevraagde bevestigd raakt.
Milkberry schreef:Ik wil Babootje en Knollentuin even ontzettend bedanken voor de adviezen (sorry dat ik niet op je post reageerde Knollentuin, had hem gelezen en ben er mee aan de slag).
Vandaag weer les gehad. Kilian liep als een zonnetje. Ik heb even goed doorgevraagd aan mijn instructrice over het vwnw. Zij gaf ook aan wat jullie zeiden. Met een draver is dat moeilijker, vanwege hun bouw. Zij hebben een andere weg richting vwnw en elk paard moet individueel bekeken worden.
Dus: overgangen, naar binnen en buiten buigen, stapjes naar achter, en overgang van draf naar stap zonder als een plumpudding in elkaar te zakken. Van deze oefeningen wordt zijn balans ook een stuk beter.
En toen heel voorzichtig maar actief naar vwnw. Nou, daar ging ie hoor. Swing, swing. Verliest nog wel snel impuls, maar dan weer een stapje terug en opnieuw proberen.
Altijd per paard bekijken, wat bij de ene goed werkt, is voor een ander 10 stappen te snel. Ik werk net als met jou, vwnw is niet het begin, maar waar ik heen wil werken. En dat kan pas als mijn paard recht is, losser is, en dan kan ze correct naar beneden zonder te vallen etc.