Starbreeze schreef:Picasso schreef:ik hoor wat je zegt en zie wat je schrijftStarbreeze, nogmaals: je probeert te voorkomen dat het paard achter de loodlijn gaat, maar dat het af en toe gebeurt is echt geen ramp. Het is geen doel, het is een fout die hersteld moet worden... Een stap terugdoen in training, rustiger opbouwen... Maar het is geen ramp imo...![]()
Maar de voorbeelden die aangedragen worden zijn soms ook paarden die achter de ll gaan omdat ze overvraagd worden. En dan niet in de zin van mishandeling ofzomaar dat de methode dus niet goed uitgevoerd wordt.
De paarden uit die voorbeelden zijn niet eerst bevestigd in het halsstrekken, want de ruiter ziet daar het nut niet van in en vindt dat het ook op een andere manier kan.
Dan vind ik dat dus een slecht voorbeeld, of eigenlijk is het een goed voorbeeld van wat er gebeurt als he het halsstrekken niet bevestigd. Maar daar kom ik dus vandaan
En daarin verschillen we dan van mening inderdaad, wat jij als heel ernstig storend ervaart, zie ik als niet verschrikkelijk maar als aspecten waaraan gewerkt moet worden. Ik zie wat je bedoelt maar ben niet van mening dat, neem een Carl Hester als voorbeeld, teruggegaan moet worden naar het begin van het begin zoals WF het laat zien. De paarden daar wordt imo de tijd gegeven om zich te ontwikkelen als jong dier met als einddoel eventueel de GP (maar goed, ben er niet bij dus heb geen eerlijke kijk in het achter de schermen van etc) .... Maar ik val jou niet persoonlijk aan: vind het fijn dat jij lekker op weg bent en doet wat je moet doen voor jouw paard.... Mijn weg is niet helemaal hetzelfde en mijn paardjes ook niet... Ik streef weldegelijk naar vwnw en een fijne aanleuning en een lossgelassenes paard.