Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:48

Pocca_Locca schreef:
Even wat anders; Simpelman heeft me geattendeerd op een kersvers geopend paardenforum, speciaal voor mensen die op respectvolle manier discussiëren en de sfeer graag gezellig houden.. ;)
http://www.paardenpraat.club

Geryon schreef:

OMG _O- _O- _O-
Hij heeft het al geprobeerd met een "eigen topic" dan nu met eigen website met ballotage.
Denk niet dat ik er doorheen kom :D :D :D
Dan toch een echt follow the leader website, WOW

knollentuin

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:15

Ik ga daar ook niet aan meedoen hoor, ik heb sowieso binnen een week een ban ofzo.

Watermill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:21

Ik heb me aangemeld voor dat forum, ik erger(de) me al enige tijd aan de manier waarop sommigen hier menen te moeten discussiëren, zeker toen Simpelman nog deelnam. Ik hou niet van de woorden belachelijk, onzin, en andere niet-respectvolle uitdrukkingen. daarmee zet je iemand weg en maak je zijn/haar mening letterlijk belachelijk. Ik vind dat jammer en laat ik duidelijk stellen dat ook de uitdrukking "follow the leader" niet heel respectvol is naar anderen toe. Ik ben geen meeloper en geloof ook niet in goeroe's. Ik vind Simpelman niet heilig, niemand trouwens, maar hij heeft wel een boodschap voor mij.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:22

Tja, imo maakt de reactie van Babootje, en dan weer zo'n reactie kunnen plaatsen na al eerdere opmerkingen, wel duidelijk waarom er dan een apart forum geopend wordt.

Knollentuin: waarom zou dat als je gewoon respectvol discussieert? :) Denk niet dat jij het ''probleem'' was/bent.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:48

Pfff, wat heb ik aangehaald...
Jammer dat er onnodige en onterechte stereotypen worden gebruikt zoals: follow the leader...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:49

Ach het beledigen van posters schijnt voorbehouden te zijn aan bepaalde mensen: 'dom' mocht zomaar geroepen worden zonder dat het raar gevonden werd, stelde je te kritische vragen dan werd je niet openminded genoeg bevonden... vond je de grootmeesters van de KD (mensen die een hoop bereikt hebben in de sport) een inspiratie, dan werd er gezegd dat je zelf niet nadacht, terwijl als je veel aannam van S., je een brave poster was.... vandaar dat ik vind dat Babootje wel een punt heeft. Maar dat zal jullie niet verbazen..... Ik gok dat hier iemand niet zo anoniem meer is, als hij graag zou willen zijn..... Ik vind het jammer dat hij wel kritiek mag uitdelen maar niet in staat is om ook maar een klein beetje de hand in eigen boezem te steken als het aankomt op 'oordelen en veroordelen'. Ik heb menigmaal excuses aangeboden, maar hij heeft nooit zichzelf een spiegel voorgehouden.... Kom op S. "Man up and come back." Ik vond de posts meestal leerzaam en ook dit heb ik al tig keer aangegeven: ik heb veel geleerd.... Kan me zeker niet in alles vinden, maar in sommige dingen zeker wel....

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:57

Ik ben weer zo'n beestje.
Met nageltjes...
En tandjes
Met veel haar.
Muizen eet.
Prrrrriet bij n aai over mn bol

En lekker in mn boom blijf liggen...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:04

Ik loop achter :+
Is Simpelman nu weer gestopt :o?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:11

Maar er is helemaal niemand dom genoemd door Simpelman. Dat mensen zich door aangesproken voelden is wat anders. Maakt het nog geen persoonlijke aanval en dat is wel meerdere malen richting Simpelman gedaan.

En ik heb ook het idee dat er een verschil is tussen kritische vragen stellen en je bij alles direct achter de oren krabben en dat kenbaar maken.

Maar ik snap niet waarom er nu überhaupt weer een probleem van wordt gemaakt. Het is niet goed als Simpelman hier teveel leiderschap op zich neemt, maar het is ook niet goed als hij dan zelf maar een forum opent. Geloof dat we daar een woord voor hebben: mierenneuken.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:12

Watermill schreef:
Ik heb me aangemeld voor dat forum, ik erger(de) me al enige tijd aan de manier waarop sommigen hier menen te moeten discussiëren, zeker toen Simpelman nog deelnam. Ik hou niet van de woorden belachelijk, onzin, en andere niet-respectvolle uitdrukkingen. daarmee zet je iemand weg en maak je zijn/haar mening letterlijk belachelijk. Ik vind dat jammer en laat ik duidelijk stellen dat ook de uitdrukking "follow the leader" niet heel respectvol is naar anderen toe. Ik ben geen meeloper en geloof ook niet in goeroe's. Ik vind Simpelman niet heilig, niemand trouwens, maar hij heeft wel een boodschap voor mij.

_/-\o_

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:46

Babootje schreef:
Hij heeft het al geprobeerd met een "eigen topic" dan nu met eigen website met ballotage.
Denk niet dat ik er doorheen kom :D :D :D
Dan toch een echt follow the leader website, WOW

En zo'n reactie is precies waarom ik ben gestopt hier te blijven lezen.
Blijkbaar is de kern van dit topic niet helemaal helder geweest?

Citaat:
De bedoeling is:
Een ruime vrije discussie over rijkunst, dressuur en africhting, binnen de algemeen aanvaarde kaders van het FEI artikel 401 en het Scala der Ausbildung.
Geplaatste foto's en video's afmeten aan bovenstaande kaders en hierop gebaseerde goedbedoelde raad geven.

er is er door sommige mensen behoorlijk afgedwaald wat de kwaliteit niet ten goede is gekomen, de goeden daargelaten. Jammer.
Ik haak af zodra er op de man gespeeld blijft worden.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:06

Watermill schreef:

:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:10

My goodness wat een arrogantie Floortz.... :oo Misschien rijden deze en gene wel een stuk beter dan jij kan inschatten vanachter je schermpje en hebben ze misschien ook nog iets nuttigs toe te voegen aan de discussie vanuit hun persoonlijke ervaring, maar zijn ze echter iets kritischer dan jij zou willen? Of nogmaals: is het topic alleen voorbehouden aan 'de-wollige-taal-brigade'? We kunnen toch van elkaar leren als beide 'kampen' openstaan voor elkaar?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:13

Picasso schreef:
My goodness wat een arrogantie Floortz.... :oo Misschien rijden deze en gene wel een stuk beter dan jij kan inschatten vanachter je schermpje en hebben ze misschien ook nog iets nuttigs toe te voegen aan de discussie vanuit hun persoonlijke ervaring, maar zijn ze echter iets kritischer dan jij zou willen? Of nogmaals: is het topic alleen voorbehouden aan 'de-wollige-taal-brigade'? We kunnen toch van elkaar leren als beide 'kampen' openstaan voor elkaar?

Waar zie jij nou weer arrogantie? := Ze heeft het toch helemaal nergens over iemands rijden :?

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 23:11

I rest my case. ;)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 23:22

Air schreef:
Tja, imo maakt de reactie van Babootje, en dan weer zo'n reactie kunnen plaatsen na al eerdere opmerkingen, wel duidelijk waarom er dan een apart forum geopend wordt.

Knollentuin: waarom zou dat als je gewoon respectvol discussieert? :) Denk niet dat jij het ''probleem'' was/bent.

Ik heb geregeld t idee gehad dat simpelman zich oa aan mijn posts ergerde, dus waarom zou ik me op een ' prive' forum gaan aanmelden.
Als ik tijd heb zit ik op bokt, geen tijd voor een extra ook trouwens

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 23:50

En voor de rest die denkt dat Simpelman zelf niet geregeld "op de vrouw" speelde.... toch maar even het topic teruglezen.

En moet zeggen... ik vind bokt ook wel genoeg zo :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 00:40

Geen subfora voor mij. De meeste eindigen in bokt-bash media of worden een soort sekte (denkt aan fokt).

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 07:35

Ik vind het anders een super initiatief van Simpelman! Post hier al een hele tijd niet meer heb sterk het vermoeden dat dit hele topic is overgenomen door andere..Ik kom hier om wat te leren en niet om steeds de dwingende mening van andere opgelegd te krijgen.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 07:40

Ja, en nu is het wel weer klaar he? Lekker voor jezelf beslissen of je maar dat andere topic gaat of niet. Ik kom hier om te discussieren over dressuurm niet over Simpelmans keuzes en andere mensen.. paarden graag weer dames..

Dacht dat de mod post even terug duidelijk genoeg was.

Over het filmpje van Carl Hester. Ik vind hem doorgaans een vriendelijke ruiter in omgang met zijn paarden. Het verbaast me dan ook dat de tactfouten van zijn paard in het filmpje hem niet op schijnen te vallen. Hij trekt zich er in ieder geval weinig van aan. Jammer.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 08:08

Milkberry:jammer dat je het zo opvat! Volgens mij mag er best even ruimte zijn om even t een en ander te verklaren.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 09:27

Hey, helemaal prima toch dat Simpelman zijn eigen (niet discussie) forum begint waarin ze helemaal happy together kunnen zijn zonder kritische noten of tegengeluid.
Dan kunnen we hier op Bokt, wel een discussieforum, weer verder met een leuke inhoudelijke discussie waar mensen een andere mening mogen hebben en die delen. *\o/* Waar je juist omdat je verschillende meningen en zienswijzen leest en daarover discussieert misschien tot nieuwe inzichten komt en eens wat anders probeert. Uit je comfort zone. Ik ben helemaal voor en aan zo'n discussie wil ik wel meedoen.

Wat betreft het filmpje van Carl Hester. Het paard maait met zijn rechter voorbeen, dat maakt het beeld al "onregelmatig". Maar dat is aangeboren aanleg en geen rij of basis fout. Als ik de bovenkant van het beeld bedek en alleen naar het beenwerk kijk, dan vind ik het op zich nog wel meevallen met de onregelmatigheden. Wel hier en daar wat taktfouten, maar niet dramatisch. Als je naar het complete beeld kijkt ziet het geheel er heel onregelmatig uit, maar volgens mij wordt dat beeld vooral gevormd door een zeer onrustige/onregelmatige aanleuning en gebrek aan lossigheid. Ik denk gewoon dat het dier die Grand Prix proef niet aankan. Of dat structureel is of alleen op die dag, daar kan ik niet over oordelen want ken het paard verder niet. Maar voor nu zie ik dat het het paard heel veel moeite kost wat resulteert in het verlies van de basis voorwaarden, takt, aanleuning etc.. Moet een paard daarvoor uit de ring gehaald worden? Nee dat denk ik niet. Moet ruiter afgroeten, tja, aan de ruiter of ie zichzelf en zijn paard zo wil presenteren. Ik zie een paard met moeite, niet met pijn. Is deze proef 70% waard...uuuhhh...ik ben geen jury, maar als je het mij vraagt niet. Ik denk dat hier de grote naam wel meespeelt in de percentages. Overigens is dit wel een CD3 en geen CD5. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe de percentages zich in die verschillende groepen verhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 09:30

Wiens topic was het dan 'in the first place'? Het is toch opgestart voor een ieder om over KD dressuur (en de omgang met paarden) te praten, niet om een mening voor zoete koek aan te nemen en daar geen vraagtekens bij te mogen zetten? Dacht dat die discussie geweest was? S. heeft regelmatig op de vrouw gespeeld, maar dat mag en wordt blijkbaar niet gezien??? Enkelen van ons hebben zich daar overheen gezet en zijn verder gegaan.... Maar hij hoeft dat niet? Dat is wat ik echt raar vind.... Komt bij dat ik het ook storend vind dat door S. (en anderen) grote namen uit de (Duitse) dressuursport neergehaald worden.... Iets met/tegen (duitse) sporters.... :x

Arrogantie Floortz vanwege de opmerking dat wij 'de bedoeling van het topic niet begrepen zouden hebben'.... de kwaliteit van het topic naar beneden gegaan is nadat er enkele andere geluiden in het topic verschenen.... Dat bedoelde ik....

Maar prima, ik ga wel in de echte wereld spelen, met echte paarden en echte juffen/leermeesters.... Dat gemieren-n e u k over woorden en gebash van sporters die ook het beste voor hebben met hun paarden.....

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 09:36

Dat zag ik ook oji, ik vroeg me wel af of die maai beweging nou kwam uit de schouder, die lijkt me wat vast te zitten of paard houdt m vast, dat zou weer de aanleuning verklaren.en vanuit de aanleuning de verstoring in de tact
Ik had als ik Carl hester was thuisgebleven met dit paard, maarja we weten de achtergrond niet.
Niet doen hoor Picasso, lekker hier blijven, juist over je echte real live ervaringen mee blijven posten, want ik vind die juist het meest waardevolle. De echte praktijk voorbeelden.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 10:01

Knollentuin, ik vind het moeilijk om aan de hand van een dergelijk filmpje in de ring oorzaak en gevolg te benoemen. Je weet niet hoe het paard bewoog met losrijden, met trainen. Geen idee of het bv de eerste keer voor dit paard op dit niveau is. Maar mijn gevoel zegt inderdaad ook dat hij in ieder geval niet klaar voor was en had zelf ook niet gestart (ha ha...als ik dat niveau had dan...) Maar misschien een handelspaard dat geklasseerd moest worden om de prijs op te drijven oid. Spelen toch altijd andere belangen op dat niveau als bij mij waar het puur hobbymatig is.

Wat ik wel altijd heel fijn aan het rijden van Carl Hester vind is dat hij ten alle tijden zijn hand zo mooi voor heeft. Je ziet wel eens wat ophalen om het paard van de kop af te halen (zie je tegenwoordig ook vaak bij Charlotte Dujardin) maar nooit terugwerken en altijd licht contact. Dat zie ik echt veel liever als die spanjaard met de handen helemaal bij zijn lichaam en daarmee de armen veel meer op slot