Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Kaira_ schreef:Ten tweede het paard, jij als ruiter denkt voor 2, doet voor 2, reageert voor 2, hebt liefde nodig voor 2, wederzijds vertrouwen, een band, en geduld.
enzino schreef:Je kan geen wedstrijden "buitenrijden" doen.
_Prisca_ schreef:Ik vind paardrijden zeker wel een sport, maar dan wel intensief rijden, en niet zoals ik vroeger zelf heb gedaan op een manegepaard een uurtje rond hobbelen door de bak.
Ik merk dat nu ik zelf een paardje inrijd, en hem recht leer lopen, en alles moet aanleren, het pas écht een sport word!
Pluizebolpum schreef:enzino schreef:Je kan geen wedstrijden "buitenrijden" doen.
Mja...wordt dat niet in competitieverband ook wel endurance genoemd?
Als ik één tak van paardensport wel een prestatie vind dan is het wel endurance; 120, 180 km op en om een paard zitten op één dag...
Pluizebolpum schreef:Rondjes rijden in de bak kun je ook in wedstrijdverband doen. In de westernwereld heet dat pleasure (in westernoutfit) of hunter under saddle (in 'Engelse' outfit), en dan heb je in de reguliere ruitersport ook nog zoiets als bestgaand en dat gaat ook voor prijsjes.
Zelfs voor met je paard aan de hand lopen kun je dingen winnen, dat heet dan showmanship at halter.
Tja, dat is dan blijkbaar weer wel sport...
Pluizebolpum schreef:Ik blijf er dus bij dat paardrijden niet per definitie sport is. Net als fietsen, schaatsen en autorijden.
Tesssx schreef:Over of iets een sport is is toch geen mening te geven?
Dat staat volgens mij gewoon vast.
Misschien kan je dat beter zeggen dan ''ja maar voetbal is ook geen sport''
want dan doe je het zelfde, dus heb je ook geen recht om daar boos over te gaan doen.
De ''ik vind'' kan je dus al weg laten.
AnOk97 schreef:Ik vind paardrijden zeker wel een sport. het lijkt me dan ook heel erg grappig om eens een keer een van die mensen die vinden dat paardrijden geen sport is een uur op een paard te laten rijden.. eens kijken hoe ze er daarna over denken..
Pluizebolpum schreef:Ik blijf er dus bij dat paardrijden niet per definitie sport is. Net als fietsen, schaatsen en autorijden.
annepaardoes schreef:Pluizebolpum schreef:Ik blijf er dus bij dat paardrijden niet per definitie sport is. Net als fietsen, schaatsen en autorijden.
Tja autoraces vind ik ook niet echt een sport, omdat ik sport zie als lichamelijke activiteit. Maar fietsen (wielrennen, mountainbiken etc) en schaatsen (shorttrack, langebaan, marathon en kunstschaatsen) vind ik toch echt wel sporten hoor!
Yamcha schreef:ebedan84 schreef:het is teamsport en de beste sport die er is
als je een leuke band met je paard/pony hebt dan heb je het beste paard van de hele wereld, Wat een Top Sport
Ik heb een superband met de baby van mijn zus.
Ook sport?
Huertecilla schreef:Moet het paárd eens wat willen
mijn paard mág bokken, steigeren en weet ik wat, omdat ik wil dat ze vrijwillig meewerkt, en als ze niet mag protesteren, is het meewerken ook niet echt vrijwillig, wel?Huertecilla schreef:...en wat dacht je van met je minnaar/minnares?
Een uur daarmee superbonden en moet je eens zien. Kan nog in groepsverband ook