Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sjaantje schreef:denk je nou echt dat kiwiko en daniella al ik weet niet hoeveel paarden verkocht hebben die kopschuw en bang zijn?
KiWiKo schreef:Babico3 schreef:en dan maar met een bezem op hem inslaan, kan jij dan echt tegen je zelf zeggen, ik ben goed bezig zo, want ik ram een paard in elkaar?
Beter een bezem dan de kogel denk ik dan.......... maargoed ik kan het mishebben hoor![]()
randie schreef:even weer ter illustratie...Mug tegen paard, FOEIII DAT MAG JE NIET DOEN.
http://modulo2.rendered.startpda.net/32 ... _tBau.jpeg
KiWiKo schreef:sjaantje schreef:denk je nou echt dat kiwiko en daniella al ik weet niet hoeveel paarden verkocht hebben die kopschuw en bang zijn?
Ik heb juist altijd hele eerlijke, zelfverzekerde, respectvolle paarden afgeleverd MET een gezonde dosis humor en een evenwichtig karakter......... geen angst voor het wezen mens, maar wel respect.........
Al die mensen laten hun paarden echt niet mak maken bij jou, als je ze bang en schuw zou afleveren. Zoiets is snel bekend, en dan brengen ze hem écht niet weer hoor!
die hebben het zo mogelijk nog slechter
Citaat:Citaat:randie schreef:
even weer ter illustratie...Mug tegen paard, FOEIII DAT MAG JE NIET DOEN.
http://modulo2.rendered.startpda.net/32 ... _tBau.jpeg
hahhaha een ieniemienie shet trekt je al het hele erf over............ laat staan een reus als dit zeg!!! als die verkeerde praatjes krijgt, kan je echt wel inpakken.........
.Babico3 schreef:okeej, in bepaalde opzichten kan het ook heel goed begrijpen, maar er zijn grenzen... Zoals met dat prikkeldraad enzo, dat vind ik echt niet kunnen... Maar ik vraag me toch af, kun je bij die paarden die, wat jij net noemde in een hoekje duiken als ze jouw voetstappen horen, kun JIJ daar nog wel een gezonde band mee op bouwen, volgens mij blijven ze dan bang...
Babico3 schreef:okeej, in bepaalde opzichten kan het ook heel goed begrijpen, maar er zijn grenzen... Zoals met dat prikkeldraad enzo, dat vind ik echt niet kunnen... Maar ik vraag me toch af, kun je bij die paarden die, wat jij net noemde in een hoekje duiken als ze jouw voetstappen horen, kun JIJ daar nog wel een gezonde band mee op bouwen, volgens mij blijven ze dan bang...
want ik ben heel lief............ zolang het paard zich binnen de grenzen beweegt........ en dat hebben ze heel snel door. toeters schreef:Hoe straf je een paard dat van een ''grassprietje'' schrikt,(als het niet kleiner is) weg rent in volle galop over een kruising, en vervoilgens na 5 km eindelijk stil staat? Trekken aan de teugels heeft geen zin, ''hoo'' roepen luistert ze op dat moment ook niet naar.. ze stopt wanneer zij het wilt..
ik ben ten einde raad, durfde laatst byna niet meer op te stappen, omdat ze weg blijft rennen..
Citaat:en het gekke is, die paarden die ik op de groffe manier heb moeten corrigeren .......... zijn allemaal blind van me......... kan er uiteindelijk mee lezen en schrijven
. Dat is de hele clue toeters schreef:Hoe straf je een paard dat van een ''grassprietje'' schrikt,(als het niet kleiner is) weg rent in volle galop over een kruising, en vervoilgens na 5 km eindelijk stil staat? Trekken aan de teugels heeft geen zin, ''hoo'' roepen luistert ze op dat moment ook niet naar.. ze stopt wanneer zij het wilt..
ik ben ten einde raad, durfde laatst byna niet meer op te stappen, omdat ze weg blijft rennen..
randie schreef:dan is het zo dat eigenaren jankend aankomen zetten omdat ze niets meer met een paard kunnen,
en welke mensen kunnen dat weer op gaan lossen.....? Desnoods met een end hout?
Juist..
toeters schreef:Hoe straf je een paard dat van een ''grassprietje'' schrikt,(als het niet kleiner is) weg rent in volle galop over een kruising, en vervoilgens na 5 km eindelijk stil staat? Trekken aan de teugels heeft geen zin, ''hoo'' roepen luistert ze op dat moment ook niet naar.. ze stopt wanneer zij het wilt..

. Citaat:En inderdaad, een paard wat zijn grenzen kent, zal je grootste vriend zijn....
en ik werd wat melig op een gegeven moment.......

.