Het lijkt tegenwoordig inderdaad wel 'in de mode'.
Wat ik persoonlijk niet vind kunnen

Er wordt ook weinig over het paard nagedacht volgens mij...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yamcha schreef:Dat idee heb ik ook... Je paard leren kennen en begrijpen, en rekening met je paard houden is bij sommige mensen erg ouderwets.. Gelukkig zijn er ook heel veel echte paardenmensen die niet in dit soort hypes mee gaan en gewoon luisteren naar hun paarden.
Pletje123 schreef:Yamcha schreef:Dat idee heb ik ook... Je paard leren kennen en begrijpen, en rekening met je paard houden is bij sommige mensen erg ouderwets.. Gelukkig zijn er ook heel veel echte paardenmensen die niet in dit soort hypes mee gaan en gewoon luisteren naar hun paarden.
Goede ruiters en trainingsstallen trainen hun paarden ook vanaf hun derde levensjaar onder het zadel. En zij zijn geen paardenmensen??
Pletje123 schreef:Ik reageerde op de post boven mij, waarin werd gezegd dat 2,5 te vroeg was, en daarbij geen rekening met het paard wordt gehouden. Ik ben het daar mee eens.Yamcha schreef:Dat idee heb ik ook... Je paard leren kennen en begrijpen, en rekening met je paard houden is bij sommige mensen erg ouderwets.. Gelukkig zijn er ook heel veel echte paardenmensen die niet in dit soort hypes mee gaan en gewoon luisteren naar hun paarden.
Goede ruiters en trainingsstallen trainen hun paarden ook vanaf hun derde levensjaar onder het zadel. En zij zijn geen paardenmensen??
Nadya schreef:Voor alle mensen die overtuigd zijn dat je een 2 jarige in kan rijden... Kijk eens in het topic 'boomloos en gewicht ruiter'. Daar staat een foto van een paardenrug (skelet) van een paard wat op 2-jarige leeftijd is ingereden. Ik word echt verdrietig van dit soort foto's.![]()
![]()
![]()
Ik weet helaas niet hoe ik dat topic hierin moet plaatsen.....
runningkawa schreef:Dat is de info die er bij staat, het lijkt mij ook niet helemaal te kloppen. Dit lijkt eerder (met de kennis die ik heb) op het skelet van een 15- jarige, maar ik ga er van uit dat de info klopt.Ik wordt er ook niet vrolijk van
Maar een renpaard moet vaak wel flink, flink werken
Als deze dan nog 19 wordt is dat geloof ik niet zo heel slecht.