Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
phormicola schreef:Ik fiets ook heel veel, maar bij mij heeft dat nog nooit zoden aan de dijk gezet. Toen ik 95 kilo was fietste i nog meer dan nu, zelfs.
phormicola schreef:Ik ben het met je eens dat in de bladen maatje 30/32 ideaal is, maar niet in het dagenlijkse leven hoorvroeger waren er ook veel meer mensen bezig met afvallen, tegenwoordig hoor ik meer: "Ach, wat maakt het ook uit, als ik me maar goed voel."
phormicola schreef:Klopt, gewenning treedt zeker op
Dan staat me nog wat te wachten...ik sport elke dag intensief, dat kan ik echt niet verder opvoeren
Mias schreef:phormicola schreef:Ik ben het met je eens dat in de bladen maatje 30/32 ideaal is, maar niet in het dagenlijkse leven hoorvroeger waren er ook veel meer mensen bezig met afvallen, tegenwoordig hoor ik meer: "Ach, wat maakt het ook uit, als ik me maar goed voel."
en ik moet zeggen, ik zie met tv reclames ook meer en vaker wat vollere/dikkere mensen. Maar het is ook minder een taboe geworden. Maar ik kan niet geloven dat deze mensen gelukkig zijn met hun gewicht:
even van internet afgeplukt
Mias schreef:Mindim schreef:Nou dat vind ik eigenlijk wel interessant. Ik ken meerdere zware mensen die last hebben van hun knieen en dergelijke. Ook door te zware bovenbenen en armen, gaat de beweging dan toch trager. Als je zwaar bent en je hebt fysiek kwaaltjes (bijv last van de knieen zoals Mirgino noemt) kan je dan nog een onafhankelijke zit hebben? Zit je je zelf dan niet in de weg?
Mirgino, ik beodle dit niet naar jou, maar je geeft toevallig het voorbeeld van de knieen.
een onafhankelijke zit hebben kan ik niet. dat komt omdat ik mijzelf niet kan ontspannen in mijn nek en schouders. ik heb een paar jaar geleden mijn ruggenwervels tijdens een val opgerekt. een soort van whiplash. met die klachten kamp ik nu nag. Vandaag dat ik geen onafhanelijke zit kan hebben.
Maar ik stoor mijn paard verder niet hoop ik. ik rij recreatief 2 a 3 keer per week. rij geen wedstrijden.
schrikdraad schreef:@sees
al wil jij maar tien kilo op je paard. Dat moet jij weten.
Maar de norm wordt niet gehouden bij de eigen paarden maar wordt ook gehanteerd bij de paarden van een ander.
schrikdraad schreef:Mias laat mooi een foto zien.
En dan zien we wel dat raden van gewicht onmogelijk is.
Toch werden ruiters op endurace hier uitgemaakt dat het echt niet kon.
Maar heeft iemand het lef gehad te vragen naar het gewicht?
schrikdraad schreef:bovenstaand bericht was als reactie op sees.
maar beantwoord ook jou vraag.
Ik word vanzelf milder als dat ook de toon van het topic is.