Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:14

Sabine_Duco schreef:
LinsxDot schreef:
Maar even sirieus,

Tegen woordig is fast food ook veeeeel goedkoper dan een prakkie zak aardappels vlees en groente is tegen woordig voor de "armere mensen" niet te betalen vind niet gek dat half nederland dik is ;)

Je maakt mij niet wijs dat half Nederland zo arm is dat ze geen gezonde voeding kunnen betalen. Het is maar waar je prioriteiten liggen.

Juist ook mijn mening.

Als een student op kamers een fatsoenlijke maaltijd kan betalen dan kan iemand met een vaste baan of uitkering dat ook wel. En als dat niet zo is dan lijkt het mij dat het geld aan de verkeerde dingen wordt uit gegeven? Het lijkt mij niet dat die 5 euro meer die je dan uit moet geven zo veel verschil maakt. Dat is gewoon een kwestie van je financiën op orde krijgen en bijvoorbeeld bezuinigen op dingen die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt. Het lijkt mij dat je gezondheid voor gaat.. Maargoed, niet iedereen heeft daar natuurlijk dezelfde kijk op.
Laatst bijgewerkt door JLLN_ op 12-07-11 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:14

Sorry hoor maar nederland word gezien als rijkste land ja de regering is rijk ja maar HEEEL veel mensen hebben geen geld om elke dag te eten.
dus dat onderschat je.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:15

QualityHorse schreef:
Ik vind dit topic niet respectloos.
Ben het zelfs voor een deel eens met de topicstarter.

Mensen die niks kunnen doen aan hun overgewicht, kunnen wij er absoluut niet op aankijken en dat doe ik dan ook niet.
Als mensen daarentegen wél paardrijden maar níet hun best doen om af te vallen, vind ik dat erg onverantwoord.

Het is uiteraard voor iedere zwaardere persoon anders, maar toch vind ik dat je moet denken aan je paard.
'Kan mijn paard mijn gewicht aan? Zit ik mijn paard in de weg? Zo ja, kan ik iets doen om dit te verbeteren?'

Nogmaals, ik scheer niet alle zwaardere mensen over één kamp, maar vind wel dat iedereen een poging moet wagen om zijn
paard zo weinig mogelijk in de weg te zitten. In dit geval dus; in ieder geval proberen om je gewicht iets te verminderen.
Wanneer je gewoon niet kan afvallen, door medicatie oid, wordt dit een ander verhaal, en dan kijk ik ook op een andere
manier tegen dit 'probleem' aan
.

Maar hoe kan jij aan iemand zien of het een probleemgevalletje ziekte of veelvraat is.
Ga je dat dan vragen..
Mevrouw bent u ziek of gewoon te dik...

Er wordt altijd ge/veroordeeld naar het plaatje dat men ziet...

Men ziet mij ook als gezond..... want je ziet toch niets aan me... maar toch ben ik chronisch ziek.
Heb vaak vermoeidheidsklachten en als ik dan zeg in zijn algemeenheid... ik ben moe.. krijg je de opmerking.. ja dat is iedereen wel eens...
Alleen diegene die om me heen dit allemaal weten zullen dat nooit zeggen.

Dus daarom.. vaak zie je niet aan de buitenkant van iemand wat het is...

Electra63

robeer schreef:
Oh jee, ik rook wel eens op mijn paard.
Wat ben ik slecht bezig. :D

Dat vind ik echt not-done.
Ik ben altijd een stevige roker geweest en als ik wel eens trek had onderweg tijdens een lange buitenrit, dan stapte ik gewoon af en liep er even naast of ik ging even op een bankje/boomstam zitten met een peuk.

robeer

Laat mij dan maar asociaal zijn hoor. Als ik een rit van een paar uur maak, heb ik zo nu en dan echt wel behoefte aan een sigaretje. Niemand die daar imo last van heeft.

QualityHorse

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:17

Ja, roken vind ik slecht en ik zal er niet aan beginnen,
maa rmet roken zit je je paard niet in de weg, dus dat vind ik zeker anders dan overgewicht.

Wranglerbutt

Mando schreef:
Als jij mij aan zou spreken als ik te dik zou zijn en een patatje loopt te eten dan zou je een verkeerde aan me hebben hoor....

Dan spreek ik jou wel weer aan op het gebruik van excessief geweld tegen een goedbedoelende betweter :j :+

050206051012

LinsxDot schreef:
Ja de mac is schreeuwend duur maar ik heb het over een patatje kopen in de supermarkt he. dan ben je bewijze van 5 euro kwijt en voor prakkie over de 10 euro.

Welnee! Over de 10 euro kwijt voor een prak gezond eten??
Wij eten vaak genoeg voor 5 euro met z'n 3en en dan hebben we 3 stukjes vlees, verse groenten en aardappelen (zelfs als ik ze geschild koop ben ik niet duurder uit). Maar ja... als iemand elke dag biefstuk blieft :+ Wij zijn tevreden met een karbonade of gehaktbal.

QualityHorse

Mando schreef:
QualityHorse schreef:

Mensen die niks kunnen doen aan hun overgewicht, kunnen wij er absoluut niet op aankijken en dat doe ik dan ook niet.
Als mensen daarentegen wél paardrijden maar níet hun best doen om af te vallen, vind ik dat erg onverantwoord.

Het is uiteraard voor iedere zwaardere persoon anders, maar toch vind ik dat je moet denken aan je paard.
'Kan mijn paard mijn gewicht aan? Zit ik mijn paard in de weg? Zo ja, kan ik iets doen om dit te verbeteren?'

Nogmaals, ik scheer niet alle zwaardere mensen over één kamp, maar vind wel dat iedereen een poging moet wagen om zijn
paard zo weinig mogelijk in de weg te zitten. In dit geval dus; in ieder geval proberen om je gewicht iets te verminderen.
Wanneer je gewoon niet kan afvallen, door medicatie oid, wordt dit een ander verhaal, en dan kijk ik ook op een andere
.

Maar hoe kan jij aan iemand zien of het een probleemgevalletje ziekte of veelvraat is.
Ga je dat dan vragen..

Men ziet mij ook als gezond..... want je ziet toch niets aan me... maar toch ben ik chronisch ziek.
Heb vaak vermoeidheidsklachten en als ik dan zeg in zijn algemeenheid... ik ben moe.. krijg je de opmerking.. ja dat is iedereen wel eens...

Ik oordeel niet zomaar over mensen hoor :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:18

robeer schreef:
Laat mij dan maar asociaal zijn hoor. Als ik een rit van een paar uur maak, heb ik zo nu en dan echt wel behoefte aan een sigaretje. Niemand die daar imo last van heeft.

Tot je paard schrikt en jij je peuk uit je handen laat vallen... en dan toevallig valt ie net tussen je zadel en schoft in...
oeps.... even een vlekje wegwerken... :D

Blue_Eyes

Danique_G schreef:
Neroo schreef:
Die zou van mij een hengst krijgen :Y)

Laat mij 1 x in de maand lekker genieten van een patatje!

In de tijd dat ik nog rookte werd ik ook aangesproken door onbekende mensen dat ik het niet moest doen. Daar word ik ook niet boos om, want zij hebben gelijk en dat kan ik niet veranderen.

Jij bent 16. Kan me voorstellen dat mensen toch even hun wenkbrauwen optrokken als ze jou zagen roken, zeker gezien het feit dat je toen nog jonger was dan nu, blijkbaar.
Ik ben volwassen. Ik ben niet echt te dik (al mag er een paar kilo af, maar ik zit niet buiten mijn BMI-norm), maar al was ik dat wel, ik zou het niet kunnen waarderen als ik eens een keer op een woensdagmiddag in de vakantie met mijn twee kinderen naar de mac ging, en er zou iemand komen zeggen dat dat 'anders wel heel ongezond is, hoor mevrouw, daar wordt u dik van'. Nee, zou ik echt niet tof vinden :n
Overigens zijn mijn kinderen allebei lange, dunne sprieten, voor we dat weer krijgen :D

Electra63

robeer schreef:

Nee, het moet alleen niet waaien, zodat de as op je paard terecht komt, of hij moet niet schrikken/opzij springen, zodat je jouw peuk laat vallen op hem.

Het is gewoon dom gedrag. En ik ben absoluut niet anti-rook, maar ik vind ook niet dat je in/om stallen mag roken.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:19

Bij de Aldi heb je heerlijke complete salades voor 2 euro :9

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:19

Quellian schreef:
LinsxDot schreef:
Ja de mac is schreeuwend duur maar ik heb het over een patatje kopen in de supermarkt he. dan ben je bewijze van 5 euro kwijt en voor prakkie over de 10 euro.

Welnee! Over de 10 euro kwijt voor een prak gezond eten??
Wij eten vaak genoeg voor 5 euro met z'n 3en en dan hebben we 3 stukjes vlees, verse groenten en aardappelen (zelfs als ik ze geschild koop ben ik niet duurder uit). Maar ja... als iemand elke dag biefstuk blieft :+ Wij zijn tevreden met een karbonade of gehaktbal.

Dan vraag ik me af wat jij koopt.
Ik koop ook geen biefstuk of wat anders en koop maar 2 stukjes vlees want ik lus het niet eens.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:20

Citaat:
Ga je dat dan vragen..

Kinderen doen dat gerust :D
Ik stond eens ergens op straat te babbelen met een vriendin van me die wat aan de forse kant is, maar op dat moment ook hoogzwanger. Komt er een kindje van een jaar of 4 aan: 'Heb jij soms een baby in je buik? Of heb je gewoon teveel gegeten?' _O- Dat heeft ze nog lang moeten horen :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:22

Mando schreef:
QualityHorse schreef:

.

Ga je dat dan vragen..

Maar ik vind het ook niet verantwoord om je paard te belasten, ook al kun je er niets aan doen dat je te dik bent. In principe maakt het voor deze discussie (dus voor het paard) niet uit waarom iemand te zwaar is, het gaat om het feit dat iemand te zwaar is.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:23

LinsxDot schreef:
Dan vraag ik me af wat jij koopt.
Ik koop ook geen biefstuk of wat anders en koop maar 2 stukjes vlees want ik lus het niet eens.

Nou eh, wat ik je al zei :j

Een zak aardappelen van 5kg kost om en nabij de 3 euro (met af en toe een uitschieter in duurdere periodes), die eet je niet in 1x leeg.
Een ruime pond groente (prei, witlof, broccoli, noem maar op) kost je hóóguit anderhalve euro (als iets in de aanbieding is dan kost het helemaal niets, heb gister een pond broccoli gekocht voor 59 cent bij C1000).
Voor een pond gehakt betaal je hooguit 3 euro, daar kun je wel 5 flinke ballen van draaien.
Een zakje jus kost je 9 cent (oke, de duurdere variant die wij hebben is 59 cent, maar daar kan ik met gemak 2x mee doen, want een hele bak jus eet niemand leeg) en evt. een komkommer met een ui kost ook hooguit 80 cent.

Maar ja... je moet wel eventjes de tijd nemen om de aardappelen te schillen, de groente te wassen en te wachten tot alles gaar is.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:24

Ik kan nu gelukkig weer koken, (kookplaat was kaduk) maar toen was het voor mij ook wel even handiger om een pizza te halen dan een dure kant en klaar maaltijd die trouwens ook niet altijd even gezond zijn. En om nou iedere dag een blaadje sla te moeten eten.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:27

Hmm en toch doe ik de zelfde boodschappen en kom altijd op meer uit helaas.
En koop dan echt niks bijzonders.
Koek snoep en die ongein koop ik ook nooit.
En eet 5 dagen in de week brood 1 x soep en 1 keer brood ik eet geen fast food 1x in de maand en toch ben ik 15 kilo te zwaar

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:29

LinsxDot schreef:
Hmm en toch doe ik de zelfde boodschappen en kom altijd op meer uit helaas.
En koop dan echt niks bijzonders.
Koek snoep en die ongein koop ik ook nooit.
En eet 5 dagen in de week brood 1 x soep en 1 keer brood ik eet geen fast food 1x in de maand en toch ben ik 15 kilo te zwaar

Vergis je niet in je brood en avondeten... Daphne Deckers gelooft in het 'VDH-dieet' (vreet de helft), geloof dat dit best kan werken :D Ik volg momenteel een dieet met weinig koolhydraten en veel eiwitten en het gaat ook rap. Ook van gezond eten kun je dik worden als je niet oplet :j
Gezond en vers eten betekent niet dat je geen overgewicht kunt hebben, want als je 2x opschept ben je ook al flink aan het overdrijven.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:30

Sabine_Duco schreef:
ukje schreef:
Ik kan nu gelukkig weer koken, (kookplaat was kaduk) maar toen was het voor mij ook wel even handiger om een pizza te halen dan een dure kant en klaar maaltijd die trouwens ook niet altijd even gezond zijn. En om nou iedere dag een blaadje sla te moeten eten.

Kant en klaar maaltijden zijn zeker niet altijd even gezond maar dat zegt niemand hier. Wil je echt gezond eten dan moet je het volgens mij gewoon zelf maken. Want je weet nooit wat ze er allemaal in stoppen in zo'n kant en klaar maaltijd. Bovendien, waarom zou je niet elke dag een blaadje sla eten?

Ik hou namelijk van variatie in eten, is trouwens ook beter voor je lichaam (lees metabolisme). Zelf eten klaar maken is ook het lekkerst.
Maarja als student, is het soms ook een beetje behelpen.

Wranglerbutt

Maar wat is nou eigenlijk 'te zwaar'?
Zouden ruiters die meer dan 90 kilo wegen niet meer op een paard mogen stappen?

Dan zijn we gelijk een boel Nederlandsche springruiters kwijt -O-
En wat te denken van zowat het hele USA reining team! :oo Daarvan is er maar ééntje onder de 100 kilo, geloof ik :=

Er zijn toch geen standaard regels voor te bedenken?

Nadine_v_P

voor een paard is een krukje toch altijd fijner? net als een zachte en niet te zware ruiter. Het punt van was volgens mij officieel dat mensen die flink zwaar zijn hun paard in de weg zitten en extra belasten. Ik ben van mening dat rijden voor paard en ruiter plezierig moet zijn, dus elkaar zo min mogelijk in de weg zitten en zo min mogelijk belasten. Dus krukje (ook op mijn kleine paard terwijl ik lenig genoeg ben) goed zadel, fijn hoofdstel, niet te zwaar en alleen doen wat mijn paard én ik leuk vinden.

050206051012

LinsxDot, ik zit net de foto's in jouw profiel te kijken, jij hebt het over 15kg te zwaar. Zijn dat de kilo's die JIJ teveel vindt of die teveel zijn volgens je BMI? Want volgens je BMI kan ik me heel slecht voorstellen eigenlijk.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:31

Ik eet in de ochtend magere yogert een klein bakje en 1 boterham met magere vleeswaren en in de middag 1 boterham met magere vleeswaren en 1 cracker met halva jam.
En in de avond gewoon dood normaal prakkie niet teveel gewoon 2 aardappels en 4 scheppen groente ja ik ben gek op groente :D dus snap het nog steeds niet en ben ook nooit dik geweest tot ik de prikpil kreeg