Niveau is bedroevend...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:52

@themuisje: dat een bit pijn doet en schade aanricht, is allang aangetoond.
Dat zegt dus niets over mij, of over welke ruiter dan ook. Het zegt iets over de impact van een stuk ijzer in de mond waar mensenhanden aan zitten.
En die zijn ook duidelijk in deze films te zien.
Ga er eens voor zitten en BEKIJK ze!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:53

Themuisje, wanneer je een mening hebt heb je daar als het goed is over nagedacht. Ik kan iig wel snappen wat ze bedoelen, en nee dat heeft naar mijn mening niks te maken met dat ik ook bitloos rijd. Het heeft te maken met inleven.
En ik weet zeker dat 90% van de bitruiters er echt niet over heeft nagedacht waarom ze nou eigenijk een bit gebruiken en/of trachten nodig te hebben.

Niobe: nou wat rest je dan om die ruiters te filmen? Als ze zo ruimschoots aanwezig zijn moet dat toch hardstikke makkelijk zijn.

En die fotografen die fotograferen op wedstrijd zijn natuurlijk ook allemaal hardstikke partijdig en fotograferen veelal alleen mensen die onvriendelijk rijden :j

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:54

listiglistje schreef:
setteke schreef:
Een filmpje van Arabesk in draf door het bos, natuurlijk onherkenbaar gemaakt en vertraagd, dat zou nu een goede tegenzet van haar zijn. Dan kunnen we eindelijk zien hoe het nu echt moet :D

Ik heb ook eens een keer een filmpje van haar gezien waar ze de nek van haar paardebeest
van links naar rechts aan het flexen is, zet dat maar eens in slowmotion :D :P

Heb net even jouw filmpje met de vos gezien. Mond staat ook af en toe een ietsje open en je prikt hem ook soms aan, maar daar is toch niets mis mee? Paard loopt er heerlijk bij! Stoere proef!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:55

aangetoond door wie? een stelletje bokkers die overtuigd is van bitloos rijden en dat te pas en te onpas overal neer kwakken?

ik hoef die filmpjes niet te zien omdat ze net als alle andere filmpjes zijn. daarbij voegen ze niets toe aan deze discussie.
ik heb me verdiept in het al dan niet bitloos rijden. en watte? ik heb zelfs een poos bitloos gereden. mijn conclusie was dat het voor mij en mijn pony niet werkte.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:55

JoviBan schreef:
@themuisje: dat een bit pijn doet en schade aanricht, is allang aangetoond.
Dat zegt dus niets over mij, of over welke ruiter dan ook. Het zegt iets over de impact van een stuk ijzer in de mond waar mensenhanden aan zitten.
En die zijn ook duidelijk in deze films te zien.
Ga er eens voor zitten en BEKIJK ze!

Wat een klets zeg....schade toebrengen ligt nog altijd aan de hardheid van de ruiterhand en niet aan een bit ;)

Ik heb in mijn 33 jaar paarden nog nooit een paard met pijn in de bek gehad en open wonden of bloed :')

Vroeger hing er wel ander materiaal in en daar werden eeuwen geleden hele oorlogen mee gewonnen :Y)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:56

Tendance schreef:
Heb net even jouw filmpje met de vos gezien. Mond staat ook af en toe een ietsje open en je prikt hem ook soms aan, maar daar is toch niets mis mee? Paard loopt er heerlijk bij! Stoere proef!

Een jong beest van 1.80 m draaien op 10 m valt ook nog niet zo mee :Y)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:57

themuisje schreef:
we dwalen wel wat af met z'n allen. van een discussie betreffend het niveau van ruiters, naar een discussie wanneer privacy regels wel en wanneer niet geschonden worden...

Dat is niet nodig als Arabesk gewoon filmpjes niet meer te pas en te onpas post.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:57

De bitloze garde vindt per definitie dat de mensen die met bit rijden bedroevend bezig zijn. Hoe je het ook wendt of keert, we (spreek ook voor mezelf) kunnen het in hun ogen nooit goed doen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:59

Air schreef:
Niobe: nou wat rest je dan om die ruiters te filmen? Als ze zo ruimschoots aanwezig zijn moet dat toch hardstikke makkelijk zijn.

En die fotografen die fotograferen op wedstrijd zijn natuurlijk ook allemaal hardstikke partijdig en fotograferen veelal alleen mensen die onvriendelijk rijden
:j

Kom op, als Arabesk, waarvan we inmiddels allemaal weten wat haar mening omtrent bitten, bomen, wedstrijden en de dressuur an sich is, bij een dressuurwedstrijd langs de kant staat te fotograveren, kan je een redelijk beeld vormen van wat voor foto's ze wil schieten en van wat voor ruiters. Arabesk is alles behalve objectief te noemen in dat opzicht.

Tendance

Air schreef:
Themuisje, wanneer je een mening hebt heb je daar als het goed is over nagedacht. Ik kan iig wel snappen wat ze bedoelen, en nee dat heeft naar mijn mening niks te maken met dat ik ook bitloos rijd. Het heeft te maken met inleven.
En ik weet zeker dat 90% van de bitruiters er echt niet over heeft nagedacht waarom ze nou eigenijk een bit gebruiken en/of trachten nodig te hebben.

En die fotografen die fotograferen op wedstrijd zijn natuurlijk ook allemaal hardstikke partijdig en fotograferen veelal alleen mensen die onvriendelijk rijden :j

Ik ben mij net zo bewust van de reden waarom ik met bit rijd, als jij bewust bent van de reden waarom je zonder rijdt.
Ik respecteer jouw keuze, kun je dat dan ook met die van mij?

996981

hoe dan ook ik ga :)
ik ga mijn pony lief eens even flink mishandelen met mijn bit en mijn slechte niveau :D :wave:

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:00

listiglistje schreef:
setteke schreef:
Een filmpje van Arabesk in draf door het bos, natuurlijk onherkenbaar gemaakt en vertraagd, dat zou nu een goede tegenzet van haar zijn. Dan kunnen we eindelijk zien hoe het nu echt moet :D

Ik heb ook eens een keer een filmpje van haar gezien waar ze de nek van haar paardebeest
van links naar rechts aan het flexen is, zet dat maar eens in slowmotion :D :P

Ik had ook al eens een tijd terug zoiets mogen aanschouwen, nam gelijk haar posten een stuk minder serieus :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:01

Air schreef:
Electra63, waarom als je het zo erg vind dat anderen dat doen, waarom doe je het zelf dan ook :?
Dat is natuurlijk een beetje, tja, dom? Om een ander van iets te beschuldigen en het vingertje ernaar te wijzen wanneer je hetzelfde doet.

Ik plaats geen filmpjes en geen foto's van anderen. Ik geef zelden commentaar op foto's en filmpjes. Ik vind het wel leuk om iemand een compliment te geven.

Nee, hoor, we kunnen wel allemaal om de hete brij heen draaien, maar ik zeg alles liever gewoon zoals ik vind dat het is.
De filmpjes die Arabesk plaatste waren alleen maar om te rellen, immers op dat moment nam Arabesk niet deel aan de discussie. Ze had nl. al eerder een filmpje geplaatst en toen er vragen kwamen over haar filmpjes (die ik ook wel eens gezien heb), zagen wij Arabesk weer dagen niet. Ik heb dit al heel vaak gezien op Bokt.
Ik noem het zuigen en/of rellen.

En soms moet je wel eens persoonlijk worden om je standpunt duidelijk te maken. Ik kan het natuurlijk ook via PB doen, maar dat vind ik schijnheilig.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:01

listiglistje schreef:
Tendance schreef:

Een jong beest van 1.80 m draaien op 10 m valt ook nog niet zo mee :Y)

Juist en dan is het echt niet zo erg als ie even zijn mond open doet.
Moet je kijken wat ik allemaal met mijn mond doe als ik ingespannen bezig ben.

Leuk paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:02

themuisje schreef:
ik hoef die filmpjes niet te zien omdat ze net als alle andere filmpjes zijn. daarbij voegen ze niets toe aan deze discussie.

De filmpjes sluiten jùist aan bij deze discussie "Niveau is bedroevend...".
Wat je op de filmpjes ziet, is het niveau van tegenwoordig op wedstrijden. Deze filmpjes zijn afgelopen weekend tijdens een groot concours gemaakt.

Vreemd dat je meedoet aan een discussie (maar ja, je kwam hier in eerste instantie ook om te vertellen hoeveel puntjes je had gescoord op wedstrijd), en niet de beelden bekijkt of teksten leest die iets aan de discussie toevoegen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:04

JoviBan schreef:
themuisje schreef:

Wat je op de filmpjes ziet, is het niveau van tegenwoordig op wedstrijden. Deze filmpjes zijn afgelopen weekend tijdens een groot concours gemaakt.

Vreemd dat je meedoet aan een discussie (maar ja, je kwam hier in eerste instantie ook om te vertellen hoeveel puntjes je had gescoord op wedstrijd), en niet de beelden bekijkt of teksten leest die iets aan de discussie toevoegen.

Misschien moet jij dan maar eens een filmpje plaatsen van hoe het dan wel moet in jouw ogen?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:04

JoviBan schreef:
themuisje schreef:

Dan is het niveau dus toch niet zo bedroevend als sommigen ons hier willen doen geloven.

Dacodaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:06

Toe lieve bitgeliefden, hou je in, verlaag je niet tot het rel niveau van de anti bitters.

Jullie hadden een goed onderbouwde discussie! Laat je niet meeslepen door zichzelf benoemde goeroes die denken te weten wat een paard voelt en denkt. Goeroes die het onderbouwen van meningen verwarren met saai en ego posten…. Laat ze gaan!

Zie de voordelen van zonder bit rijden ook eens in: Paardrijden wordt dan opeens heel eenvoudig! Je hoeft niet meer na te denken over basis, als je paard te diep gaat mag je dat gewoon lekker laten hangen op je hand, want er hangt toch geen bit in, is het paard dan vervolgens niet voorwaarts dan mag je stevig doorpakken met behulp van de zweep, geen probleem, maar laat het knop spoortje dan wel af. Hele simpele regels eigenlijk!

Lekker onderuit gezakt, al dan niet tegen de beweging van het paard in, rond crossen over mulle paden zonder daar over na te denken en dat alles, lieve bokkers, omdat er geen bit in zit!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:08

Tendance schreef:
themuisje schreef:
we dwalen wel wat af met z'n allen. van een discussie betreffend het niveau van ruiters, naar een discussie wanneer privacy regels wel en wanneer niet geschonden worden...

Dat is niet nodig als Arabesk gewoon filmpjes niet meer te pas en te onpas post.

Maak ik eens wat nieuws is het weer niet goed :P . Juist door dit topic waarin mensen riepen dat het allemaal wel meeviel en dat het uitzonderingen zijn, maakte dat ik er maar weer eens op uittrok. Meestal loop ik met een boog om dit soort evenementen heen, omdat ik er kotsmisselijk van word.

Het is niet namelijk 'een enkele ruiter'. Je hoeft écht echt geen moeite te doen om aan dit soort materiaal te komen. Al het materiaal wat ik eruit gelaten heb (je hebt maar een paar minuten op youtube) is omdat mensen anders herkenbaar in beeld waren en dat is niet de bedoeling, het gaat niet om hen, maar om wat de instructeurs ons leren en wat de jury's mooi vinden en wat wij met z'n allen normaal vinden. Ik heb hier nog úúúren aan materiaal met dit soort sjit op mijn computer staan. :r

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:09

@Dacodaco
Hmmmm als je het zo zegt.....

Maar nee, dan is voor mij het begrip paardensport verandert in paardhobbelen...
Laatst bijgewerkt door Tendance op 19-07-11 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:10

Dat is niet waar maar dat terzijde.
Nam namelijk al eerder deel aan de discussie maar werd toen door de ts genegeerd.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:10

Maar het feit dat sommigen hier fel reageren met de aloude nonargumenten of persoonlijke aanvallen bewijst voor mij dat ze in elk geval wel vóelen diep in zichzelf dat er wat aan de hand is.

Geen van de tegenstanders zegt namelijk 'oh hoezo, ik zie niets in deze filmpjes, het is allemaal perfecte rijkunst, hier sta ik 100% achter'

Het melodietje maakt niet de treurnis (het NLtalige filmpje is zelfs zonder muziek nog, audioruil aanvraag in behandeling). Je kunt het geluid ook uitzetten. Maar als de muziek sommigen hier stoort, kan ik dat ook wel weghalen, misschien maakt dat de beelden minder erg dan?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:12

Arabesk schreef:
Maak ik eens wat nieuws is het weer niet goed :P . Juist door dit topic waarin mensen riepen dat het allemaal wel meeviel en dat het uitzonderingen zijn, maakte dat ik er maar weer eens op uittrok. Meestal loop ik met een boog om dit soort evenementen heen, omdat ik er kotsmisselijk van word.

Het is niet namelijk 'een enkele ruiter'. Je hoeft écht echt geen moeite te doen om aan dit soort materiaal te komen. Al het materiaal wat ik eruit gelaten heb (je hebt maar een paar minuten op youtube) is omdat mensen anders herkenbaar in beeld waren en dat is niet de bedoeling, het gaat niet om hen, maar om wat de instructeurs ons leren en wat de jury's mooi vinden en wat wij met z'n allen normaal vinden. Ik heb hier nog úúúren aan materiaal met dit soort sjit op mijn computer staan. :r

Er is toch niemand, die jou vraagt dit te maken?
En als het dan zo bedroevend is met de meeste ruiters, waarom film je er dan maar een klein aantal, waarover ook nog eens te twisten is of het niveau zo bedroevend is.
Jouw filmpjes zijn voor mij geen meerwaarde in deze discussie. Ik weet niet voor wie wel?

En zou je alsjeblieft even willen reageren op eerdere post die ik naar jou heb gericht?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:14

Arabesk schreef:
Maar het feit dat sommigen hier fel reageren met de aloude nonargumenten of persoonlijke aanvallen bewijst voor mij dat ze in elk geval wel vóelen diep in zichzelf dat er wat aan de hand is.

Geen van de tegenstanders zegt namelijk 'oh hoezo, ik zie niets in deze filmpjes, het is allemaal perfecte rijkunst, hier sta ik 100% achter'

Het melodietje maakt niet de treurnis (het NLtalige filmpje is zelfs zonder muziek nog, audioruil aanvraag in behandeling). Je kunt het geluid ook uitzetten. Maar als de muziek sommigen hier stoort, kan ik dat ook wel weghalen, misschien maakt dat de beelden minder erg dan?

Hou op zeg! Ik zeg toch duidelijk, dat ik hier geen probleem zie?
Ik heb het zelfs duidelijk omschreven!
100% perfect vind ik nooit iemand, maar dat is omdat ik nogal veeleisend ben voordat ik iets perfect vind, maar dat heeft niet zo zeer met de omgang met de paarden te maken.

Tendance

Re: Niveau is bedroevend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:16

Voor als je de vragen niet terug kunt vinden. Hier is mijn bericht nog een keer:

@ Arabesk: Ik hoop dat je bijleest.
Ik mag toch ergens wel hopen, dat je deze mensen dan ook even goed de waarheid hebt gezegd?
Want wel al die erge dingetjes filmen, maar er niets van zeggen? Deze mensen weten toch vaak niet beter?
Als je dat niet doet dan moet je toch echt wel een hele grote paardenmishandelaarster zijn in je eigen ogen? Kun je jezelf nog wel in de spiegel aankijken?