Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yviertje schreef:concetto het gaat ook om de gedachten er achter. Een aantal zegt hier dat er iets niet klopt in de opvoeding als je paard niet luistert en dat je eerst naar jezelf moet kijken. Hebben ze absoluut een punt, want in veel gevallen is dat ook zo. En dat je daarom je paard niet mag slaan oid. Als dan iemand die dit zegt water bij haar paard weg houdt als deze niet komt, krijg ik toch een beetje een raar gevoel.
8nnemiek schreef:Rijden jullie wel allemaal volgens de engelse rijregeltjes? Zweep in de binnenhand, op het goede been lichtrijden, zadel links opgooien, altijd eerst de teugel over de hals voordat je t hoofdstel in doet.. uh.. schoenen met een hak.. sporen alleen voor verfijning en niet om voorwaartser te krijgen..
_Babettee_ schreef:Ik ben ook wel iemand die voor de 'harde aanpak' durft gaan![]()
Ik ben zeér respectvol, vriendelijk tegenover mijn paard & zal altijd luisteren, maar soms ..
Op een gegeven moment is het gedaan met lief & vriendelijk zijn. Ik rijd een nog redelijk jonge pony die af en toe wel eens moeilijk doet ..
Ze heeft heél snel bang van dingen en wilt er dan ook niet voorbij. Na een tijdje ben ik dit beu & ja ik dwing haar dan.![]()
Ze moet er gewoon door haar schichtige cirkel heen! Niet bij deze pony, maar een andere pony heb ik hem ook al vaak aangepakt met een pets op zijn kont.
Op een gegeven moment moet het paard ook wel eens luisteren! Deze pony had dan weer last met het springen; hij kan het gewoonweg super, hij stelt zich gewoon aan!
Mijn conclusie: je moet het verschil tussen aanstellerij & écht bang hebben of pijn hebben, kennen!
Soms moet je gewoon je paard eens dwingen iets te doen! Als je altijd je paard zijn zin gaat geven .. Ja zég, stap dan af & verkoop hem gewoon lekker zou ik zo zeggen.
toon zodat hij het niet snapt) dat ik hem het liefst een rotschop zou geven met zijn gekloot... dan lach ik even vriendelijk (nep) naar hem en dwing mezelf even zijn buik te kriebelen. frangelica schreef:oww wat komt me dit allemaal bekent voor......pfff...
maar bij mij komt het denk ik wel omdat het een hengst is.....verder is het zo dat die stinky winkey van mij me super aan voelt en toch soms moet ie weer ff terug gezet worden .....dan kan ik wel 10 keer zeggen"nee"dat heeft meestal op meneer geen doen.
als ik een keer "nee"zeg...en hij gaat gewoon door beter ff maatje 37..daarna is hij er dan ook klaar mee....maar dat is juist wat ik zo leuk blijf vinden aan hem hij probeerd elke keer iets anders bij me....en nee niet gemeen maar gewoon drammen en vervelend blijven doen....(mijn schatje)
ag zo baasje zo paardje laat ik maar zeggen...
als me vriend me niet op tijd terug op me plek zet dan...ag wals ik ook zo over hem heen....
dus geronimo zal wel op mij lijken of ik op hem......"zucht"
toch hou ik van hem....we zijn aan elkaar gewaagd denk ik. (weet ik zeker )