Jannepauli schreef:Ik protesteer tegen de "heksenjacht" en het roepen dat "overmatig zweten" sowieso een fout teken is. Door dit in de regels te noemen draagt de FEI hieraan bij in mijn ogen. Ik ben niet zozeer bang voor mijn eigen paarden, maar vooral voor die paarden die net als sommige van mijn paarden dat zweten nodig hebben om hun warmte kwijt te raken, terwijl ze niet meer doen tijdens het losrijden dan andere paarden en ook niet gestresst zijn. Ik ben voor een eerlijke strijd en om paarden op basis van lichaamsfuncties gele kaarten te geven, dat gaat er bij mij niet in.
Zoals ik al in mijn eerste post zei is de fout niet het zweten, maar kan alleen de manier van rijden evt. de fout zijn en dus bestraft worden.
Nee, je overdrijft als je dit een heksenjacht gaat noemen op basis van iets wat niet gezegd wordt .
De letterlijke tekst in het filmpje: The stewards will be trained to look for signs of distress in the horses - this could be excessive sweating, fatigue, over-repetition of certain movements... etcetera.[/quote]
Jannepauli, je verbindt de door mij genoemde heksenjacht met de FEI. Dat zijn niet de mensen die met een heksenjacht bezig zijn en daar doelde ik dus ook niet op. De mensen die op internetsites roepen dat een zwetend met schuim bedekt paard sowieso een gestresst paard is (en dan natuurlijk vooral als hij LDR gereden wordt.....) dat zijn de mensen die met een heksenjacht bezig zijn.
Het blijft voor mij onbegrijpelijk dat hier mensen die ik toch inschat als paardenmensen met een zekere kennis durven te beweren dat elk paard wat nat is van het zweet te hard gewerkt heeft in het losrijden of stress heeft gehad. Gelukkig heeft de FEI het veel genuanceerder gesteld, maar zoals je nu al kunt zien hoef je een aap maar een stok voor te houden of hij slaat ermee....
Waarmee eens te meer bewezen wordt dan meer regels de discussie niet vermindert, maar zelfs nog voert.