Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:41

Donna_Sanne schreef:
Haha idd, wacht maar tot er foto's van hun opduiken dier laten zien dat de paarden "sleht" lopen

Gelukkig hebben de meeste het hier niet over foto's maar over bewegende beelden.
Bovendien gaat het dus vooral over smaak, er zijn mensen die geen kippenvel krijgen van de proeven van Edward en Totilas maar dat is blijkbaar zo onvoorstelbaar dat er niet eens op een normale manier over gediscusseerd kan worden.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:45

Ilzas schreef:
marialva schreef:
nee en daarom heeft hij nu ook het wereld record op zijn naam staan!!! duhhh dit is dus echt bokt kunnen alleen maar zeuren over het beste dressuur paard aller tijden ter wereld! Terwijl de meeste zeuren hier maar wat al te graag zn paard onder hun bips willen hebben ;)

Komt er ook weer één (ongelezen?) het topic binnen vallen, dus als je het niet meteen goedkeurt of bewonderd, ben je meteen weer jaloers?
Zelfde discussie als "dat je het zelf niet beter kan", je ook meteen geen recht van spreken mogen hebben.

Wat doet het er in godsnaam toe of ik Totilas niet ook maar al te graag onder mijn kont zou willen hebben, wat maakt dat uit voor de waarde van mijn mening. En eerlijk gezegd, hoef ik hem niet onder mijn kont te hebben, heb genoeg zelfkennis om te vermoeden dat ik er helemaal niks mee zou kunnen. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik mooi dien te vinden wat Edward er wel mee kan.

mens ,mens mens wat maak je je druk zeg :? enuhh weer één sorry hoor maar ik lees het en reageer, en wat jij allemaal aanhaalt heb ik nooit van me leven in mn mond genomen!

het is allemaal zo makkelijk dat roddelen over andere maar doe het ze maar eens na ;)

enuhhh nooit gehoord van mensen in hun waarde laten??? dat is nog altijd op bokt VER te zoeken!

ik heb respekt voor onze Nederlandse ruiters en amazone's wat die allemaal presteren, en ik zeg heel eerlijk ik doe het ze niet na
en ik denk de meeste van jullie ook niet

Donna_Sanne

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:47

marialva: Jeetje, je zou me toch bijna de woorden uit m'n monde nemen zeg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:49

Dat wat jij schrijft, heeft niemand ooit beweerd. Maar dat betekent niet dat men geen commentaar mag hebben of het niet mooi mag vinden :)

Donna_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:52

Klopt, je mag ook gewoon commentaar geven wat MIJ betreft. Ik vind alleen wel wat marialva een enorm punt heeft.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:53

marialva schreef:
het is allemaal zo makkelijk dat roddelen over andere maar doe het ze maar eens na ;)

enuhhh nooit gehoord van mensen in hun waarde laten??? dat is nog altijd op bokt VER te zoeken!

ik heb respekt voor onze Nederlandse ruiters en amazone's wat die allemaal presteren, en ik zeg heel eerlijk ik doe het ze niet na

Wat heeft het ermee te maken of iemand iets na kan doen of niet? Moet je iets perse mooi vinden omdat je het zelf niet na kan doen?
Dus muziek wat ik zelf niet na kan spelen of zingen moet ik perse allemaal mooi vinden? Hetzelfde geldt voor tv-series en films, want acteren kan ik al helemaal niet?

Wat jou betreft kunnen we dus bokt als discussieforum beter helemaal sluiten anders worden mensen niet in hun waarde gelaten (geen idee waar je het over hebt met mensen in hun waarde laten, maar goed).

Wat roddelen ermee te maken heeft snap ik al helemaal niet. Dit is een openbaar forum en iedereen kan meelezen. Het is zelfs zo dat Nicole hier gewoon een account heeft en zelfs ook gewoon reageert als ze echt dingen leest die niet ver van laster afliggen.

Denk je nu echt dat die mensen zich druk maken over het feit dat er mensen rondlopen die geen kippenvel krijgen van de combinatie Edward/Totilas? Of dat ze vinden dat daar niet over gedicusseerd mag worden? Daar maken ze zichzelf net zo druk over als over het feit wat hun denken van mij: totaal niet dus.

Komt nog bij dat het publiek ervoor zorgt dat hun inkomsten hebben. Zonder publiek worden er geen wedstrijden meer gehouden en zullen de sponsors ook verdwijnen. Persoonlijk vind ik dus dat dat publiek alle recht heeft om te vertellen dat ze er geen kippenvel van krijgen.

Maar goed dit was al 20x eerder verteld in het topic, altijd handig als mensen zomaar binnen komen vallen en zonder alles gelezen hebben zomaar een post neerkwakken. ;)

Als je wel alles gelezen had zo je ook weten dat er al meerdere keren is verteld dat de mensen wel degelijk respect hebben voor de prestatie, dat is namelijk wat anders dan er geen kippenvel van krijgen en de bewegingsvorm te extreem vinden.
Het zijn de mensen die telkens binnen komen vallen die dit topic elke keer een andere wending proberen te geven en het als afkraken weg willen zetten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:57

Amen to that.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:59

ik heb niet het hele topic gelezen, maar wil toch even mijn mening erin gooien ( oh god, heb je er weer zo eentje die haar mening komt geven ;-) )

Ik denk dat de mensen op dat niveau best weten wat ze doen, MAAR ik denk wel dat er erg veel geld in omgaat om objectief te zijn als het op zichzelf en andere aankomt incluis de paarden.
Denk dus niet dat de sport op dat niveau goed is voor een paard, maar denk dat de sport op een laag niveau ook niet goed is voor een paard ( mond trekken, bonken en onjuiste hulpen) en dat het leven voor een manege paard al helemaal niet aangenaam is.
Toch zijn deze dingen er nou eenmaal en proberen we het tot het minimale te laten gelden.
Maar waar geld aan te pas komt gelden er nou eenmaal andere regels en hoe meer geld, hoe minder gevoel!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:00

ik lees het begin topic waar het om draait en dan de eerste bladzijde met comentaar en reageer daarop, mens het is maar net hoe je je voelt als je over iemand kletst, ik vraag niet persoonlijk jou mening en heb ik zeker geen intresse in, maar ik geef wel mijn mening hoe ik erover denk en ben zeker geen persoon die daar vuile praatjes over zal verspreiden, dit vindt ik onterecht en niet eerlijk! maar goed dat is mijn mening en dat bokt daar lekker over wil raaskallen moet iedereen voor zich weten maar ik vindt het puur onzin!!

mijn mening is dat wij als klein kikkerlandje enorme goed ruiters en amazone's hebben en daar ben ik TROTS op, en zal die nooit en ten nimmer afzeiken want een mens is een mens en een paard is een paard die ook fouten kunnen maken ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:13

marialva schreef:
mijn mening is dat wij als klein kikkerlandje enorme goed ruiters en amazone's hebben en daar ben ik TROTS op, en zal die nooit en ten nimmer afzeiken want een mens is een mens en een paard is een paard die ook fouten kunnen maken ;)

Had maar iets verder gelezen, dan had je gezien dat niemand aan het afzeiken is en dat het vooral over smaak gaat.

Bedankt voor je melding dat je het onzin vindt en dat je dat vooral even moest komen melden.
Is echt fijn in een verder interessante en leerzame discussie. :)

EllenAkilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:17

Het is idd een geweldig paard, en ik zou er super graag op willen rijden!
Maar hij moet echt oppassen dat hij zichzelf niet voor zijn neus slaat =O!

Nou dat wou ik ff kwijt

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:22

ik heb echt niet alles gelezen (duurt te lang)
maar ik heb wel gelezen over dat moment opname
heb hem laatst op tv gezien
en dat was geen moment opname
en hij liep precies zo
echt "overdreven" in mijn ogen
hij mag dan het beste paard van de wereld zijn
maar hoe zit het met zijn bouw, lichaam over een paar jaar misschien een paar maand
dan staat er misschien wel wat op de voorpagina over hem dat hij rug klachten heeft en ditjes en datjes

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:37

webster543 schreef:
Ik vind Totilas ook het meest vermogend paard ter wereld ...

Zie je nou wel dat het allemaal om geld draait. :+

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:40

ThePast03 schreef:
marialva schreef:

Wat heeft het ermee te maken of iemand iets na kan doen of niet? Moet je iets perse mooi vinden omdat je het zelf niet na kan doen?
Dus muziek wat ik zelf niet na kan spelen of zingen moet ik perse allemaal mooi vinden? Hetzelfde geldt voor tv-series en films, want acteren kan ik al helemaal niet?

Wat jou betreft kunnen we dus bokt als discussieforum beter helemaal sluiten anders worden mensen niet in hun waarde gelaten (geen idee waar je het over hebt met mensen in hun waarde laten, maar goed).

Wat roddelen ermee te maken heeft snap ik al helemaal niet. Dit is een openbaar forum en iedereen kan meelezen. Het is zelfs zo dat Nicole hier gewoon een account heeft en zelfs ook gewoon reageert als ze echt dingen leest die niet ver van laster afliggen.

Denk je nu echt dat die mensen zich druk maken over het feit dat er mensen rondlopen die geen kippenvel krijgen van de combinatie Edward/Totilas? Of dat ze vinden dat daar niet over gedicusseerd mag worden? Daar maken ze zichzelf net zo druk over als over het feit wat hun denken van mij: totaal niet dus.

Komt nog bij dat het publiek ervoor zorgt dat hun inkomsten hebben. Zonder publiek worden er geen wedstrijden meer gehouden en zullen de sponsors ook verdwijnen. Persoonlijk vind ik dus dat dat publiek alle recht heeft om te vertellen dat ze er geen kippenvel van krijgen.

Maar goed dit was al 20x eerder verteld in het topic, altijd handig als mensen zomaar binnen komen vallen en zonder alles gelezen hebben zomaar een post neerkwakken. ;)

Als je wel alles gelezen had zo je ook weten dat er al meerdere keren is verteld dat de mensen wel degelijk respect hebben voor de prestatie, dat is namelijk wat anders dan er geen kippenvel van krijgen en de bewegingsvorm te extreem vinden.
Het zijn de mensen die telkens binnen komen vallen die dit topic elke keer een andere wending proberen te geven en het als afkraken weg willen zetten.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:45

marialva schreef:
ik lees het begin topic waar het om draait en dan de eerste bladzijde met comentaar en reageer daarop, mens het is maar net hoe je je voelt als je over iemand kletst, ik vraag niet persoonlijk jou mening en heb ik zeker geen intresse in, maar ik geef wel mijn mening hoe ik erover denk en ben zeker geen persoon die daar vuile praatjes over zal verspreiden, dit vindt ik onterecht en niet eerlijk! maar goed dat is mijn mening en dat bokt daar lekker over wil raaskallen moet iedereen voor zich weten maar ik vindt het puur onzin!!

Geen idee wie hier over wie kletst en waar je op doelt. Als jij niet geinteresseerd bent in de mening van anderen, kun je je ook indenken dat anderen dat ook niet in die van jouw zijn en je beter helemaal niets posten. Zeker niet als er vervolgens wat jou betreft geen kritische vragen over je mening gesteld mogen worden of als je toch totaal niet bereid bent open te staan voor de meningen/ ideeen van anderen.

Verder begrijp ik vanuit je onderschrift dat je een eigen stal runt, en dan lijkt het me al helemaal niet zo "handig" om je zo te presenteren op het grootste paardenforum van het land....maar goed, da's ook maar weer mijn mening (waarvan ik weet dat die je niet boeit, maar die ik hier wel degelijk geef en mag geven...)

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:47

wat heeft dat nou weer met mijn stal te maken dat ik respekt heb voor de nederlandse ruiters en amazone's jij raaskalt helemaal over de top hoor!

dit is het laatse wat ik te zeggen heb ;)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:49

Nou, kwestie van je professioneel en netjes opstellen in een topic? Als ik ergens een paard kom kopen, lijkt me dat prettig.

Lijkt me goed.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:54

Ilzas schreef:
Nou, kwestie van je professioneel en netjes opstellen in een topic? Als ik ergens een paard kom kopen, lijkt me dat prettig.

Lijkt me goed.

volgens mij zie je teveel spoken :? :? _O- sorry heb betere dingen te doen en hou me niet meer hier bezig ;)

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:02

ThePast03, ik weet niet hoe goed jij al die ruiters kent, maar hoe kom jij op het idee dat ze zichzelf niet druk maken over wat wij van ze denken? Waarom heeft Nicole hier dan meerdere keren gereageerd en heeft Sjef zelfs twee keer hier op bokt een berichtje achtergelaten? Als het hun echt niet interesseerde dan hadden ze dat niet gedaan. Heb je het niet over Anky gehoord dat ze helemaal in tranen was, nadat mensen over haar schreven dat ze haar paarden mishandelde? Het doet hun echt wel iets, zij zijn ook gewoon mensen en hebben net zoveel gevoelens, hoe professioneel ze ook zijn. Het is echt niet leuk als je zo veel negatieve dingen over je zelf te lezen krijgt. Het is respectloos om zulke mensen, die zoveel betekenen voor de sport, af te vallen. En ik ben het dan inderdaad eens met het feit dat zulke forums als bokt net zo goed gesloten kunnen worden, je bereikt er niks mee door hier te gaan lopen zeiken (ik dus even goed niet, haha wat dom :+ ).

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:06

GerenGer schreef:
ThePast03, ik weet niet hoe goed jij al die ruiters kent, maar hoe kom jij op het idee dat ze zichzelf niet druk maken over wat wij van ze denken? Waarom heeft Nicole hier dan meerdere keren gereageerd en heeft Sjef zelfs twee keer hier op bokt een berichtje achtergelaten? Als het hun echt niet interesseerde dan hadden ze dat niet gedaan. Heb je het niet over Anky gehoord dat ze helemaal in tranen was, nadat mensen over haar schreven dat ze haar paarden mishandelde? Het doet hun echt wel iets, zij zijn ook gewoon mensen en hebben net zoveel gevoelens, hoe professioneel ze ook zijn. Het is echt niet leuk als je zo veel negatieve dingen over je zelf te lezen krijgt. Het is respectloos om zulke mensen, die zoveel betekenen voor de sport, af te vallen. En ik ben het dan inderdaad eens met het feit dat zulke forums als bokt net zo goed gesloten kunnen worden, je bereikt er niks mee door hier te gaan lopen zeiken (ik dus even goed niet, haha wat dom :+ ).

Ik kan me wel degelijk inleven dat dat moeilijk voor die mensen is en ook kwetsend. Net zoals het bijvoorbeeld voor Willem-Alexander en Maxima irritant is om geen privacy te hebben, maar dan hadden ze niet moeten kiezen voor een functie in die hoge positie. Dat een directeur meer kritiek krijgt dan een schoonmaker is duidelijk. Ze hebben weer andere voordelen, verdienen meer, gratis gadgets, en ze hadden ook kunnen kiezen voor een meer low-profiler uitoefening van hun beroep. Zoals ik al eerder zei: "hoge bomen, veel wind..."

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:18

Ilzas schreef:
GerenGer schreef:

Ik kan me wel degelijk inleven dat dat moeilijk voor die mensen is en ook kwetsend. Net zoals het bijvoorbeeld voor Willem-Alexander en Maxima irritant is om geen privacy te hebben, maar dan hadden ze niet moeten kiezen voor een functie in die hoge positie. Dat een directeur meer kritiek krijgt dan een schoonmaker is duidelijk. Ze hebben weer andere voordelen, verdienen meer, gratis gadgets, en ze hadden ook kunnen kiezen voor een meer low-profiler uitoefening van hun beroep. Zoals ik al eerder zei: "hoge bomen, veel wind..."

Hoge bomen vangen veel wind, dat heb ik ook al eerder in dit topic gezegd. Maar moeten wij hier dan aan mee doen, vraag ik me dan af?
Beetje sneu om te zeggen dat ze dan maar weg moeten blijven als ze niet tegen kritiek kunnen, dat zal lekker opschieten. :+
Maar ik snap je punt verder wel hoor. En ik zelf ben ook niet zo'n Totilas-fan, maar ik heb altijd mijn mond hierover gehouden, omdat ik weet hoe hard zij er voor werken en hoeveel mensen er wel van genieten.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:27

Je hoeft jezelf toch geen censuur op te leggen, maar c'est la ton qui fait la musique. Ligt een hoop aan wat je zegt en hoe je het zegt.

Als ik zeg dat ik Isabel liever zie rijden dan Edward, lijkt me dat niet bijzonder kwetsend.

Als ik zou insinueren (en dat heb ik niet gedaan en dat doe ik ook niet) dat ie allerlei rottige dingen uithaalt met Totilas om hem zo te laten lopen, lijkt dat me inderdaad bijzonder kwetsend (en ook nog eens getuigen van onwetendheid, mag ik aannemen). Daarnaast zou dat juridisch gezien (grenzen aan) laster. En dat is ook nog eens bij wet verboden. Maar de vrijheid om je mening te geven is bij wet beschermd. En daar zou je dus gebruik van kunnen maken. En dan zijn het juist die meningen die wellicht niet bij iedereen in de smaak vallen die die bescherming verdienen, want de mee-banketstaaf mening hebben die bescherming niet nodig.

En voor de rest: tjsa, "elk nadeel hep zijn voordeel" om in sporttermen te blijven...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:36

GerenGer schreef:
[*olduser*], ik weet niet hoe goed jij al die ruiters kent, maar hoe kom jij op het idee dat ze zichzelf niet druk maken over wat wij van ze denken? Waarom heeft Nicole hier dan meerdere keren gereageerd en heeft Sjef zelfs twee keer hier op bokt een berichtje achtergelaten?

Dat vertel ik toch in hetzelfde berichtje? Dat als het dicht richting laster gaat Nicole echt wel reageert.
Als ze er al wakker van moeten liggen dat sommige mensen geen kippenvel krijgen van Totilas zouden ze geen leven meer hebben. ;)
Dan zou ik me ook druk moeten maken over de mensen hier die vertellen dat ik nergens verstand van heb of jaloers ben?
Of is het voor mij anders omdat ik geen paardenberoemdheid ben? :+

En nee ik heb niets over een Anky in tranen gelezen en om eerlijk te zijn geloof ik daar ook weinig van.
Dat Sjef hier wel op bokt gereageerd heeft (al dan niet via anderen) weet ik alles van. :D

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:49

Klopt Ilzas, maar er wordt hier in dit topic en sowieso wel in andere topics meningen geventileerd over verkeerde trainingsmethoden (zie: Hollandse School) en daar werden echt wel kwetsende dingen genoemd, zoals je zelf al zegt. En ThePast03, ik heb Nicole haar berichten nagelezen en zij reageerde om dingen die veel minder kwetsend waren als wat hier allemaal gezegd wordt. Want er worden hier niet alleen meningen gegeven, maar ook gezanikt over trainingsmethoden.

Citaat:
Dan zou ik me ook druk moeten maken over de mensen hier die vertellen dat ik nergens verstand van heb of jaloers ben?

Nee, precies! Kom op, het enige wat ik van je te weten kom, is dat je ThePast03 heet (waarschijnlijk niet eens in je echte leven en anders heb ik medelijden) en een vos paard hebt, of ooit gehad en zelfs dat hoef niet eens. Wat boeit het dan inderdaad voor jou als iemand zegt dat je jaloers bent?

Ilzas, weet je dat dat altijd zo lekker opvalt bij mensen als jij? Dat jullie altijd zo lekker anoniem zijn. Geen profiel en onnuttig onderschrift. Ik ben het tegenwoordig aan het bijhouden. ThePast03 is er ook zo eentje, je weet alleen dat ze ooit een vos paard heeft gehad, maar zelfs dat hoeft niet waar te zijn. En dan heb je ene Pipo die zich verschuilt achter een clown. Dan denk ik, waarom zo anoniem? Dat moet in mijn ogen dan toch een teken zijn dat ze zichzelf niet willen blootstellen, omdat ze op een of andere manier toch bang zijn voor die grote ruiters of anders voor andere bokkers?
Laatst bijgewerkt door GerenGer op 05-10-09 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:51

GerenGer schreef:
Klopt Ilzas, maar er wordt hier in dit topic en sowieso wel in andere topics meningen geventileerd over verkeerde trainingsmethoden (zie: Hollandse School) en daar werden echt wel kwetsende dingen genoemd, zoals je zelf al zegt. En ThePast03, ik heb Nicole haar berichten nagelezen en zij reageerde om dingen die veel minder kwetsend waren als wat hier allemaal gezegd wordt. Want er worden hier niet alleen meningen gegeven, maar ook gezanikt over trainingsmethoden.

Citaat:

Nee, precies! Kom op, het enige wat ik van je te weten kom, is dat je ThePast03 heet (waarschijnlijk niet eens in je echte leven en anders heb ik medelijden) en een vos paard hebt, of ooit gehad en zelfs dat hoef niet eens. Wat boeit het dan inderdaad voor jou als iemand zegt dat je jaloers bent?

Voor Ilzas (en nu ook voor ThePast03)
Weet je dat dat altijd zo lekker opvalt bij mensen als jij? Dat jullie altijd zo lekker anoniem zijn. Geen profiel en onnuttig onderschrift. Ik ben het tegenwoordig aan het bijhouden. ThePast03 is er ook zo eentje, je weet alleen dat ze ooit een vos paard heeft gehad, maar zelfs dat hoeft niet waar te zijn. En dan heb je ene Pipo die zich verschuilt achter een clown. Dan denk ik, waarom zo anoniem? Dat moet in mijn ogen dan toch een teken zijn dat ze zichzelf niet willen blootstellen, omdat ze op een of andere manier toch bang zijn voor die grote ruiters of anders voor andere bokkers?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

je haalt me echt de woorden uit me mond geen profiel en lekker anoniem zo ;)