Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jannico schreef:Ik zie ook geen te grote/zware ruiter. Ik zie een ruiter die een paard schoolt en daarbij uitlegt wat er gebeurt. Ik zie wel een paard met een paar "foutjes", die ik persoonlijk anders zou willen zien, waarbij de ruiter passende correcties uitvoert. Wat mij bevalt is het feit dat hij het paard probeert een betere zelf houding los van de hand aan te bieden. Ik ben persoonlijk ook van mening dat de definitie van contact meer moet zijn dan het wel of geen druk op de mond hebben. Dit is een thema waar ik zeer door geboeid ben ik graag zoveel mogelijk visies over verzamel en wil ervaren. Daarnaast vind ik de wijze van de gang accenturen en shapen wel interessant.
Watermill schreef:jannico schreef:Ik zie ook geen te grote/zware ruiter. Ik zie een ruiter die een paard schoolt en daarbij uitlegt wat er gebeurt. Ik zie wel een paard met een paar "foutjes", die ik persoonlijk anders zou willen zien, waarbij de ruiter passende correcties uitvoert. Wat mij bevalt is het feit dat hij het paard probeert een betere zelf houding los van de hand aan te bieden. Ik ben persoonlijk ook van mening dat de definitie van contact meer moet zijn dan het wel of geen druk op de mond hebben. Dit is een thema waar ik zeer door geboeid ben ik graag zoveel mogelijk visies over verzamel en wil ervaren. Daarnaast vind ik de wijze van de gang accenturen en shapen wel interessant.
Wat bedoel je precies met een betere zelfhouding los van de hand? Dan heb je dus geen aanleuning toch?Dat lijkt mij een beetje richting academisch te gaan. Geen verbinding over de rug van achter naar voor. Geen achterbeen wat je terugvoelt in je hand.
Maura, ik zie ook geen opbollende rug.