Milkberry schreef:Wat train je dan? Mentale rust en vertrouwen
Een hele belangrijke basis!
Maar die is er nu Een x moet je dan toch beslissen mijn paard is ontspannen en nu door Zosdat je het lijf van het paard kan gaan trainen
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Murosch schreef:Wat ben ik BLIJ met mijn nu braaf rondsjokkende paard die ik van hieruit opnieuw kan opbouwen naar iets goeds
terpentijn schreef:@Babootje, het is niet zozeer een onprettige (ook wel) maar meer een onnodige discussie die iedere keer weer oplaait.
Dat is niet waar dit topic voor bedoeld is dacht ik, als men sc.... heeft aan het lang en laag of VWNW idee, dan begrijp ik niet waarom men dit topic volgt.
terpentijn schreef:En als men dit topic volgt, zou het nu toch wel redelijk bekend mogen zijn dat niemand diens paard ál de tijd álle keren alléén maar VWNW of a la Will F. rijdt? Je BEGINT daarmee, zowwel bij een jong groen paard als bij een ouder (verreden) paard.
Ieder paard kan het, de ene beter of makkelijker dan de andere, het kost alleen TIJD. Dat hebben de meeste mensen tegenwoordig niet meer. Ze zoeken naar snelle trucs.
VWNW is geen truukje, het is een beginsel.
Een essentieel beginsel, wil ik daar aan toevoegen.
Murosch schreef:Wat ben ik BLIJ met mijn nu braaf rondsjokkende paard die ik van hieruit opnieuw kan opbouwen naar iets goeds
Jennyxx schreef:[ Afbeelding ]
Babootje schreef:ja zou bijvoorbeeld leerzaam zijn als je in 1 filmpje met hetzelfde paard bijv het verschil tussen tempo en impuls kunt laten zien. maar ja dan moet je dat denk ik nog doen en filmen, haha. Maar dat je duidelijk kunt zien dat impuls niet leidt tot een hogere snelheid, maar tot meer afdruk en een ruimere pas
Starbreeze schreef:@ankum, daarom maak ik regelmatig een fotomaar ik vind dat ze er in het echt mooier uitzien dan op de foto. Soms krijg je bepaalde spieren niet goed op de foto.
knollentuin schreef:Starbreeze schreef:Maralyn?
Ja dat kan zomaar, ik heb terug zitten scrollen, maar kan t even zo snel niet vinden..
Babootje schreef:xxjennyxx op jouw foto moet ik echt even goed kijken. economisch beengebruik is het niet, hij schuift lijkt wel met een recht been vrij ver onder en mist zo ook aan draagkracht. zou eigenlijk beter bewegend beeld zien. hoe is de buiging in het spronggewricht. zijn hem al eens buigproeven gedaan?