Maura welkom! Niet mee inzitten ik pik ook meer dan dat ik meegeef.

Starbreeze: Wat geweldig dat je zo blij bent met je paard! Daarvoor doe je het he.
Verder vind ik het jammer dat er geen filmmateriaal wordt geplaatst. Nu je verder komt is het opeens geheim omdat er mensen zijn die je methode niet aanhangen

Maargoed, je doet ermee wat je wil natuurlijk. Ik was wel benieuwd naar je vorderingen. Want ik ben niet beschaamd om te zeggen dat ik nog geen echt goed plaatje heb gezien van iemand die vanuit de stretch naar een werkhouding gaat. Vind het altijd wat stroef ogen, en niet ruim vanuit de schouder. Wat niet wil zeggen dat het niet mogelijk is, maar ik heb het echt nog niet gezien. En ik geloof alleen mijn eigen ogen

Ik heb het geleerd zoals Jenny beschreef met haar lesgeefmens overlaatst. En voor de meeste paarden gaat dit volgens mij op. Maar het is voor mij geen probleem dat iemand anders een ander idee daar over heeft, ik ben alleen niet verplicht ermee akkoord te gaan, en niemand is verplicht om met mij akkoord te gaan.
Verder vind ik dat je paard er heel goed is op vooruit gegaan kwa bespiering!!

Mijn paard gaat trouwens niet goed. Maar het is allemaal zooo vaag allemaal. Begrijp er gewoon niets meer van.
Eerst had ik het idee dat hij weer een onsteking had op zijn rechterknie. Stond iets dikker en warmer, en had meer moeite met het werk. (20min dubbele longe geen galop, max 5x per week). Had wel weer de eerste keren in de paddock geweest, toch te geweldig geweest dacht ik?
Ik dacht, ik zet hem niet meteen stil, ik laat hem wat meer vooruit draven en balkjes. Nou hij verbeterde weer, heel soepel. Dus ik dacht toen beetje stijfheid geweest, van al zijn bokwerk in de paddock.
Dan gisterenmorgen in de vliegende storm aan de longe, wauw helemaal anders, soepel van achter naar voor, geen moeite met buiging. Beetje abrupt moeten stoppen wegens felle hagelbuien. Nog uitgestapt in de zware binnenbak, waar ik niet wil longeren.
Dan s'avonds kom ik terug en stap ik nog even rond op het harde. Ik wil zijn deken wisselen en kijk dan pas naar zijn achterbeen, linksachter weer dik. En ook warm.

Ik dacht nu gaan we het hebben, peesontsteking, vanmorgen aan de staleigenaar gevraagd indien ze even wou kijken. Ik verwachte een olifantenbeen, want zo dik en warm is het nog niet geweest. Maar neen, beetje dikker dan anders, maar niet warm.
Ik begrijp er gewoon niets meer van. Dat paard heeft precies fantoomontstekingen ofzo.
Ik ga terug naar de kliniek, en laat ook een thermografie doen. Wil heel dat beest in de kaart brengen. Het is zo raar en vaag allemaal. En dan dik en dan warm en dan weer niet. En dan iets anders. Gewoon niet te vatten!