Starbreeze schreef:Ik denk dat je losgelatenheid het beste omschrijft als paardrijden zonder weerstand. Dat wat je ook vraagt, soepel, vederlicht, simpel en als vanzelf opgevolgd wordt.
Impuls is dat wanneer je je been aanlegt, je paard te allen tijde gedragen vertrekt met veel energie.
Het heeft dus niets met harder gaan an sich te maken, maar het is een voorwaartse tendens waar je paard in zit, je paard wacht netjes, loopt energiek naar je hand toe zonder te drammen en heeft direct de power beschikbaar op het moment dat jij dat vraagt.
Ontspannen kan ook lekker aan de lange teugel, zonder impuls of zonder buiging.
Thanks. Zo zou ik het zelf ook ongeveer omschrijven, maar dan als hoe het voelt. Wat je ziet, op foto of film, vind ik heel lastig te omschrijven en blijkt voor mensen heel verschillend te kunnen zijn. Erg leuk om jouw foto's weer te zien, ik weet nog dat je eerder een serie hebt geplaatst. Ik doe meteen een poging te beschrijven wat ik zie:
Op de bovenste foto valt mij vooral de schouder op, die steekt uit. Boven en voor de schouder zit een 'gat'. Verder staan de voorbenen niet verticaal onder het lichaam.
Tweede foto: de onderhalsspier springt er voor mij uit, alsof de hals verkeerd-om bespierd is. Voorbenen weer niet verticaal.
Foto 3: hals vult, het gat van foto 1 is weg. Voorbenen lijken nu wel verticaal, maar aan het hek te zien is de foto een beetje scheef. Als je 'm in gedachten iets draait zodat het hek horizontaal staat, staat hij toch met zijn voorbenen naar achteren.
Foto 4: diepe glans, schouder gaat vloeiend over in hals, onderhals mooi los. Voorbenen staan nu wel verticaal, linksvoor lijkt iets gebogen te staan. Ik vind 'm een stuk mooier geworden (ben wel bevooroordeeld want ik hou van bruine paarden), gave serie zo.