FCSA schreef:@Sanne83: ik heb net (met vriendlief) de lezing over conditionering gekeken. Interessant & leerzaam! Nogmaals dank voor het posten.
Leuk!

@murosch:
Leuk om je filmpjes te zien. Ik denk ook dat je eens een klein stukje meer energie erin kan rijden, gewoon kleine stukjes proberen, maar niet te veel. ik denk dat ze dat nog helemaal niet aankan.
Ik vind haar al zo veel meer ontspannen ogen in de bespiering, echt super. Wat je nog kan doen om dat verder nog losser te krijgen zijn wat wijkoefeningen in stap, ubertreten, cirkel groter maken door naar buiten te wijken etc. Gewoon lekker langzaam en gecoördineerd, dan merk je na die oefeningen dat je een soepelere draf krijgt en dat ze ook makkelijker naar voren kan (zonder de ontspanning te verliezen).
Ik vind de meeste adviezen voor achterwaarts echt wat te ingewikkeld voor nu en te hoog gegrepen, eerst zorgen dat je gewoon een gehoorzame achterwaarts hebt. Liefst eerst aan de hand goed aanleren. Wat zijn nu je hulpen voor achterwaarts? Ik vraag het zelf in het begin alleen op teugel en koppel pas later de zithulp eraan vast.