Slaan tussen de oren, wel of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Slaan tussen de oren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 14:53

dan lijkt dat jou verkeerd Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 14:55

nou, wat voor een paard hou je dan over?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 14:58

Babico3 schreef:
doe je er echt prikkeldraad om heen dan?

Yep, werkt perfect

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 14:58

KiWiKo schreef:
dan lijkt dat jou verkeerd Haha! Haha! Haha!

Ik vind dat jij goed bezig bent met paarden Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:00

Babico3 schreef:
nou, wat voor een paard hou je dan over?

een zelfverzekerd paard met respect voor het wezen mens Haha! Haha! die heel duidelijk weet wat wel en niet kan en daar zijn zekerheid uithaald Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:01

ik hoop en daar ga ik ook eigenlijk wel van uit, dat het een grapje is over dat prikkeldraad, want dat is gewoon niet menselijk. Hoe vervelend een paard ook is, je ramt geen prikkeldraad in zijn lijf! Omdat jij een stom mens bent ga ik toch ook geen prikkeldraad in je huid rammen. Hetzelfde bij het paard...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:02

Ik ben geen stom mens hoor.
En prikkeldraad wordt in de sport regelmatig op allerlei wijze gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:03

door gestoorde mensen ja...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:05

Dat gestoorde valt reuze mee op zich.

Feit blijft dat om een paard weer een fijn betrouwbaar paard met respect voor mensen en duidelijke richtlijnen voor wat wel en niet mag, je soms met harde hand orde op zaken moet stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:06

harde hant okeej, dat betekent af en toe een flinke tik en hard foei en soms een tikje op de neus, maar geen prikkeldraad en planken, dat is nergens voor nodig...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:07

Babico........... ga jij mij eens vertellen hoe je het volgende "geweldloos" op gaat lossen.......

je krijgt een belletje....... "mijn paard is levensgevaarlijk, wat nu??"" ik zeg breng hem maar.......

Ding slaat met 4 benen uit, komt met opengesperde bek op je afgestoven als het iets moet doen wat het niet wil...... daarnaast mag je altijd je skies aantrekken als je het dier van stal haalt, want hij gaat gewoon heen waar hij heen wil in het tempo dat hij aangeeft (gewoon een superverwende bok dus, met ook nog eens een naar dominant karakter)

Ding komt het terrein opgereden in de trailer...... je doet het deurtje open en meneer laat gelijk even woedend weten dat het hier niet van gediend is........ goed met 6 man dat dier van de wagen geladen....... en op stal gezet..... lekker met rust gelaten, hooi gegeven en laat het maar even aclimatiseren.......

maargoed de dag erop moet dat dier toch van stal af.......

Je komt aan, doet de staldeur open en heb gelijk al een hoef bijna tegen je hoofd aan......... Nou laat je je niet zomaar afbluffen en zonder al te veel spatjes verder krijg je het halster om en gaat meneer mee........ je zet het tussen de touwen om te poetsen, je bent bij de achterhand.... en krijgt een welgemikte trap tegen je bovenbeen aan...........

WAT ga jij dan doen????

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:08

Wat jij nu als harde hand omschrijft is bij mij dagelijkse gezellige communicatie met een goed opgevoed paard.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:09

* komt echt niet meer bij Vork *

En ja ben er ook mee eens, Het paard moet naar jou luisteren. En als je een klere bok heb zonder respect voor je, gaat het niet werken als je het lief vraagt. En beland je uiteindelijk in het ziekenhuis en het beest bij harry's hapkar, dus het is kiezen of delen.
Of hij of jij, nou ik weet het dan wel hoor..Mocht het nodig zijn timmer ik hem heel de stal door...punt uit.

Wel eens paarden gezien die onderling in de wei de rang aan het uitvechten zijn? Wel eens gezien wat er gebeurd met een brutale jonge snotneus die de leiding over de kudde wil nemen en dus de leider uiydaagd, die wordt weer flink op zn plek terug gezet. En idd niet met een eind hout, want dat kan het andere paard niet vast houden Vork . Maar met een paar losse achterbenen en een flink gebit..Heeft het paard dan weer respect voor het oudere dier dan zijn de verhoudingen weer prima, heeft hij dat niet..Krijgt hij nog een pak slaan. Simpel als dat is het Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:10

harrie's hapkar Haha! Haha! Haha! hoe kom je erop, die hou ik er echt in Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:11

een klap op zn neus en misschien een tik op zn kont, tegen hem FOEI!!!!! keihard schreeuwen en een ruk aan het halster geven, maar GEEN plank of PRIKKELDRAAD!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:12

jahoor, daar is hij niet van onder de indruk Haha! lacht hij je vierkant uit Lachen Lachen

dat station is dit paard allang gepasseerd

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:14

Wederom met alle respect, maar door mensen als jij ontstaan dit soort paarden zoals de situaties hierboven geschetst die een ander dan mag oplossen met soms letterlijk gevaar voor eigen lijf en leven.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:14

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:16

Babico3 schreef:
een klap op zn neus en misschien een tik op zn kont, tegen hem FOEI!!!!! keihard schreeuwen en een ruk aan het halster geven, maar GEEN plank of PRIKKELDRAAD!

nog even hierop terugkomend........... wat nodig is, is nodig......... alternatief is manege stegemann

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:17

klap op zn neus...HAHAH zn dier als kiwiko omschreef bijt je hand eraf Knipoog. Tik op zn kont, vlieg jij in het rond Clown. Ik zou toch liever een bezem pakken, ben je een stuk veiliger Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:18

dankzij mensen zoals jullie, onstaan er bange kopschuwe paarden die nooit meer iemand vertrouwen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:18

en dan maar met een bezem op hem inslaan, kan jij dan echt tegen je zelf zeggen, ik ben goed bezig zo, want ik ram een paard in elkaar?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:19

denk je nou echt dat kiwiko en daniella al ik weet niet hoeveel paarden verkocht hebben die kopschuw en bang zijn?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:21

Babico3 schreef:
dankzij mensen zoals jullie, onstaan er bange kopschuwe paarden die nooit meer iemand vertrouwen...

zou je denken................ ???? Hoe moet je dan een bovenstaande situatie oplossen? zeg het maar hoor........ als jij het wondersnoepje hebt, wil ik dat graag weten Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:21

Babico3 schreef:
en dan maar met een bezem op hem inslaan, kan jij dan echt tegen je zelf zeggen, ik ben goed bezig zo, want ik ram een paard in elkaar?

Beter een bezem dan de kogel denk ik dan.......... maargoed ik kan het mishebben hoor Haha! Haha!