WinBinChes schreef:Dat vindt ik hetzelfde als je instructeur roept: Hij moet actiever!! Ja dat zal wel, maar jij bent er om me te vertellen hoe! Zulke instructeurs komen bij mij 1 keer. Die hoef ik geen 2e keer.
Of iets actiever. Zoiets bestaat niet niet. Of hij moet actiever of niet. Maar iets

Dan denk ik: Wees duidelijk in wat je wilt zien. In die halve commentaren heb ik niks en kan ik ook niks mee.
Yacha: Heb je tips voor mij en mijn 4 jarige

Nu je toch bezig bent. Foto's in profiel, maar niet echt heel recent. Van Juni zijn de laatste wedstrijd foto's
Voorlopig lekker lang en laag werken. Probeer hem lekker actief te houden van achteren, dat je hem echt de achterbenen voelt neerzetten onder je. Hij mag nog stuwen, per slot van rekening is het nog een jong ding, helemaal niet erg.
Hij lijkt een heerlijke galop te hebben, lekker ruim ook. Ik geloof niet dat hij veel moeite heeft met de galop, klopt dat? Dan zou je tussendoor, als je voelt dat hij van achter er niet lekker onder komt, en de rug wat vastzet, kleine stukjes galop er tussendoor kunnen doen, wordt ie lekker los van. En dus gaat de achterhand harder werken...
De draf: probeer echt je binnenbeen eraan te houden, hij heeft de neiging op het voorbeen te landen, ipv het achterbeen (heb je het stukje over de draf gelezen wat ik eerder uitlegde?), zodat hij vanuit het achterbeen naar voren komt, dat mag stuwend zijn, maar wel vanuit het achterbeen. Blijf ook voorlopig even lichtrijden, zodat je echt het goede been stimuleert. Voel je hem op de voorhand vallen, rijd hem dan op zit en benen terug, en spring aan in de galop.
Tussendoor lekker stappen, uiteraard mag hij niet op de voorhand vallen, ook weer lekker lang en laag... Ik neem aan dat je het principe binnenbeen naar buitenteugel kent? Anders leg ik dat even uit hoor