Laag Diep Rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

QQQQ

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:24

Jippie schreef:
zo als jij het hier nu plaatst is alsof het LDR en het klassieke rijden echt 2 tegenpolen zijn. En als je werkelijk zo kortzichtig bent dat je je enkel blind kunt starten op het krulletje, dan gaat dat voor een deel van de training idd op.
Aangezien jij al veel langer deze discussies volgt, neem ik aan dat je weet dat ik dat niet zo zie.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:28

Aimee schreef:
Is het nu fout dat ik nu klassieke les krijg dan? Heel aparte gedachtengang weer, bovendien heb je weer eens het één en ander op je eigen wijze geïnterpreteerd.
De volledige info is dat ik zelf in het bezit ben van een twee jarig hengstje.... omdat ik niet helemaal uit de running wil zijn tegen de tijd dat ik die kan rijden, rijd ik nu één keer in de week een paard van een ander. Daarmee heb ik les van diens instructrice, les die prima past bij mijn rijden op dit moment. Maar als ik straks met mijn eigen paard aan de slag ga, ga ik ergens anders heen.
Jij had dondersgoed kunnen begrijpen dat de info die je van mij per pb hebt gekregen (waarom je die hier neer zet is me trouwens een raadsel) anders had op moeten vatten. Ik heb het namelijk niet over LDR-les gehad, maar over les van Anky. Dat is natuurlijk met een knipoog bedoeld, jij weet ook wel dat een B-ruiter daar niet terecht kan en dat mijn budget daar niet toereikend voor is.
Nee, dat is niet fout, wel fout was de negatieve draai die je eraan gaf (in de pb). Daaruit bleek heel duidelijk dat je het niet "jouw ding" vond. En nu beweer jij hier wijzend op die lessen te beweren dat je zo open bent voor alles?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:38

QQQQ schreef:
Ik ben daar elke dag rijdend te zien hoor Aimee en dit was een persoonlijke uitnodiging die ik aan jou en Jippie heb gedaan. Ik geef daar geen clinic of iets dergelijks, dus ga jij nou even geen grotere onzin hier plaatsen dan je anders al uitkraamt. Gezien jouw infantiele gedrag denk ik dat het weinig nut heeft als jij nog komt opdagen. Hou jij maar lekker een boktmeeting op je eigen stal, kan je laten zien hoe mooi jij het door iemand anders goed opgeleide bijrijdpaardje door de bak kan sturen .

Kun jij nou écht niet lezen joh?
Ik heb in het bericht dat jij van mij quote niet geschreven dat JIJ een clinic verzorgd, dus ik kraam geen onzin uit. Ik zeg alleen dat jij op die specifieke dag rijdend te zien bent, dat dat op andere dagen ook het geval is, dat begrijp ik en anderen ook wel. Maar zoals jij het mij hebt laten weten, is het een openbare clinic en kan dus iedereen komen kijken.

Verder kan ik a) niet mooi door de baan sturen, b) laat ik dat ook niet op de wijze die jij beschrijft aan anderen zien, c) meet het paard dat ik rijd 1.76 m dus zou het geen paardje noemen en d) er gaat niets boven een door een ander goed opgeleid paard om van te leren.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:49

Aimee schreef:
Ik heb in het bericht dat jij van mij quote niet geschreven dat JIJ een clinic verzorgd, dus ik kraam geen onzin uit.

Aimee schreef:
ik neem aan dat zijn rijmethode dan ook uitgelegd gaat worden.
Daarmee impliceer je wel degelijk zoiets.

Aimee schreef:
Maar zoals jij het mij hebt laten weten, is het een openbare clinic en kan dus iedereen komen kijken.
Het is géén openbare clinic in de zin dat iedereen kan komen kijken. Iedereen met interesse in les van David is welkom om te kijken. Het zijn géén openbare lessen, gewoon privélessen. Net zo openbaar als wanneer jij les hebt. Jij kan dus niet zomaar mensen hiervoor uitnodigen.
(mensen met interesse kunnen zich hiervoor wel bij mij melden)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:50

QQQQ schreef:
Nee, dat is niet fout, wel fout was de negatieve draai die je eraan gaf (in de pb). Daaruit bleek heel duidelijk dat je het niet "jouw ding" vond. En nu beweer jij hier wijzend op die lessen te beweren dat je zo open bent voor alles?

Hoe sellectief kun je iets weergeven

Ik heb gezegd dat ik met mijn eigen paard straks van plan ben andere instructie op te zoeken en (in losse pb's) dat als ik het geld en de mogelijkheden had, ik wel bij Anky zou gaan lessen.
Jij legt me weer woorden in de mond en/of trekt je eigen conclusies uit die twee berichten van mij.
Je had ook kunnen vragen naar mijn beweegredenen, waarom zou ik met mijn eigen paard ergens anders heen gaan?
Je had ook kunnen concluderen dat ik welliswaar geen mogelijkheden noch geld heb om bij Anky te lessen, maar mensen die dat wel hebben, waarom zouden die dat in vredesnaam laten?

De woorden "niet mijn ding" heb ik niet opgeschreven.
De negatieve draai heb jij zeker geconcludeerd omdat ik heb gezegd dat ik nu best wat met m'n handen moet doen. JIJ hebt daar iets negatiefs van gemaakt in jou kronkelende gedachtes..... ik ben alleen maar verwonderd.

Als ik niet open zou zijn, zou ik mijn huidige lessen niet volgen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:53

QQQQ schreef:
Daarmee impliceer je wel degelijk zoiets.

Het is géén openbare clinic in de zin dat iedereen kan komen kijken. Iedereen met interesse in les van David is welkom om te kijken. Het zijn géén openbare lessen, gewoon privélessen. Net zo openbaar als wanneer jij les hebt. Jij kan dus niet zomaar mensen hiervoor uitnodigen.
(mensen met interesse kunnen zich hiervoor wel bij mij melden)

Ik impliceer helemaal niets.... ik heb niet geschreven WIE de uitleg zou gaan geven, alleen dát er IEMAND uitleg geeft.

Dat had je dan anders naar mij toe moeten verwoorden.

Mijn les is overigens volkomen openbaar, dus als je dat met elkaar wil vergelijken, heeft iedereen die bewuste zondag de mogelijkheid om te komen.

margareth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:58

Ik vin het goed laag en diep NIET rond maar laag en diep dat het paard even de hele rug gebruiken kan/moet.
Dit is mijn menig ik doe het zelf voor en na het rijden .(alleen laag en diep)

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:01

Aimee schreef:
Ik impliceer helemaal niets.... ik heb niet geschreven WIE de uitleg zou gaan geven, alleen dát er IEMAND uitleg geeft.
Er geeft niemand uitleg aan het publiek.
Aimee schreef:
Dat had je dan anders naar mij toe moeten verwoorden.
Ik moest helemaal niks. Heb JOU uitgenodigd, niet jou het recht gegeven om maar iedereen mee te nemen.

Nu weer on-topic verder, of is dat te moeilijk voor je?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:03

margareth schreef:
Ik vin het goed laag en diep NIET rond maar laag en diep dat het paard even de hele rug gebruiken kan/moet.
Bedoel jij nu dus lang&laag (zeg maar richting halsstrekken)?

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:06

pffff gaat er hard aan toe haha
Ik ben met mijn haf nu ook ldiep en rond aan het rijden.
Dit om het feit dat dit bij hem en ook de meeste hafjes veel beter werkt.
Ze hebben een behoorlijke zware hals en op deze manier word het allemaal veel beter gedragen.
Maar goed dat hoeft niet bij ieder paard te werken.
Verder vind ik het geen kwade manier van trainen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:08

QQQQ schreef:
Er geeft niemand uitleg aan het publiek.

Ik moest helemaal niks. Heb JOU uitgenodigd, niet jou het recht gegeven om maar iedereen mee te nemen.

Nu weer on-topic verder, of is dat te moeilijk voor je?

Dan is het imo geen echte clinic.

Jawel... jij moet duidelijke taal spreken

On-topic? Waarom spreek je mij daar in vredesnaam op aan en niet de mensen die daadwerkelijk offtopic gingen. Diegene die op mijn persoon begonnen te spelen bijvoorbeeld

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:12

Aimee schreef:
Dan is het imo geen echte clinic.

Het IS ook geen clinic . (Clinics kijken is ZELDEN gratis )
Aimee schreef:
On-topic? Waarom spreek je mij daar in vredesnaam op aan en niet de mensen die daadwerkelijk offtopic gingen. Diegene die op mijn persoon begonnen te spelen bijvoorbeeld
Jij hebt lef..."Ms OpDeManSpelen" herself...

margareth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:15

QQQQ schreef:
margareth schreef:
Bedoel jij nu dus lang&laag (zeg maar richting halsstrekken)?

ja met de neus over de grond bijna ..
Zo kan het paard zich lkkr ontspannen.

groetjes

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:27

OK, bedankt!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:33

QQQQ schreef:
Het IS ook geen clinic . (Clinics kijken is ZELDEN gratis )

Jij hebt lef..."Ms OpDeManSpelen" herself...

Jij hebt geschreven dat de bewuste datum les gegeven zou worden en dat kijkers welkom zijn. Misschien was het wat voorbarig van mij om te concluderen dat het om een clinic zou gaan, dat redeneerde ik uit de zinsnede dat kijkers welkom zijn.

Tot nu toe heb ik enkel op de man gespeeld als een ander mij persoonlijk aanviel. Oftewel: als iemand de bal gooit, kan ie 'm terug verwachten. Zonder een dergelijke aanleiding heb ik dat nog nooit gedaan en zeker nu al geruime tijd niet.
Dus die titel gaat voor mij niet op... die mag je aan iemand uitreiken die zelf steeds begint met dergelijke praktijken.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:37

Aimee schreef:
Jij hebt geschreven dat de bewuste datum les gegeven zou worden en dat kijkers welkom zijn. Misschien was het wat voorbarig van mij om te concluderen dat het om een clinic zou gaan, dat redeneerde ik uit de zinsnede dat kijkers welkom zijn.
Ja, dat was idd voorbarig
Aimee schreef:
Tot nu toe heb ik enkel op de man gespeeld als een ander mij persoonlijk aanviel. Oftewel: als iemand de bal gooit, kan ie 'm terug verwachten. Zonder een dergelijke aanleiding heb ik dat nog nooit gedaan en zeker nu al geruime tijd niet.
Ik weet zeker dat je dat zelf gelooft , laten we d'r dus maar over ophouden.

Terug naar het hoe en waarom van LDR?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:16

Je vindt je eigen woorden voorbarig?

Dat geloof ik niet alleen zelf Q, dat weten heel veel andere bokkers ondertussen.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:00

Aimee schreef:
Je vindt je eigen woorden voorbarig?

Jouw conclusie. Als je je eigen woorden al niet kunt lezen...
Aimee schreef:
Dat geloof ik niet alleen zelf Q, dat weten heel veel andere bokkers ondertussen.
Vandaag ben jij er nog mee begonnen Aimee, met heeeele kleine lettertjes. Niemand had jou geprovoceerd .

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:25

Sorry hoor, Aimee en Q (Aimee, ik heb je tot nu toe niet aangevallen, voel je nu ook niet aangevallen, Q.. tja idem, maar je trekt toch je eigen conclusies ) JULLIE LIJKEN WEL EEN GETROUWD STEL!!! wél, níet, wél, níet.. Hóe oud zijn jullie nou!?! echt zóó kinderachtig! echt als jullie de discussie even niet van elkaar kunnen winnen vallen jullie elkaar maar persoonlijk aan. néé jíj verdraait mijn woorden, néé, jij! nééééé jíj verdraait mijn woorden! als jullie de discussie van hoe/waarom ldr niet kunnen volgen dan ga dit nutteloze gedoe ergens anders uitvechten! jullie zitten elkaar cóntinu op elkaars woorden te pakken, en hoe die geintepreteerd worden en geintepreteerd zoúden moeten worden!

GET A LIFE!!

[size=7](dit alles was op de meest vriendelijke manier bedoelt, dus ga het nu niet verkeerd intepreteren

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:21

Bedankt DL, ben het volledig met je eens

Let's talk LDR!

condor1994

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:32

DresslOver schreef:
Sorry hoor, Aimee en Q (Aimee, ik heb je tot nu toe niet aangevallen, voel je nu ook niet aangevallen, Q.. tja idem, maar je trekt toch je eigen conclusies ) JULLIE LIJKEN WEL EEN GETROUWD STEL!!! wél, níet, wél, níet.. Hóe oud zijn jullie nou!?! echt zóó kinderachtig! echt als jullie de discussie even niet van elkaar kunnen winnen vallen jullie elkaar maar persoonlijk aan. néé jíj verdraait mijn woorden, néé, jij! nééééé jíj verdraait mijn woorden! als jullie de discussie van hoe/waarom ldr niet kunnen volgen dan ga dit nutteloze gedoe ergens anders uitvechten! jullie zitten elkaar cóntinu op elkaars woorden te pakken, en hoe die geintepreteerd worden en geintepreteerd zoúden moeten worden!

GET A LIFE!!

_/-o_ Eindelijk zegt iemand iets nuttigs....

[size=7](dit alles was op de meest vriendelijke manier bedoelt, dus ga het nu niet verkeerd intepreteren

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:39

Q, zijn we het toch nog met elkaar eens

Dankje condor!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:49

Moniek schreef:
Ik ben met mijn haf nu ook ldiep en rond aan het rijden.
Dit om het feit dat dit bij hem en ook de meeste hafjes veel beter werkt.
Ze hebben een behoorlijke zware hals en op deze manier word het allemaal veel beter gedragen.
Maar goed dat hoeft niet bij ieder paard te werken.
Verder vind ik het geen kwade manier van trainen.

Dan wil ik hierbij even stellen dat 99,99999% van de hafjes per definitie NIET geschikt is en nooit geschikt kan en zal zijn, om LDR mee te rijden. Een paardje met de kop in de krul tegen de borst aan trekken is GEEN LDR.

Het LDR rijden is een tainingsmethode voor sportpaarden.

andafries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:12

Jippie is een Fries een sportpaard ???

Aimee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:14

QQQQ schreef:
Bedankt DL, ben het volledig met je eens

Let's talk LDR!

Fijn dat je het ermee eens bent dat jij woorden verdraaid

Over LDR praten heeft toch helemaal geen nut.... ondervind de voordelen maar eens in de praktijk!