Simpelman schreef:[ Video ]
Bijzonder die teugelvoering, die zie je eigenlijk niet meer. En de Spaanse pas, wat leuk die kan mijn paard aan de hand ook

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simpelman schreef:[ Video ]
Starbreeze schreef:sanne83 schreef:De école de légèreté van Philippe Karl. Als je daarop zoekt, dan begrijp je wat ik bedoel. Zij zijn heel erg gefocused op lichtheid en dat zie je terug in de aanleuning. Ik ben erg fan van de bit-oefeningen die hij doet. Ik gebruik die vaak bij paarden die aangeleerd hebben om heel erg stug te zijn op het bit.
Wat zijn bitoefeningen?
Starbreeze schreef:Simpelman schreef:[ Video ]
Bijzonder die teugelvoering, die zie je eigenlijk niet meer. En de Spaanse pas, wat leuk die kan mijn paard aan de hand ookheeft dat nog trainingswaarde of is het meer iets leuks om te laten zien?
Starbreeze schreef:Wat zijn bitoefeningen?
damian23 schreef:Door druk op de mondhoeken leer je het paard om zijn kaak los te laten. Eerst vanaf de grond en daarna onder het zadel (hoge handhouding). Ik heb een tijdje les gehad volgens deze methode en het doel is hetzelfde als bij w.f. alleen de manieren te verschillend om ze naast elkaar te doen.
Anne_Sproet schreef:Zo jullie gaan hard, ik heb nu vakantie en eindelijk tijd gehad om alles bij te lezen!
wat is precies het verschil tussen de manier van Will fearber en Philippe Karl? En ze zorgen dus allebei voor een correct eindresultaat?
RoyalMemory schreef:sanne83 schreef:Wat bedoel je?
Ik bedoel de 'bit -technieken', ik ken dat niet
Starbreeze schreef:Het is in het Frans en laat ik daar nou niet zo goed in zijn helaas. Maar uit de plaatjes begrijp ik dat het een soort van weerstand biedende hand is die nageeft op het moment dat het paard dat ook doet? Icm klontjes om het paard activiteit aan te leren?