[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 09:54

Wat een leuk paard Jolien!! :D

Boris, vind het zelf erg lastig zo'n foto.. Van de zijkant zou beter zijn, of een filmpje is helemaal super natuurlijk!!! :))

S_en_Z schreef:
Clairexx schreef:
Mag ik even binne komen vallen? Ik heb me in het vorige topic ook gemeld met een oude foto. Nu heb ik. Wat recentere foto's en wil die even met julie delen en weten wat julie er van vinden. Ikzelf vind dat ik mij. Tenen meer naar binne mag draaien en m'n handen wat rechter op houden.

Hier de foto's:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hier geldt tzelfde als Veulen. Zou ook wel wat meer van jezelf willen horen.

Marinke kijk eens goed naar de benen. Loopt t paard op de achterhand-in evenwijdige balans of op de voorhand? De foto's vertekenen best wel door de "snelheid" (1e en 2e) Kijk eens naar de horizon van foto 3 bijv. Denk/maak deze recht. Als je dit doet zie je gelijk waarom de achterhand "smaller" is. En je ziet meer wbt de kaakspanning die je noemt.

Hoor graag wat je hebt ondervonden :D

Ik zie een paard wat enorm op de voorhand loopt, de achterhand doet maar bar weinig.
De kaakspanning vind ik echt lastig, je voelt het wel, maar het zien is een stuk lastiger. Ik DENK te zien dat dit paardje zich wat vast houd en wat zwaar is op de handen. De ruiter heeft waarschijnlijk ook het gevoel heel veel in de hand te hebben. Ookal zie je op foto 3 bv. niet echt een terugwerkende hand, ik zie wel een lichaam dat terug werkt (gewicht naar achteren gooit om wellicht het paard beter te houden? Tegengewicht?)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:08

Ik heb trouwens een best leuke ervaring opgedaan! :D

Mijn nicht vroeg of ik mee wou naar haar verzorgpaard, gewoon voor de gezelligheid en om eindelijk eens haar verzorgpaard te bewonderen haha! Maar ook om haar even een beetje te helpen.. Nou prima, altijd gezellig! :)

Het eerste wat ik te horen kreeg in de auto erheen was al dat het dier erg zwaar word, niet sterk maar zwaar. Alla daar hebben we het hangen dus al.. Ze zei toen ook direct, wat iedereen altijd zegt is dat je dan voorruit moet rijden, maar dan rent ie helemaal onder mij vandaan!! Ik denk dus; aah dat word al meer een uitdaging, ben benieuwd of ik haar kan helpen. :)

Nou opgezadeld, zij begint met losrijden, ik kijk eerst een beetje en het eerste wat mij opviel was het tempo. Die lag erg hoog dus ik zei dat ze het tempo iets lager mocht leggen, wat meer van haar maken zeg maar. De bak is ongelijk bij hun (ene kant ligt hoger als de andere kant) en naar beneden versnelde die enorm en omhoog kwam die erg terug. Op de kortere zijdes (waar die niet omhoog/omlaag ging) vond ik hem juist erg snel lopen. Het paard over het tempo jagen schiet je niks mee op, maak je het probleem imo alleen maar groter dus dan maar eerst even wat terug. Tempo controle zien te krijgen. En hoe moeilijk ook, maar ze moest overal in de hele bak van mij in 1 tempo blijven. Hij mocht niet langzamer of versnellen van zichzelf, alleen als zij dat aangaf. Het leuke was dat je direct al zag dat het paard fijner ging bewegen, alleen nog wel 1 kwaaltje ruiter voelt ook dat hij fijner loopt en had erg de neiging om dan meer teugel te geven als beloning en om hem nog meer te laten ontspannen alleen zodra hij zich dan ontspande en direct erg veel vrijheid van voor kreeg knalde die op de voorhand en werd zwaar. Aangegeven dat ze dan been moet geven, voorruit, maar hij niet direct echt harder mag als in onder haar vandaan vliegen. Ze moest van mij dus ook contact behouden (niet die teugels weggeven) en gelijk in het voorwaarts rijden ook weer opvangen. Niet terug mogen werken met haar hand (heeft ze dan erg de neiging van), heb enorm zitten hameren op niet terug werken en niet harder.. :') Veel volte's mee gepakt, hand opzij, maar NIET terugwerken. Vond ze nog wel knap lastig... Ook heeft ze de neiging om te spelen met haar teugels en nu moest ze van mij gewoon een stille hand bieden. Allemaal best lastig!

Ook vond ze het lastig dat ik ook in de overgang consequent bleef, paard gooit zichzelf dan er snel uit, word wat sterk en in een overgang voorwaarts rent ie graag onder haar vandaan en overgang terug is nog niet ineens stil staan zeg maar. Dus ook daarin contact blijven houden (niet de teugels weggooien), goed voorbereiden, en vooral blijven rijden. Heel wat overgangen die ze opnieuw moest doen, maar wel met effect!! :)

En aan het einde een hele blije ruiter die een paar keer heel enthousiast riep: "WOOW wat loopt ie lekker!!" En dat deed ie, nog lang niet 'perfect' natuurlijk, maar wel een mooi begin. Ze heeft er nog genoeg werk aan, en ik was ook heel blij, wist niet dat ik dingen toch wel kan uitleggen, ookal heb ik nog heel veel te leren dit is toch een leuke ervaring zo'n ander paard die je verder niet echt kent. Om dan toch positief resultaat te zien (ookal is het maar een klein beetje, met kleine stapjes) en een ruiter die mij ook snapt en het in praktijk zelf kan doen. Toch leuk!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:09

Afbeelding
(Copyright http://www.NicoleRomkes.nl)

Eigen commentaar:
Ruim over de benen
Nek hoogste punt
Neus voor ll.
Ruiter lijkt veel te doen met de handen maar dat is absoluut niet zo (zie weinig druk op de bakstukken, bij (te) veel druk staan de bakstukken verder van het leer van de neusriem af.) Wel moet ik vooruit kijken en mijn schouders mogen stabieler zijn (Ik probeer de beweging van het paard op te vangen in mijn heupen waardoor mijn bovenlichaam een eigen leven gaat leiden.. TEVEEL gefocused op "zitten" dus hihi.) Had haar hier wel fijn aan mijn hulpen staan.

2 zweepjes heb ik enkel vast om haar te kietelen in de buiging en overpakken vind ik vreselijk vervelend, vandaar 2. Op momenten rechtuit doen ze 9 van de 10x niets. Heb ze nl. niet om voorwaarts te rijden. En die ene x is wanneer ze besluit tegen mijn beenhulpen in te kakken. Dan voelt ze links EN rechts een kieteltje + 2 beenhulpen. :+

Wat ik zelf zie: Ik zie het "ideale plaatje" (qua nek hoogste punt+loodlijn) maar geen ontspanning in aanspanning. De rug had iets rechter mogen zijn in dit moment, wat mij verteld dat ze ergens afbreekt en ik vermoed bij de schoft. Kan door mijn zit zijn.. of omdat de "oprichting" net te hoog gegrepen voor haar om te verwerken.

Wie deze wil proberen mag zijn gang gaan :=

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 06-05-13 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:20

Clairexx schreef:
Mag ik even binne komen vallen? Ik heb me in het vorige topic ook gemeld met een oude foto. Nu heb ik. Wat recentere foto's en wil die even met julie delen en weten wat julie er van vinden. Ikzelf vind dat ik mij. Tenen meer naar binne mag draaien en m'n handen wat rechter op houden.

Hier de foto's:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

]
_Marinke_ schreef:
Wat een leuk paard Jolien!! :D

Boris, vind het zelf erg lastig zo'n foto.. Van de zijkant zou beter zijn, of een filmpje is helemaal super natuurlijk!!! :))

Ik zie een paard wat enorm op de voorhand loopt, de achterhand doet maar bar weinig.
De kaakspanning vind ik echt lastig, je voelt het wel, maar het zien is een stuk lastiger. Ik DENK te zien dat dit paardje zich wat vast houd en wat zwaar is op de handen. De ruiter heeft waarschijnlijk ook het gevoel heel veel in de hand te hebben. Ookal zie je op foto 3 bv. niet echt een terugwerkende hand, ik zie wel een lichaam dat terug werkt (gewicht naar achteren gooit om wellicht het paard beter te houden? Tegengewicht?)

Ik vind het altijd leuk om naar de bakstukken te kijken. Daar kun je aan aflezen hoeveel "kracht" er op het bit staat. Hoe dichterbij de bakstukken bij het leer vd neusriem is hoe minder "gewicht/druk" er is in de mond. Hoe verder de bakstukken van het leer vd neusriem af zijn hoe meer "gewicht" er tussen paardenmond en ruiterarmen/gewicht is.

Zie op 2 een pony die in de middendraf echt "trekt" aan de ruiterhand. Hij maakt zijn hals ook erg recht en lijkt om te vallen naar rechts. Loopt hoogstwaarschijnlijk tegen het rechterbeen van de amazone aan. Op 3 een pony die vooral HANGT en TREKT. Zit hier verschil in? In theorie niet.. in de praktijk wel. Zijn 2 verschillende "gevoelen" namelijk. Een pony die hangt wil niet persee teugel. Die draagt zijn eigen hoofd gewoon niet. Een pony die trekt komt "tegen de hand" en wil verlengen. Beiden zijn gevolg van teveel spanning in de kaak/teveel gewicht op de voorhand.

Ik vind (ondanks die wat uit elkaar lijkt te vallen) foto 4 nog het fijnst om naar te kijken. De pony kauwt, als je kijkt naar de bakstukken zie je dat hier veel minder druk op de mond is.
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 06-05-13 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 10:33

Fijn hoor marinke!

S&Z, aller eerst, ook bij jullie is die vooruitgang te zien! :j
Wat mij op je eerste foto meteen opviel waren je handen. Je hebt ze in een rare stand.. Draagt ze vrij hoog, maar ik vind je handen zo raar afknikken. Probeer die rechte lijn vanuit de elleboog naar de mond te houden. Die zie ik op jouw foto niet meer terug. Dat is zonde!
Je hebt zelf eigenlijk de test van er commentaar al gezegd..

Je tweede foto, zie ik waslijntjes, je verliest daar het contact met de mond.. Ik vind je handhouding er hier wel fijner uitzien. Draai je tenen niet weg van je paard. Die leiden nu ook een eigen leven. Ik vind je paard er hier voor het mooie te veel voor de ll lopen. Verder loopt ze hier volgens mij wel netjes op de achterhand. Jammer van het moment van de foto. Zo vind ik dat lastiger te zien.. Ohja, even terugkomen op je handen, knikken ze hier nou wel of niet weg...? Toch wel lastig te zien.. :o

En ja, zoals je zelf al zegt... Niet je paard de grond in kijken hè! :=

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:42

Als ik mijn zwepen bij mijn kuit gedragen had was de knik in mijn polsen weg. :P Vrij hoog vind ik wel meevallen. Als ik de knik uit mijn polsen door de zwepen weg kijk zie ik toch echt een rechte lijn van bit naar elleboog. Ze zouden in het geheel ietsjes omlaag mogen maar ik vind dit zelf niet overstorend eigenlijk.

Waarom vind je dit moment moeilijk om te zien of ze op de achterhand is? := Dit zijn juist "de" momenten om dat te zien. Jammer vind ik het moment niet. Vind het gaaf dat we zulke momenten hebben!

Boogjes in mijn teugel. Correct. Ze knikte teveel af en kreeg van mij een korte correctie. Na de correctie volgt lucht zodat ze zelf de kans krijgt de hand weer op te zoeken om vervolgens beloond te worden.

Wanneer ze bovenin komt maakt ze het zichzelf ontzettend moeilijk. Als ik op dit moment aan haar mond ga zitten lok ik een "gevecht" uit. Ik wil geen gevecht. Ik wil dat ze mijn hand opzoekt zonder er achter te knikken :) Mijn handen knikken hier minder. Heb ook de zwepen meer omlaag gericht hier ;)

Zie JIJ ook in mijn tekst wat ik zelf als commentaar geef? Of "geloof" je het wel..?
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 06-05-13 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 10:50

Af, zover had ik er niet over na gedacht.. Met die zwepen..
Waarom ik dat moment moeilijk vind te beoordelen.. Geen idee.. Ik denk doordat de benen haast 'naast elkaar' zijn. Jouw paard loopt echt bergopwaarts maar op veel foto's vind ik het heel lastig om te zien omdat de paarden daar nog niet zo bergopwaarts lopen.. Ik vind dus de momentopname lastig te beoordelen. Zulke foto's heb ik ook van Gas maar ik laat ze vaak niet zien omdat ik denk dat ik er niks mee kan :=

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:58

Als het ZULKE momenten zijn mag je ze van mij wel delen hoor :D

Afbeelding

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:59

Wat een bult verzameling vraag je daar op die 2e foto! Wat was je precies aan het doen? Ik zie volgens mij toch iets van passage, zomaar terug rijden deed je hier niet volgens mij?? :)
Edit; haha nu ik die andere foto van je zie op reactie van LU haha goed gezien dus dat je hier niet 'zomaar terug reed in draf' :P

Als ik kijk hoever ze doorknikt in de koot bij het achterbeen in vergelijking met het voorbeen, geeft voor mij aan dat ze wel degelijk erg goed op de achterhand is! Het gewicht leunt op de achterbenen, daarin zie ik buiging! :)

Alleen zelf wel wat rechtop blijven zitten, je remt nu best met je houding (zit gesloten). Ik zou hier graag je schouders wat naar achteren willen zien, borst voorruit. En voor je uit kijken! :) Maar volgens mij is dit een stukje wat nieuw voor jullie is, ik vind het absoluut niet verkeerd hoe Zyalda loopt, afgezien dat ze van de teugel af komt (bekend probleem bij jullie toch?) dat los je goed op. Je eigen houding ben je zelf ook bewust van... ;)

LU jij bedoelt denk ik eerder dit moment in een gewone draf?? Dit dus; http://www.viva.be/upload/TEAM%20bvba_pino-draf.jpg (plaatje van google geplukt)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:03

Doorverzamelen vanuit middendraf waarbij ze niet op voor mag komen. In dat doorverzamelen probeer ik die achterhand eraan te sluiten zonder teveel aan de voorkant te doen behalve een kleine correctie waar nodig (als ze teveel doorknikt.. of juist wat meer lengte geven als ze kort in de hals wordt)

Remmen op teugels kent Zyalda sws niet.. := Dus dat je mijn zit als "remmend" beschrijft klopt wel := Mijn zit hield haar nl. tegen om "uit" te lopen. (alleen valt het extra op omdat mijn hoofd afbuigt.. dat omlaag kijken is puur omdat ik telkens mezelf zit te controleren. Dat laatste stukje bewustwording van mijn eigen lichaam blijft lastiger dan voelen wat ZIJ doet. (dan heb ik het vooral over bovenbenen loslaten, been afhangen en hand niet te snel naar voor steken enz.)

Dat dit beeld "gelegd" is vond ik heel gaaf.. want nu heb ik een idee hoe het er uit ziet als ik dat voel.. ik wist wel dat ze achter steeds stukjes meer bij kwam.. maar dat het zo "veel" zou zijn.. daar had ik geen besef van! Dit was net een tikje meer gevoel dan "normaal". Dat ze het heeeeeeel moeilijk vond haar balans te houden bleek al snel.. want ze sprong 3 passen hierna een keurig handgalopje aan :=

Maar toch... de momentjes zijn er! En ze was hier voor haar doen ook erg bol in de rug <3

Van de teugel/hand af niet zo, vroeger kroop ze ontzettend achter de hand. Nu is dat alleen nog wanneer het erg moeilijk is. Daar krijgt ze dus ook een correctie voor. Dat ze dan van de hand af komt vind ik niet zo erg. Ik weet dat dat hoofd zo dragen voor haar veel moeilijker is (kost veel meer energie en inspanning) dus dat contact zoekt ze zelf wel weer op :)

Ik wil dat ZIJ het contact legt omdat ik haar van mijn been naar hand toe rijd. Niet omdat ik haar forceer het contact aan te nemen (zou ze niet accepteren ook overigens.. dan zoekt ze de hand helemaal niet meer op of slaat aan het vluchten, vrij gevoelig paardje).

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:24

Haha, ik wilde al vragen of je de piaffe aan het oefenen was op foto 2. Snapte die waslijnen ook niet helemaal, maar nu met verhaal erbij wel. dat "lucht" geven zou je ook iets minder "groot" kunnen doen. Overigens vind ik de plaatsing van je handen op foto 2 mooier. Op foto 1 vind ik ze te hoog, maar dat komt denk ik ook omdat je daar je schouders niet ontspant. Ik denk als je dat doet, dat je er dan al een heel eind bent.
Lijkt me best een gedoe met twee zwepen (1 vind ik al veel). Waarom rijd je eigenlijk niet met een spoortje?
Valt me trouwens op dat je paard altijd met de oren naar achteren op de foto staat. Doet ze dat altijd of is het toeval?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:39

Nee ze heeft ze ook vaak naar voren als ik geen hulpen hoef te geven en ze hangen ook vaak ontspannen af. Plat naar achter gaan ze zelden.. Maarja.. Fotografen komen niet langs om alleen foto's te maken van n paard die niets gevraagd wordt en de foto's die ik heb dat ze haar oren er naar voor op zet vind ik haar vaak net Te weinig oplettend op mijn hulpen haha (puur gevoelsmatig)

Ik heb tijdelijk geen sporen om, heb nw laarzen en ben er achter gekomen dat ik in mijn oude laarzen (zonder rits dus ruime wreef) stiekem mijn hakken optrok. Mijn laars bleef laag maar hak hoog. Bij deze laarzen betekende dat dus wel zichtbare hak omhoog plus een spoor die teveel aan t paard komt.

Aangezien ze gevoelig is aan mijn been en nog gevoeliger aan mijn spoor kreeg ik een paard die me niet meer snapte dus even sporen af en beter mijn hakken uitdrukken (trok ze voornamelijk op met lichtrijden) :D

Rijden met twee zwepen is absoluut niet onhandig (leer je vanzelf) Ik hoef niet door te drukken met mijn sporen dus kan ik haar op deze manier veel beter verfijnen.

Doorvragen is prima.. Maar door moeten drukken vind ik getuigen van te slecht aan de hulpen staan. Ze moet aan mijn kuit zijn. Niet aan mijn spoor!

Overigens is mijn teugelreactie "groot" omdat ze een hele lange hals heeft en deze soms ook op kan zetten. Ik wil niet dat ze contact maakt met mijn hand als ze zo overtrokken reageert. Ze moet er in "zakken" en er niet tegenaan/tegenin lopen. (vind het doorhangen wel meevallen eigenlijk.. zie maar een klein boogje)

Voor dit paard werkt het prettig. Thats what counts!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:41

Sam, ze drukt net het neusje er wat uit om ze de rug wat weg te drukken. Ik denk idd dat ze deze oprichting nog niet kan bolwerken want ik zie achter onvoldoende bij. Het bekken is niet gekanteld maar het been is ook niet dragend, kan ook niet want de voorhand heeft ook nog geen ruimte.
Je neigt haar wel wat op te tillen, er zit een knik in je armen. Probeer echt de lijn van je teugel te volgen.

Op de 2e foto mag er veel meer contact blijven. Door je hand weg te steken kan ze van de achterhand afkomen. Je wilt juist doorsluiten.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:57

S_en_Z schreef:
[ Afbeelding ]
(Copyright http://www.NicoleRomkes.nl)

Eigen commentaar:
Ruim over de benen
Nek hoogste punt
Neus voor ll.
Ruiter lijkt veel te doen met de handen maar dat is absoluut niet zo (zie weinig druk op de bakstukken, bij (te) veel druk staan de bakstukken verder van het leer van de neusriem af.) Wel moet ik vooruit kijken en mijn schouders mogen stabieler zijn (Ik probeer de beweging van het paard op te vangen in mijn heupen waardoor mijn bovenlichaam een eigen leven gaat leiden.. TEVEEL gefocused op "zitten" dus hihi.) Had haar hier wel fijn aan mijn hulpen staan.

2 zweepjes heb ik enkel vast om haar te kietelen in de buiging en overpakken vind ik vreselijk vervelend, vandaar 2. Op momenten rechtuit doen ze 9 van de 10x niets. Heb ze nl. niet om voorwaarts te rijden. En die ene x is wanneer ze besluit tegen mijn beenhulpen in te kakken. Dan voelt ze links EN rechts een kieteltje + 2 beenhulpen. :+

Wat ik zelf zie: Ik zie het "ideale plaatje" (qua nek hoogste punt+loodlijn) maar geen ontspanning in aanspanning. De rug had iets rechter mogen zijn in dit moment, wat mij verteld dat ze ergens afbreekt en ik vermoed bij de schoft. Kan door mijn zit zijn.. of omdat de "oprichting" net te hoog gegrepen voor haar om te verwerken.

Wie deze wil proberen mag zijn gang gaan :=

[ Afbeelding ]

Ik vind dat ze zelf nog niet erg op de achterhand loopt. Jij houd haar wel van de voorhand, maar ze heeft nog niet genoeg spieren om op de achterhand te blijven. Ze lijkt ook meer te stuwen dan te dragen.

Ik vind ook dat ze niet genoeg bolt in de rug. Ze rijst wel op vanuit haar schoft, maar omdat ze niet bolt in haar rug (te weinig bekken kanteling) zit jij in een deuk in de verbinding.

D'r nek is net te hoog en d'r hals te weinig gespierd. Laat haar maar wat zakken en rij die achterhand erbij. Ze zal meer moeten gaan dragen. Ik moet ook zeggen dat dit meer op aan de teugel als truukje lijkt, laat het komen vanuit ontspanning. Als ze dat niet aankan, dan is ze er nog niet klaar.

Wat ligt je zadel trouwens strak tegen het schouderblad aan. Schuift ie of leg jij hem zo ver naar voren?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:27

Veulen84:

Vind haar op de eerste ook nog niet genoeg op achter hoor, maar daar had ik ook niets over gezegd volgens mij :)

Ik zit net in de tussenfase: Stel ik haar iets te hoog dan word ze (naar mijn idee) te vlak (kleiner zweefmoment). Laat ik haar zakken kruipt ze er net achter. En daar krijg ik haar wel uit met naar voor rijden en met lengte.. en die lengte geeft net teveel "ruimte" om de voorhand op te duiken. Ben daarom veel aan het schakelen met "enkele passen" en mag ze iets te diep komen (maar niet achter de hand! Daar corrigeer ik wat meer op dan dat ik haar langer laat worden.. anders blijf ik in die vicieuze cirkel.)

Ze heeft een vrij rechte hals van zichzelf maar KAN wel heel mooi rond komen.. ik kreeg haar helaas niet zo ver toen ik op de foto moest := Maar vandaar ook dat ik zie dat ze afbreekt :j

Vond het een mooi plaatje om te plaatsen gezien de discussie van laatst betreft het "nek moet ALTIJD het hoogste punt zijn." Wou er deels mee aantonen dat de nek hoogste punt en neus voor de loodlijn NIET betekend dat het paard dan ook "perfect" loopt.

Vandaar ook mijn eigen uitgebreide commentaar. Ik zie ze ook liever dan iets lager maar wel rond dan opgedirkt.

EDIT:

Wbt het zadel. Oh.. uhm.. hij kan niet verder naar voor of naar achter. Hij ligt volledig vrij (ook na het aansingelen) en schuift niet. Ligt keurig achter de "bolling" van de spieren eigenlijk.

Kan t zijn dat het vertekend aangezien ze vrij smalle schouders heeft en een vrij lange rug?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:33

Joolien schreef:
Sam, ze drukt net het neusje er wat uit om ze de rug wat weg te drukken. Ik denk idd dat ze deze oprichting nog niet kan bolwerken want ik zie achter onvoldoende bij. Het bekken is niet gekanteld maar het been is ook niet dragend, kan ook niet want de voorhand heeft ook nog geen ruimte.
Je neigt haar wel wat op te tillen, er zit een knik in je armen. Probeer echt de lijn van je teugel te volgen.

Op de 2e foto mag er veel meer contact blijven. Door je hand weg te steken kan ze van de achterhand afkomen. Je wilt juist doorsluiten.

Je moet maar eens deze kant op komen Jolien. Ik til niet :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:50

S_en_Z schreef:
Joolien schreef:

Je moet maar eens deze kant op komen Jolien. Ik til niet :9

Oh nee? Oh nee? :P Ik zeg ook neigen he ;) T blijft dat er geen rechte lijn zit in je elleboog, hand mond :P LEKKER PUH!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:59

Hou jij maar eens je zweepjes naar achter met je handen rechtop :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:04

Waarom moet je zweep naar achteren dan? :P
*denkt even na hoe ik dat doe*
Ik heb m gewoon in mn palm omlaag en als ik bij wil tikken kantel ik mijn pols pas.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:10

Dus jij geeft een handhulp voordat hij een tikje krijgt. En laat die van mij nou net heel gevoelig zijn op handhulpen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:13

S_en_Z schreef:
Dus jij geeft een handhulp voordat hij een tikje krijgt. En laat die van mij nou net heel gevoelig zijn op handhulpen ;)

Ik geloof t niet, maar ik zal er eens op letten.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:21

Je moet je middelvinger en ringvinger aanspannen en een zwiep geven vanuit je duim om het paard te tikken.. dus ja.. je geeft een handhulp :P En hoe verder het zweepje bij de bil vandaan hoe groter de hulp want je gaat niet heel voorzichtig eerst naar de bil om daarna het paard te raken. Die van mij reageert al op een kieteltje als ik mn ringvinger ietsjes optil :D (dan ben ik er al nl.)
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 06-05-13 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:22

Maar ik heb een lang zweepje :')

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:23

Joolien schreef:
Maar ik heb een lang zweepje :')

Ik heb er 2 van 1.10 in mn handen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:25

Haha ik 1. Maar goed dat je t zegt, ik zal er eens op gaan letten.