Zwaardere mensen te Paard deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:26

mirgino schreef:
Mias schreef:
ik wil jullie deze foto even laten zien, ik weet het, de zadel ligt niet goed, ruiter zit ook niet perfect. inmiddels is er een ander zadel.
Vinden jullie dit passen?
Als ik een antwoord hier op heb zal ik zeggen hoe groot paard/persoon en hoe zwaar persoon is.

http://i102.photobucket.com/albums/m103 ... CT0006.jpg

ik vind het goed kunnen :j
als ik naar mijn foto`s kijk......ben ik zwaarder denk ik [ ben 88kg ]

Ehm nee, ik ben zelf 1.69m groot, mijn paard heeft een stokmaat van 1.58cm en mijn gewicht is 90 kilo. dus ik val in de categorie flink over gewicht.

Maar goed, ook ik ben iemand met flink overgewicht die zegt een goede conditie te hebben (loop 8 km per 45 min hard)

Collie2008

Re: Zwaardere mensen te Paard deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:27

Ik zou je dat inderdaad echt niet geven hoor, je ziet er inderdaad gewoon 'normaal' uit en kan me, als ik jou zo zie zitten inderdaad ook best indenken dat je fysiek fit bent :)

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:28

Zwerte schreef:
Op een gegeven moment werd de 90 grens in dit topic gegooid en vanaf toen was dat zo ongeveer de magische grens geworden.... Maar waar zijn de feiten die deze grens bewijzen? Onderzoeken?
Als je dit soort vragen hier stelt krijg je meteen te horen dat je zelf vast te dik bent, gezond verstand moet gebruiken, overgevoelig reageert en meer van dat soort vooroordelen. Dat je misschien werkelijk rationeel nadenkt en gewoon vraagtekens zet bij een keiharde grens, dat behoort niet tot de mogelijkheden.

Hier ben ik het wel mee eens. Iemand nog een afstudeer projeckt nodig?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:29

mias, heb je nog een foto van jezelf van voren ofzo? Ben dan wel benieuwd naar je bouw! :)

Hier kun je ook weer zien dat gewicht soms echt heel raar kan uitpakken en daar ben ik me bewust van. mensen geven mij ook geen 72 kilo, maar eerder 65 :)

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:31

Colway schreef:
Ik zou je dat inderdaad echt niet geven hoor, je ziet er inderdaad gewoon 'normaal' uit en kan me, als ik jou zo zie zitten inderdaad ook best indenken dat je fysiek fit bent :)

en daarom val ik ook over de opmerkingen van mensen dat ze zeggen dat iemand boven de 85 kilo niet fit kan zijn en maar een slechte conditie heeft! trouwens, ik zit daar in een 17,5 inch zadel. maar mijn gewicht zit hem ook veel in mijn dubbel d ;)

@ phormicola, ik zal het even opzoeken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:32

Mias schreef:
Colway schreef:

en daarom val ik ook over de opmerkingen van mensen dat ze zeggen dat iemand boven de 85 kilo niet fit kan zijn en maar een slechte conditie heeft! trouwens, ik zit daar in een 17,5 inch zadel. maar mijn gewicht zit hem ook veel in mijn dubbel d ;)

@ phormicola, ik zal het even opzoeken.

Ik heb nooit gezegd dat dat niet kon, maar dat ik het nog nooit had gezien :+

Thanks, ben erg benieuwd. Interessant onderwerp is dit toch :D

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:38

haha, ben even aan het zoeken. Ik heb niet zo veel foto's van mezelf, ben eigelijke degene die de foto's zelf maak.
Heb er wel een paar gevonden met mijn trouwjurk aan, maar die kan ik hier beter niet laten zien. zoek even verder.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:38

Mias

:D zie je maar weer dat je vanaf een foto moeilijk kan beoordelen hoe zwaar iemand is.

mijn conditie is redelijk tot normaal
kan beter
ik heb vanaf mijn 16 slechte knieen en sport daardoor niet meer[ heb fanatiek handbal gedaan ]
ga nu wel weer sinds 1 week op de fiets naar stal, en mijn knieen houden het nog goed.

ik vind dat ik mezelf op mijn paard niet in de weg zit

en 15 kg minder is altijd beter, maar niet iedereen heeft een gewicht /figuur aan het ideaal beeld voldoet.

en ik vind dat paarden best wat kunnen dragen, waarom zou dat nu ineens veel minder zijn dan vroeger?

ik hou rekening met mijn paard, ik train niet, rij geen wedstrijden,ik jakker hem niet het strand over

niet dat ik dat wel zou doen als ik 70kg zou wegen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:39

Waarom zie je dan niet meer vrouwen van 90+ in de reguliere sport, als fysiek en conditie zo goed zijn?

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:40

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:40

Ik zou je idd geen 90 kilo geven :n Hoe lang ben je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:42

mirgino schreef:
Mias

:D zie je maar weer dat je vanaf een foto moeilijk kan beoordelen hoe zwaar iemand is.

mijn conditie is redelijk tot normaal
kan beter
ik heb vanaf mijn 16 slechte knieen en sport daardoor niet meer[ heb fanatiek handbal gedaan ]
ga nu wel weer sinds 1 week op de fiets naar stal, en mijn knieen houden het nog goed.

ik vind dat ik mezelf op mijn paard niet in de weg zit

en 15 kg minder is altijd beter, maar niet iedereen heeft een gewicht /figuur aan het ideaal beeld voldoet.

en ik vind dat paarden best wat kunnen dragen, waarom zou dat nu ineens veel minder zijn dan vroeger?

ik hou rekening met mijn paard, ik train niet, rij geen wedstrijden,ik jakker hem niet het strand over

niet dat ik dat wel zou doen als ik 70kg zou wegen :+

Nou dat vind ik eigenlijk wel interessant. Ik ken meerdere zware mensen die last hebben van hun knieen en dergelijke. Ook door te zware bovenbenen en armen, gaat de beweging dan toch trager. Als je zwaar bent en je hebt fysiek kwaaltjes (bijv last van de knieen zoals Mirgino noemt) kan je dan nog een onafhankelijke zit hebben? Zit je je zelf dan niet in de weg?
Mirgino, ik beodle dit niet naar jou, maar je geeft toevallig het voorbeeld van de knieen.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:43

Mindim schreef:
Waarom zie je dan niet meer vrouwen van 90+ in de reguliere sport, als fysiek en conditie zo goed zijn?

niet iedereen is fysiek goed. tuurlijk. Toen ik startte bij de recreatief hardloop wedstrijd in groningen was ik ook 1 van de weinigen met dit postuur.ik zeg ook niet dat alle vrouwen met 90 goet fysiek zijn, maar ze zijn er wel. en dat wou ik laten zien ;)

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:43

phormicola schreef:

ik ben 1.69

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:45

Mias schreef:
phormicola schreef:

ik ben 1.69

:wow: Naar aanleiding van je lengte zou ik zeggen dat je maximaal 80 kilo zal wegen.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:47

Mindim schreef:
Nou dat vind ik eigenlijk wel interessant. Ik ken meerdere zware mensen die last hebben van hun knieen en dergelijke. Ook door te zware bovenbenen en armen, gaat de beweging dan toch trager. Als je zwaar bent en je hebt fysiek kwaaltjes (bijv last van de knieen zoals Mirgino noemt) kan je dan nog een onafhankelijke zit hebben? Zit je je zelf dan niet in de weg?
Mirgino, ik beodle dit niet naar jou, maar je geeft toevallig het voorbeeld van de knieen.

een onafhankelijke zit hebben kan ik niet. dat komt omdat ik mijzelf niet kan ontspannen in mijn nek en schouders. ik heb een paar jaar geleden mijn ruggenwervels tijdens een val opgerekt. een soort van whiplash. met die klachten kamp ik nu nag. Vandaag dat ik geen onafhanelijke zit kan hebben.
Maar ik stoor mijn paard verder niet hoop ik. ik rij recreatief 2 a 3 keer per week. rij geen wedstrijden.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:48

phormicola schreef:
Mias schreef:
ik ben 1.69

:wow: Naar aanleiding van je lengte zou ik zeggen dat je maximaal 80 kilo zal wegen.

Vergeet niet, ik heb hele grote borsten. toen ik net op de weegschaal stond wat ik 88 kilo (maar toen kwam ik ook net uit bed) in de middag is dat iets zwaarder en in de avond nog meer.
Ik heb altijd tussen de 87 en 92 kilo gezeten.

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:50

"Vickers: Ik ben ook van mening dat dikzijn nu veel meer geaccepteerd wordt dan vroeger, als slank persoon val je nu echt op, terwijl dat vroeger precies andersom was."

Heel even over het idee dat dik zijn meer is geaccepteerd? Sorry maar dat is onzin. Mensen zijn dikker misschien maar dat betekent niet dat het geaccepteeerd is. Je hoeft maar een blaadje open te doen om te zien wat je maat van een vrouw dient te zijn, maatje 36 of kleiner. Anorexia is echt niet afgenomen hoor. In feite zijn alle reclames die iets te maken hebben met uiterlijk te maken, met broodmagere vrouwen.
Slank tot mager is de norm. Denk wel dat voor veel mensen het steeds moeilijker is om op gezond gewicht te blijven doordat mensen minder actief zijn en eten te makkelijk beschikbaar is.
Dan het punt van het gewicht...ik geloof dat de meeste mensen 90 kilo nemen als maximaal gewicht voor een paard? Uitzonderingen qua paarden en mensen daargelaten? Sommige paarden zullen meer aankunnen, sommige minder.
Mij lijkt het interessant hoe je nu goed kunt vaststellen of het gewicht van de ruiter klopt bij het type paard.

Overigens iemand zei iets over Friezen in films en dat dat heel raar is? Vroeger werden Friezen weldegelijk gebruikt als oorlogspaarden...waarschijnlijk een robuustere en meer barokke Fries dan de moderne maar echt wel Friezen. Dus dat die in films worden gebruikt is niet zo raar. Friezen tonen ook erg mooi en hebben een kalm karakter meestal dus ik begrijp het wel. Neemt niet weg dat de moderne Fries erg rank aan het worden is. Naar mijn mening mag ie weer een stuk korter worden in de rug en benen en sterker in zijn longen, dan is het weer meer de fries van vroeger en kan ie ook weer meer tillen. Ook mensen van 90 kilo.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:51

Wat ik wel interessant vind is dat als Mias bij mij zou komen rijden, dat ik dan zonder na te denken een normaal formaat paard/grote pony zou aanwijzen. Maar er zijn brede/weelderige ruiters waar ik het gewicht meteen navraag en het 9 van de 10 keer niet geloof als ze bijvoorbeeld '80 kilo' zeggen.

Hoe kun je dat correct doen zonder weegschaal? Bij de meeste maneges zal dit veelal gewoon op het zicht gebeuren. Maar dan zijn er weer uitzonderingen als Mias. Sorry, ik vind dit echt razend interessant :')

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:53

Mindim

tuurlijk speelt gewicht mee, je moet het wel dragen :j

maar voor mijn 16 was ik gewoon op gezond gewicht en sportte best veel en intensief,had ook toen al stevige bovenbenen
maar mijn meniscus operatie is mislukt en ben daarna nog 2x geopereerd en dat maakt het er niet beter op -O-

ik denk dat wanneer ik weer op zo`n 74kg zal zitten alles makkelijker zal gaan, al blijft opstappen door mijn knieen niet zonder krukje gaan :+

en voor zover ik kan beoordelen heb ik een fijne zit voor mijn paard
en ik zit ook heerlijk in mijn zadel, en dat is voor mij genoeg
ik ben geen sterruiter heb nooit echt les gehad,maar dat maakt de lol van paardrijden er voor mij niks minder om

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:54

Mias schreef:
Zwerte schreef:
Op een gegeven moment werd de 90 grens in dit topic gegooid en vanaf toen was dat zo ongeveer de magische grens geworden.... Maar waar zijn de feiten die deze grens bewijzen? Onderzoeken?
Als je dit soort vragen hier stelt krijg je meteen te horen dat je zelf vast te dik bent, gezond verstand moet gebruiken, overgevoelig reageert en meer van dat soort vooroordelen. Dat je misschien werkelijk rationeel nadenkt en gewoon vraagtekens zet bij een keiharde grens, dat behoort niet tot de mogelijkheden.

Hier ben ik het wel mee eens. Iemand nog een afstudeer projeckt nodig?

90 wordt vaak gebruikt door maneges en bij trektochten en dergelijke. Vandaar..90 is dus niet helemaal uit de lucht gegrepen.
VInd het inderdaad een interessant afstudeerproject, zeker omdat er zoveel onduidelijkheid over is.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:57

bethje31 schreef:
"Vickers: Ik ben ook van mening dat dikzijn nu veel meer geaccepteerd wordt dan vroeger, als slank persoon val je nu echt op, terwijl dat vroeger precies andersom was."

Heel even over het idee dat dik zijn meer is geaccepteerd? Sorry maar dat is onzin. Mensen zijn dikker misschien maar dat betekent niet dat het geaccepteeerd is. Je hoeft maar een blaadje open te doen om te zien wat je maat van een vrouw dient te zijn, maatje 36 of kleiner. Anorexia is echt niet afgenomen hoor. In feite zijn alle reclames die iets te maken hebben met uiterlijk te maken, met broodmagere vrouwen.
Slank tot mager is de norm. Denk wel dat voor veel mensen het steeds moeilijker is om op gezond gewicht te blijven doordat mensen minder actief zijn en eten te makkelijk beschikbaar is.
Dan het punt van het gewicht...ik geloof dat de meeste mensen 90 kilo nemen als maximaal gewicht voor een paard? Uitzonderingen qua paarden en mensen daargelaten? Sommige paarden zullen meer aankunnen, sommige minder.
Mij lijkt het interessant hoe je nu goed kunt vaststellen of het gewicht van de ruiter klopt bij het type paard.

Overigens iemand zei iets over Friezen in films en dat dat heel raar is? Vroeger werden Friezen weldegelijk gebruikt als oorlogspaarden...waarschijnlijk een robuustere en meer barokke Fries dan de moderne maar echt wel Friezen. Dus dat die in films worden gebruikt is niet zo raar. Friezen tonen ook erg mooi en hebben een kalm karakter meestal dus ik begrijp het wel. Neemt niet weg dat de moderne Fries erg rank aan het worden is. Naar mijn mening mag ie weer een stuk korter worden in de rug en benen en sterker in zijn longen, dan is het weer meer de fries van vroeger en kan ie ook weer meer tillen. Ook mensen van 90 kilo.

Nou, dat ben ik het toch niet met je eens hoor. Wat er in de bladen wordt gezet en wat men normaal vindt is tegenwoordig heel anders. Tien jaar geleden zou ik het met je eens zijn geweest, maar tegenwoordig hoor ik toch veel vergoeilijking en zijn slanke mensen heel snel mager.

Edit: de onderbuurvrouw beschuldigde me laatst van anorexia en niet eten :') Tien jaar geleden zou mijn postuur nog als stevig gezien zijn.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:03

phormicola schreef:
Wat ik wel interessant vind is dat als Mias bij mij zou komen rijden, dat ik dan zonder na te denken een normaal formaat paard/grote pony zou aanwijzen. Maar er zijn brede/weelderige ruiters waar ik het gewicht meteen navraag en het 9 van de 10 keer niet geloof als ze bijvoorbeeld '80 kilo' zeggen.

Hoe kun je dat correct doen zonder weegschaal? Bij de meeste maneges zal dit veelal gewoon op het zicht gebeuren. Maar dan zijn er weer uitzonderingen als Mias. Sorry, ik vind dit echt razend interessant :')

maar wat ik zeg, ik ben wel voorstander van het feit dat een manege die een paard meerdere keren per dag laten lopen een maximaal aantal kg houden wat op een paard mag.

@ Phormicola, ik fiets ook heel veel. heb daar wel wat been spieren van. nu op dit moment iets minder, merk dat ook wel een beetje. maar het mooie weer komt er weer aan.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:04

Ik fiets ook heel veel, maar bij mij heeft dat nog nooit zoden aan de dijk gezet. Toen ik 95 kilo was fietste i nog meer dan nu, zelfs.

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:09

Hmmm nou daar zijn we dan over oneens. Anorexia is niet voor niets een groot probleem. Geen tiener zal zeggen dat een beetje stevig zijn ok is. In de modeindustrie is maat 32 de norm. Dat is natuurlijk idioot en extreem maar dat is wel wat in de bladen staat.
In amerika is mager tot slank ook het ideaal maar toch zijn daar onwijs veel mensen met overgewicht. vraag me af waarom...weer een interessant afstudeerproject!