Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
fokkertje schreef:het begint al....
komt er al commentaar van ANTI slof gebruikers.
ik wil de discussie gewoon helemaal niet aan. Ik ben gewoon een voorstander om in bepaalde situaties wel met slof te rijden.
er wordt nu al gedaan of je met slof niet correct kan rijden, dat is onzin. Want juist ook allemaal die profruiters die juist het talent en feeling hebben rijden juist bijna allemaal met slof 9en of die de slof altijd juist gebruiken, heb ik wel mijn bedenkingen bij....wat een voorbeeldfunctie hebben ze!)
ik rijd met een loshangende slof. Mijn paard heeft hem misschien niet echt nodig, maar door hem er alleen al aan te hangen is ze net wat makkelijker te rijden, net iets nagefelijker en net iets meer over de rug. voor verder optrainen van spieren kan dat heel fijn zijn.
fokkertje schreef:het begint al....
ik wil de discussie gewoon helemaal niet aan. Ik ben gewoon een voorstander om in bepaalde situaties wel met slof te rijden.
er wordt nu al gedaan of je met slof niet correct kan rijden, dat is onzin. Want juist ook allemaal die profruiters die juist het talent en feeling hebben rijden juist bijna allemaal met slof 9en of die de slof altijd juist gebruiken, heb ik wel mijn bedenkingen bij....wat een voorbeeldfunctie hebben ze!)
ik rijd met een loshangende slof. Mijn paard heeft hem misschien niet echt nodig, maar door hem er alleen al aan te hangen is ze net wat makkelijker te rijden, net iets nagefelijker en net iets meer over de rug. voor verder optrainen van spieren kan dat heel fijn zijn.

maar de juiste spieren train je niet met een slof
[/quote]
Joolien schreef:fokkertje schreef:het begint al....
Maar dan kom ik weer met de opmerking dat prof ruiter een slof niet nodig zouden moeten hebben, want die kunnen toch zo goed rijden? En heb jij wel eens gezien HOE zij met een slof rijden? Ik kan je vertellen dat de manier waarop ook vaak niet door de beugel kan...
M_D_H schreef:jij vind de slof geen begrenzende hulpteugel?
je gebruik je de slof dan?
de slof is vaan oorsprong een begrenzende hulpteugel en niet bedoelt om spieren opt te trainen...
gebruik je hem anders dan de bedoeling gebruik je hem dus per definitie verkeerd
M_D_H schreef:jij vind de slof geen begrenzende hulpteugel?
je gebruik je de slof dan?
de slof is vaan oorsprong een begrenzende hulpteugel en niet bedoelt om spieren opt te trainen...
gebruik je hem anders dan de bedoeling gebruik je hem dus per definitie verkeerd
Agossie schreef:fokkertje schreef:
Ik ben niet anti. Ik ben net als velen tegen misbruik. Wat is zo lees, doe jij niet aan misbruik. Mijn vorige paard was zeer zwaar op de hand. Grappige was dat als ik de slof alleen al los omhing, ze gemakkelijker nageeflijk werd en fijner over de rug ging lopen. Alleen was IK fout door de slof langzaam maar zeker aan te gaan nemen, terwijl dat dus helemaal niet nodig was. Dus, ik begrijp je helemaal!
Joolien schreef:Ik vind het altijd zo apart dat mensen altijd een slof gebruiken die los hangt, waarom gebruik je m dan?
Joolien schreef:Ik vind het altijd zo apart dat mensen altijd een slof gebruiken die los hangt, waarom gebruik je m dan?
s0173957 schreef:Joolien schreef:Ik vind het altijd zo apart dat mensen altijd een slof gebruiken die los hangt, waarom gebruik je m dan?
Hieruit blijkt dat je niet weet waarvoor je hem gebruikt.
Een slof gebruik je als begrenzer, waarbij je het paard duidelijk en zonder verkeerde signalen aangeeft tot waar hij kan gaan...
Joolien schreef:s0173957 schreef:Hieruit blijkt dat je niet weet waarvoor je hem gebruikt.
Een slof gebruik je als begrenzer, waarbij je het paard duidelijk en zonder verkeerde signalen aangeeft tot waar hij kan gaan...
Natuurlijk begrijp ik dat wel, maar ik hoor zo vaak dat ie 'altijd los hangt', dan ben ik zo flauw om dat te vragen.
we zullen je met een korreltje zout nemen...
fokkertje schreef:Joolien schreef:Ik vind het altijd zo apart dat mensen altijd een slof gebruiken die los hangt, waarom gebruik je m dan?
Dat heb ik zojuist verteld. Mijn paard loopt net iets fijner, nagefelijker en beter over de rug als ik de slof er om hang.
Ik gebruik hem ook niet altijd, maar wel regelmatig.
Zodra er een foto op bokt wordt geplaatst waarbij de slof NIET LOS hangt krijgt je ook weel heel bokt over je heen.
Los is niet goed, strak ook niet? hehe....
freeride schreef:Skygirl schreef:Ik denk dat dat misschien wel gewoon tussen de oren zit van de ruiter.
En je moet heel alert blijven op dat je paard aan het been is en blijft, want anders kan het levensgevaarlijk zijn.
Bedoel je dat de 'verkregen nageeflijkheid met slof' tussen de oren van de ruiter zit?