is hier iemand NIET ANTI slof?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:02

Het ligt aan de ernst van de gevallen maar toch denk ik vaak -en misschien te makkelijk- dat een ruiter met het juiste gevoel dit toch kan oplossen zonder hulpteugel (longeren buiten beschouwing gelaten). Maar goed, wellicht ben ik dan erg optimistisch.[/quote]

En hoeveel ruiters denk je die het juiste gevoel hebben! Denk dat dat er maar weinig zijn!
Ik rijd graag en redelijk. Maar talent, nee dat heb ik echt niet. En zo denk ik dat het wel voor het merendeel geldt.
En het zijn tegenwoordig ook niet meer allemaal van die braverikken. Bloed, bloed, bloed en dan maar een gewone ruiter erop, die er eigenlijk niet mee overweg kan. Dat is wat je tegenwoordig ook gewoon heel veel ziet.
Dus steeds meer slofgebruikers en daarna zie je ook steeds vaker een groep die deze niet juist gebruikt. Maar schuif niet iedereen op dezelfde hoop.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:03

fokkertje schreef:
het begint al....
komt er al commentaar van ANTI slof gebruikers.

ik wil de discussie gewoon helemaal niet aan. Ik ben gewoon een voorstander om in bepaalde situaties wel met slof te rijden.

er wordt nu al gedaan of je met slof niet correct kan rijden, dat is onzin. Want juist ook allemaal die profruiters die juist het talent en feeling hebben rijden juist bijna allemaal met slof 9en of die de slof altijd juist gebruiken, heb ik wel mijn bedenkingen bij....wat een voorbeeldfunctie hebben ze!)

ik rijd met een loshangende slof. Mijn paard heeft hem misschien niet echt nodig, maar door hem er alleen al aan te hangen is ze net wat makkelijker te rijden, net iets nagefelijker en net iets meer over de rug. voor verder optrainen van spieren kan dat heel fijn zijn.

Ik ben niet anti. Ik ben net als velen tegen misbruik. Wat is zo lees, doe jij niet aan misbruik. Mijn vorige paard was zeer zwaar op de hand. Grappige was dat als ik de slof alleen al los omhing, ze gemakkelijker nageeflijk werd en fijner over de rug ging lopen. Alleen was IK fout door de slof langzaam maar zeker aan te gaan nemen, terwijl dat dus helemaal niet nodig was. Dus, ik begrijp je helemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:05

fokkertje schreef:
het begint al....

ik wil de discussie gewoon helemaal niet aan. Ik ben gewoon een voorstander om in bepaalde situaties wel met slof te rijden.

er wordt nu al gedaan of je met slof niet correct kan rijden, dat is onzin. Want juist ook allemaal die profruiters die juist het talent en feeling hebben rijden juist bijna allemaal met slof 9en of die de slof altijd juist gebruiken, heb ik wel mijn bedenkingen bij....wat een voorbeeldfunctie hebben ze!)

ik rijd met een loshangende slof. Mijn paard heeft hem misschien niet echt nodig, maar door hem er alleen al aan te hangen is ze net wat makkelijker te rijden, net iets nagefelijker en net iets meer over de rug. voor verder optrainen van spieren kan dat heel fijn zijn.

Maar dan kom ik weer met de opmerking dat prof ruiter een slof niet nodig zouden moeten hebben, want die kunnen toch zo goed rijden? En heb jij wel eens gezien HOE zij met een slof rijden? Ik kan je vertellen dat de manier waarop ook vaak niet door de beugel kan...

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:06

correctie van iemand die ook een slof gebruikt... je traint de spieren niet verder op met de slof, dat is een misverstand ;)
de slof is een begrenzende hulpteugel, als die begrenzing geen nut meer heeft omdat het dier al vwnw loopt oid dan heeft de slof verder geen meerwaarde meer... je kunt geen spieren trainen met een slof!! of ja wel, dat kun je wel... de verkeerde spieren ;) maar de juiste spieren train je niet met een slof ;)[/quote]

En hier ben ik het helemaal niet mee eens.
Je kunt wel spieren correct trainen met de slof of met een ander hulpmiddel.
ik vind de slof juist geen begrenzende hulpteugel. voor begrenzing heb ik hem niet nodig...

M_D_H

Re: is hier iemand NIET ANTI slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:07

jij vind de slof geen begrenzende hulpteugel?
je gebruik je de slof dan?
de slof is vaan oorsprong een begrenzende hulpteugel en niet bedoelt om spieren opt te trainen...
gebruik je hem anders dan de bedoeling gebruik je hem dus per definitie verkeerd ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:08

Joolien schreef:
fokkertje schreef:
het begint al....

Maar dan kom ik weer met de opmerking dat prof ruiter een slof niet nodig zouden moeten hebben, want die kunnen toch zo goed rijden? En heb jij wel eens gezien HOE zij met een slof rijden? Ik kan je vertellen dat de manier waarop ook vaak niet door de beugel kan...

ik krijg al last van mijn nek en rug als ik er naar kijk...

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:08

[/qoute]
Maar dan kom ik weer met de opmerking dat prof ruiter een slof niet nodig zouden moeten hebben, want die kunnen toch zo goed rijden? En heb jij wel eens gezien HOE zij met een slof rijden? Ik kan je vertellen dat de manier waarop ook vaak niet door de beugel kan...[/quote]

Tja juist daarom...voorbeeldfunctie!!!
Ruiters zien dit en denken: oh zo moet de slof gebruikt worden.
Juist de profs hebben talent en feeling, waarom dan nog "verkeerd" gebruik van de slof?

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:09

M_D_H schreef:
de slof is vaan oorsprong een begrenzende hulpteugel en niet bedoelt om spieren opt te trainen...
gebruik je hem anders dan de bedoeling gebruik je hem dus per definitie verkeerd ;)

Ik gebruik hem NIET verkeerd, want hij hangt los!!!!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:10

als je hem gebruikt om spieren op te trainen gebruik je hem wel verkeerd het is een begrenzende teugel en nooit als anders bedoelt...
leuk dat die bij jou los hangt maar je bedoelingen er mee zijn dan per definite verkeerd!!

Anoniem

M_D_H schreef:

Idd, en om even een voorbeeld te geven waarom u geen voorbeeld moet nemen aan de prof ruiters:

Afbeelding
En dit is GEEN uitzondering.

Anoniem

Ik vind het altijd zo apart dat mensen altijd een slof gebruiken die los hangt, waarom gebruik je m dan?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:11

edit nu wel :P

bij mij hangt hij los maar ook weer niet als je begrijpt wat ik bedoel :+

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:12

Agossie schreef:
fokkertje schreef:

Ik ben niet anti. Ik ben net als velen tegen misbruik. Wat is zo lees, doe jij niet aan misbruik. Mijn vorige paard was zeer zwaar op de hand. Grappige was dat als ik de slof alleen al los omhing, ze gemakkelijker nageeflijk werd en fijner over de rug ging lopen. Alleen was IK fout door de slof langzaam maar zeker aan te gaan nemen, terwijl dat dus helemaal niet nodig was. Dus, ik begrijp je helemaal!

hehe, eindelijk iemand die het snapt.

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:15

Joolien schreef:
Ik vind het altijd zo apart dat mensen altijd een slof gebruiken die los hangt, waarom gebruik je m dan?

Dat heb ik zojuist verteld. Mijn paard loopt net iets fijner, nagefelijker en beter over de rug als ik de slof er om hang.
Ik gebruik hem ook niet altijd, maar wel regelmatig.

Zodra er een foto op bokt wordt geplaatst waarbij de slof NIET LOS hangt krijgt je ook weel heel bokt over je heen.
Los is niet goed, strak ook niet? hehe....

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:17

Joolien schreef:

Hieruit blijkt dat je niet weet waarvoor je hem gebruikt.
Een slof gebruik je als begrenzer, waarbij je het paard duidelijk en zonder verkeerde signalen aangeeft tot waar hij kan gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:17

s0173957 schreef:
Joolien schreef:

Een slof gebruik je als begrenzer, waarbij je het paard duidelijk en zonder verkeerde signalen aangeeft tot waar hij kan gaan...

Natuurlijk begrijp ik dat wel, maar ik hoor zo vaak dat ie 'altijd los hangt', dan ben ik zo flauw om dat te vragen. ;)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:19

Joolien schreef:
s0173957 schreef:

Natuurlijk begrijp ik dat wel, maar ik hoor zo vaak dat ie 'altijd los hangt', dan ben ik zo flauw om dat te vragen. ;)

:x we zullen je met een korreltje zout nemen... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:23

Haha ;)

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:39

fokkertje schreef:
Joolien schreef:

Dat heb ik zojuist verteld. Mijn paard loopt net iets fijner, nagefelijker en beter over de rug als ik de slof er om hang.
Ik gebruik hem ook niet altijd, maar wel regelmatig.

Zodra er een foto op bokt wordt geplaatst waarbij de slof NIET LOS hangt krijgt je ook weel heel bokt over je heen.
Los is niet goed, strak ook niet? hehe....

Gewoon nieuwsgierig hoor, hoe rijdt je een paard met slof makkelijker nageeflijk?
(in nageeflijkheid zit overigens geen vergrotende trap, of het is nageeflijk, of het is niet-nageeflijk...geen variaties in mogelijk)
En hoe komt het dat je paard dan beter over de rug loopt, dacht altijd dat dat vanuit het achterbeen moest komen, neem aan dat je de slof er niet aan de achterkant aan hebt hangen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:40

Goede vraag idd Freeride, ben ik ook wel benieuwd naar.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:42

dat is idd een erg goede vraag freeride :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:43

Nou, volgens mij is hiermee de hele vraagstelling wel duidelijk... :P

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:45

Ik denk dat dat misschien wel gewoon tussen de oren zit van de ruiter. :)

En je moet heel alert blijven op dat je paard aan het been is en blijft, want anders kan het levensgevaarlijk zijn.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:47

Skygirl schreef:

En je moet heel alert blijven op dat je paard aan het been is en blijft, want anders kan het levensgevaarlijk zijn.

Bedoel je dat de 'verkregen nageeflijkheid met slof' tussen de oren van de ruiter zit? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:47

freeride schreef:
Skygirl schreef:

Bedoel je dat de 'verkregen nageeflijkheid met slof' tussen de oren van de ruiter zit? :o

Dat is wel heel ver weg van de plek waar nageeflijkheid vandaan moet komen :')