Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:00

Quellian schreef:
Danique_G, het is niet aan anderen om mensen 'terecht te wijzen'. Een mens is geen staatseigendom (zoals je dat bent wanneer je zwanger bent, volgens iedere boerenzak die je op straat passeert).

Gedeeltelijk er mee eens.

Maar als iemand een oud mannetje overvalt mag je die gene dan ook niet terecht wijzen? Als iemand een prullenbak in de fik steekt, mag je die gene dan ook niet terecht wijzen?

Als mijn tante op sterven ligt (bijvoorbeeld) doordat zij zoveel eet mag ik dan ook niet zeggen: 'goh ik maak mij een beetje zorgen?'

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:01

Danique_G schreef:
Neroo schreef:
Die zou van mij een hengst krijgen :Y)

Laat mij 1 x in de maand lekker genieten van een patatje!

In de tijd dat ik nog rookte werd ik ook aangesproken door onbekende mensen dat ik het niet moest doen. Daar word ik ook niet boos om, want zij hebben gelijk en dat kan ik niet veranderen.

Als je inderdaad rook staat te blazen kan iemand daar werkelijk last van hebben.

Van een fors iemand die een patatje staat te eten, krijg je geen longkanker

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:01

Quellian schreef:
Danique_G, het is niet aan anderen om mensen 'terecht te wijzen'. Een mens is geen staatseigendom (zoals je dat bent wanneer je zwanger bent, volgens iedere boerenzak die je op straat passeert).

Kan je dat laatste stukje even uitleggen, voel even een blondheidsaanval opkomen.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:02

Neroo schreef:
Als je inderdaad rook staat te blazen kan iemand daar werkelijk last van hebben.

Geen longkanker nee, maar te veel vet rond je organen kan ook zeker je dood worden.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:02

Danique_G schreef:
Quellian schreef:

Maar als iemand een oud mannetje overvalt mag je die gene dan ook niet terecht wijzen? Als iemand een prullenbak in de fik steekt, mag je die gene dan ook niet terecht wijzen?

Als mijn tante op sterven ligt (bijvoorbeeld) doordat zij zoveel eet mag ik dan ook niet zeggen: 'goh ik maak mij een beetje zorgen?'

Maar met de dingen die je noemt overtreedt iemand de wet. Ik geloof dat overgewicht nog steeds legaal is, toch?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:04

Neroo schreef:

Nee dat is zo maar deze mensen liepen naar mij toe en konden dus geen last hebben van de rook.

Vet eten kan je ook enge dingen krijgen aan je lichaam. En er is mij geleerd om altijd begaan te zijn met je mede mens.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:04

Siets, zou wat zijn als overgewicht strafbaar wordt. Kan je de helft van alle Nederlanders wel een boete geven.

Misschien toch maar de vettax invoeren. :) Zou gezonder voedsel zoals fruit en dergelijke wel aantrekkelijker maken. Om te kopen.
Laatst bijgewerkt door ukje op 12-07-11 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:05

Danique_G jouw voorbeelden raken kant noch wal aangezien de 2 bovenstaande in overtreding zijn met de wet :+

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:05

Ik vind dit topic niet respectloos.
Ben het zelfs voor een deel eens met de topicstarter.

Mensen die niks kunnen doen aan hun overgewicht, kunnen wij er absoluut niet op aankijken en dat doe ik dan ook niet.
Als mensen daarentegen wél paardrijden maar níet hun best doen om af te vallen, vind ik dat erg onverantwoord.

Het is uiteraard voor iedere zwaardere persoon anders, maar toch vind ik dat je moet denken aan je paard.
'Kan mijn paard mijn gewicht aan? Zit ik mijn paard in de weg? Zo ja, kan ik iets doen om dit te verbeteren?'

Nogmaals, ik scheer niet alle zwaardere mensen over één kamp, maar vind wel dat iedereen een poging moet wagen om zijn
paard zo weinig mogelijk in de weg te zitten. In dit geval dus; in ieder geval proberen om je gewicht iets te verminderen.
Wanneer je gewoon niet kan afvallen, door medicatie oid, wordt dit een ander verhaal, en dan kijk ik ook op een andere
manier tegen dit 'probleem' aan.
Laatst bijgewerkt door QualityHorse op 12-07-11 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:08

ukje schreef:
Quellian schreef:

Kan je dat laatste stukje even uitleggen, voel even een blondheidsaanval opkomen.

Ik heb me kapót geirriteerd aan het feit dat iedereen maar aan mijn buik zat toen ik zwanger was. Dat doe je normaal toch ook niet bij iemand? Als je in de supermarkt stond dan had je al een hand op je buik, dat heb ik als zeer onprettig ervaren :j

Abiola

Electra63

ukje schreef:
Siets, zou wat zijn als overgewicht strafbaar wordt. Kan je de helft van alle Nederlanders wel een boete geven.

Misschien toch maar de vettax invoeren. :) Zou gezonder voedsel zoals fruit en dergelijke wel aantrekkelijker maken. Om te kopen.

Dat zou best een goede manier zijn om de staatsschuld te verminderen :D

Nachtlampje

JLLN_ schreef:
Neroo schreef:

Geen longkanker nee, maar te veel vet rond je organen kan ook zeker je dood worden.

T ging om de medemens :)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:09

JLLN_ schreef:
Neroo schreef:

Klopt, maar daar heeft die ander geen last van, wat je met roken wel hebt :)

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:09

Wie zegt dat als een dik iemand een patatje eet dat degene dit altijd maar doet? of toevallig net de ene keer? Ik mocht van mijn dietiste 1x per week iets 'ongezonds' eten zoals een klein patatje, chinees oid. Je hebt niet de verantwoordelijkheid voor die persoon. Roken, vandalisme enz als er echt vreselijke overlast bestaat of het stukmaken van publiek eigendom (vuilnisbakken enzo) vind ik een ander verhaal

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:10

Er is natuurlijk overgewicht en een paar kilo te zwaar zijn. Vind dat een wezenlijk verschil.

Ik mag dan een aantal kilo's te zwaar zijn voor mijn lengte, ik zit mijn paard niet in de weg. Scoor stevast een 7 op houding en zit.
En ik rook niet en ik drink ook geen alcohol.

Wat ik veel erger vind is hele jonge kinderen die veel te dik zijn en rondhobbelen op hun ponies. Ik zie er genoeg op wedstrijden.
Geen gezicht, en zo ongezond. Vind dat ouders daar veel beter op zouden moeten letten.

Raineri

Siets schreef:
Danique_G schreef:

Maar met de dingen die je noemt overtreedt iemand de wet. Ik geloof dat overgewicht nog steeds legaal is, toch?

Voor zover ik weet wel, of zijn ze weer bezig in Den Haag?

Maar als je niemand terecht zou mogen wijzen, met de beste bedoelingen weliswaar, dan zou er toch ook niemand begaan zijn met de mede mens? En dat wil iedereen toch, rondlopen in een stad met vriendelijke mensen. Ik vind het wel leuk altijd. Als ik maar constant word aangekeken door iemand die kijkt alsof die moet schijten, ja dan word ik daar zelf ook een beetje zenuwachtig van.

Als iemand rookt en die wordt aangesproken dan wordt dat toch ook niet als vreemd gezien?
Laatst bijgewerkt door Raineri op 12-07-11 14:15, in het totaal 2 keer bewerkt

LinsxDot

Maar even sirieus,

Tegen woordig is fast food ook veeeeel goedkoper dan een prakkie zak aardappels vlees en groente is tegen woordig voor de "armere mensen" niet te betalen vind niet gek dat half nederland dik is ;)

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:11

Slofje schreef:
T ging om de medemens :)

Ohh op die manier! Verkeerd begrepen dan :o

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:11

Oh jee, ik rook wel eens op mijn paard.
Wat ben ik slecht bezig. :D

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:12

@quellian :? Is idd bizzar, weet ook toen mijn lerares zwanger was dat leerlingen (wel vroegen) of ze aan haar buik mochten zitten. Zelf nooit gevragd omdat ik dit later zelf ook niet zou willen.
Laatst bijgewerkt door ukje op 12-07-11 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Siets

LinsxDot schreef:
Maar even sirieus,

Tegen woordig is fast food ook veeeeel goedkoper dan een prakkie zak aardappels vlees en groente is tegen woordig voor de "armere mensen" niet te betalen vind niet gek dat half nederland dik is ;)

De laatste tijd nog bij de Mac geweest? Wij waren er gisteren toch echt 17 euro kwijt met z'n tweetjes.
Daar koop ik voor 3 dagen ingrediënten voor het avondeten van ;).

050206051012

Danique_G, je hebt de verkeerde gequote, dat is niet mijn post :)

Ik weet niet of je mensen aan moet gaan spreken, mij niet gezien in elk geval.

Snap ook niet hoe mensen erbij komen dat gezond eten duurder is dan ongezond eten? Er gaat alleen meer tijd/werk zitten in gezond eten.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:13

robeer schreef:
Oh jee, ik rook wel eens op mijn paard.
Wat ben ik slecht bezig. :D

Dat vind ik nou ongelooflijk asociaal. Roken hoort ook niet als je paardrijdt. Echte sporters roken niet. Maar das mijn mening.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:13

Ja de mac is schreeuwend duur maar ik heb het over een patatje kopen in de supermarkt he. dan ben je bewijze van 5 euro kwijt en voor prakkie over de 10 euro.