Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
af is gevallen!!!!
als je van je paard valt..........( dat zou ik ook denken!!..)
Citaat:je bent pas een slechte ruiter als je na de val niet meer op een paard stapt
YeeeHaw schreef:Je leert met vallen en opstaan, het overkomt zelfs de besten.
Ben je een slechte fietser als je van je fiets af valt?
Tigra_ schreef:Ik heb volgens mij ooit al weleens gereageerd maar ik zeg ja en nee.
Het hangt natuurlijk volledig van de situatie af maar als je regelmatig hetzelfde paard rijdt waar je dan nog regelmatig afvalt dan zou ik wel vragen stellen ja.
Ten eerste of je wel stevig in je zadel zit en ten tweede wat voor reden heeft het paard om jouw er telkens af te willen. Als je al niet stevig in het zadel zit dan denk ik dat ook de kans wat groter is dat je je paard in de weg zit, wat dan weer een reden kan zijn dat je paard je er af wil hebben. Zeker als ze door hebben hoe snel je er naast ligt kan dat weleens nadelig werken voor de ruiter.
Ik vindt als je bv je eigen paard een keertje of 4 per week rijdt en je ligt er maandelijks af ja ik zou dan toch gaan nadenken.
Omdat je meestal wel gaat aanvoelen hoe een paard schrikt of bokt of wat dan ook je zou dus naarmate je er wat vaker naast gelegen hebt toch beter om moeten blijven zitten.
Het is natuurlijk niet zo als je er een keer naast ligt je dan niet kan rijden, maar als je met regelmaat van het zelfde paard valt dan zou ik toch wel gaan twijfelen, of je stevig zit of je paard dusdanig in de weg zit dat hij je er van af wil hebben.Citaat:je bent pas een slechte ruiter als je na de val niet meer op een paard stapt
Tja dat hangt ook weer af van de situatie je moet er natuurlijk ook wel terug op kunnen.
Ik had ook graag weer op me paard gestapt toen ik eraf kletterde maar ja met een gescheurde spier loop je niet hard meer laat staan dat je jezelf nog op het paard kunt hijsen.
Maar het is wel het beste wat je kunt doen want anders is de kans groot dat je angst gaat opbouwen als je er niet direct terug op gaat.YeeeHaw schreef:Je leert met vallen en opstaan, het overkomt zelfs de besten.
Ben je een slechte fietser als je van je fiets af valt?
Nou als je een wielrenner bent en je ligt 2 x per maand naast je fiets dan zou ik toch wel vragen stellen ja hoe zo iemand fietst.
YeeeHaw schreef:Volgens mij is er niet gepraat over "met grote regelmaat".
Ook een wielrenner klappert wel eens van zijn fiets af.
Citaat:Zojuist las ik hier een bericht over iemand waarvan haar paard de laatste tijd wat meer bokt en zij er ook regelt afvalt. Zij krijgt het antwoord dat ze maar beter moet leren rijden!!!!