Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Libera schreef:Elk paard is op dezelfde leeftijd uitgegroeid
Heb zelf zat iberische paarden met 3 jaar beleerd en nog nooit wat van gemerkt...
Dreeke schreef:Een kennis van mij heeft een bijna 3 jarige haflinger en heeft al een paar keer erop gezeten, zomaar een paar minuutjes vinden jullie dat wel kunnen?
Willekes schreef:Libera schreef:Elk paard is op dezelfde leeftijd uitgegroeid
Heb zelf zat iberische paarden met 3 jaar beleerd en nog nooit wat van gemerkt...
Ik weet niet waar je die informatie vandaan hebt, maar dat is in mijn ogen toch echt NIET het geval. Elk ras is anders, elk paard is ook anders. Persoonlijk vind ik met 2,5 inrijden te vroeg. Laat paard, paard zijn (zonder als 'natural' bestempeld te worden). Ik heb er geen probleem mee als het paard er klaar voor is, deze licht aan te rijden en daarna weer een paar maanden rust te geven - dus met soortgenoten overdag buitenlopen en verder niets
liedje89 schreef:Dreeke schreef:Een kennis van mij heeft een bijna 3 jarige haflinger en heeft al een paar keer erop gezeten, zomaar een paar minuutjes vinden jullie dat wel kunnen?
Hangt imo van veel dingen af of dat kan. Moet je dan ook per situatie inschatten.
Ik vraag me soms alleen wel af waarom af sommige mensen er dan al een keer op willen zitten ect. Vooral bij mensen die geen ervaring hebben met inrijden en ook niet van plan zijn om het zelf te doen, maar dan wel al aanklooien van te voren.
Alice13 schreef:libera heeft gelijkt,
de epifysairschijf sluit rond 3 3,5 jaar. daarna is er alleen nog ontwikkeling in de spieren mogelijk tot ongeveer 6 jarige leeftijd.