Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:59

webster543 schreef:
Vb. Anky kreeg vroeger geregeld een 6 of 7 op haar halt, zonder dat het paard stilstond.

God, op dat niveau zou dat toch een 1 of een 2 moeten zijn?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 18:59

Vroeger leek er bij de Grand Prix combinaties veel meer harmonie tussen ruiter en paard te zijn. Heb een beetje het gevoel dat de dressuur een 'publieksport' wordt. Eerst was er altijd vrij weinig publiek, want publiek wil spektakel zien. En zie hier, het is gelukt om meer publiek te krijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:59

Apart is dat. Als ik dat flik, krijg ik rustig een 1 wegens niet getoond.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:00

Bomba schreef:
Vroeger leek er bij de Grand Prix combinaties veel meer harmonie tussen ruiter en paard te zijn. Heb een beetje het gevoel dat de dressuur een 'publieksport' wordt. Eerst was er altijd vrij weinig publiek, want publiek wil spektakel zien. En zie hier, het is gelukt om meer publiek te krijgen.

It's all 'bout the money.
Laatst bijgewerkt door Ilzas op 05-10-09 19:03, in het totaal 2 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:01

Zoveel verdient een dressuurruiter toch niet op wedstrijden?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:01

Citaat:
Vb. Anky kreeg vroeger geregeld een 6 of 7 op haar halt, zonder dat het paard stilstond.

hoe weet je dat Webster?
Citaat:
Isabel Werth die zwaar verzet krijgt op de OS en toch hoge scores haalt.

als de rest van de proef goed is dan kan ze daar haar punten weer mee opveizelen....... heel logisch :)
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 05-10-09 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:02

_San87_ schreef:

Het is net als met de scheepvaart: er wordt meer aan de scheepvaart verdiend dan in de scheepvaart. En er wordt meer aan de paardensport verdiend dan in de paardensport.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:03

Ilzas schreef:
It's all 'bout the money.

juist!!!

Waarom denk je dat Anky altijd wint op Jumping Mechelen? Zij is een grote publiekstrekker en dus bregt ze ook geld in het laadje. Niet dat ze het nooit verdiende, maar soms...

Ik weet dat omdat er op de meeste grote wedstrijden tegenwoordig de punten die elke jury geeft of elk onderdeel, onmiddellijk worden getoont aan het publiek.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:03

_San87_ schreef:

Dat krijgen die ruiters ook hoor. Alleen als je voor de andere onderdelen negens en tienen haalt dan heb je alsnog een hele hoge score.
Isabell heeft voor het flippen van Satchmo gewoon onvoldoendes gekregen om maar een voorbeeld te noemen.

Weet niet of Anky ooit een 7 heeft gekregen terwijl het paard niet eens stilgestaan heeft, dat zou wat mij betreft dus echt niet kloppen.

Bomba de harmonie, ongedwongeheid, dürchlassigheit dat mis ik ook. Had niet voor niets een heel aantal pagina's al een filmpje van Rembrandt hier neergezet. Blijkbaar is het toch een kwestie van smaak en veranderd de smaak van het grote publiek.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:04

Ilzas schreef:
_San87_ schreef:

Het is net als met de scheepvaart: er wordt meer aan de scheepvaart verdiend dan in de scheepvaart. En er wordt meer aan de paardensport verdiend dan in de paardensport.

Ja, klinkt ook logisch. Maar, waarom moet een paard dan zo idioot lopen om eraan te vedienen :+ En ja, een retorische vraag, want het antwoord weet ik wel.

Donna_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:05

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik vind het ook een slechte vergelijking..
Maar om even in te gaan op de vraag: Zoveel verdient een dressuurruiter toch niet op wedstrijden?

Ze verdienen idd niet heel veel, Ilzas verwoord het heel mooi :)
En het is idd ook all about the money.. daarom rijden ze zo veel wedstrijden

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:05

ThePast03 schreef:
_San87_ schreef:

Dat krijgen die ruiters ook hoor. Alleen als je voor de andere onderdelen negens en tienen haalt dan heb je alsnog een hele hoge score.
Isabell heeft voor het flippen van Satchmo gewoon onvoldoendes gekregen om maar een voorbeeld te noemen.

Weet niet of Anky ooit een 7 heeft gekregen terwijl het paard niet eens stilgestaan heeft, dat zou wat mij betreft dus echt niet kloppen.

Bomba de harmonie, ongedwongeheid, dürchlassigheit dat mis ik ook. Had niet voor niets een heel aantal pagina's al een filmpje van Rembrandt hier neergezet. Blijkbaar is het toch een kwestie van smaak en veranderd de smaak van het grote publiek.

Ik doelde ook meer op de 7 van Anky. Dat Isabell een onvoldoende had, is logisch.

Donna_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:07

Dat is ook logisch ja.. ik zou daar ook geen punten geen voor geven als ik de jury zou zijn.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:08

Ik heb het nogthans tot 2 maal toe met mijn eigen ogen gezien. In Aken en in Mechelen.

Donna_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:09

Ik heb dat nou nog nooit gezien, is dat niet onzettend genant als je paard zo doet?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:11

Nou ja, een paard is geen machine he.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:11

Ninx schreef:
Menino schreef:
maar 1 ding snap ik dan weer niet zo goed,
waarom kan heel bokt er commentaar op hebben?
En krijgt die van een internationale jury 90%

ligt dat dan aan de onkunde van de jury
of aan de 'kunde' van bokt ;)
Een jury die zo hoog jureert, zou ziet het toch (helemaal als een combinatie al zoveel kritiek krijgt, daar zullen ze zich vast van bewust zijn ) als het incorrect, onnatuurlijk etc. is. Of overschat ik de jury nu ?

Wat een jury graag ziet, of wat de huidige smaak van een stamboek is, is niet per definitie de meest vriendelijke rijstijl, of het best mogelijk gefokte paard.
Dit is allemaal aan mode onderhevig, en in een visueel ingestelde maatschappij wint het plaatje het veelal van de inhoud.

nee en daarom heeft hij nu ook het wereld record op zijn naam staan!!! duhhh dit is dus echt bokt kunnen alleen maar zeuren over het beste dressuur paard aller tijden ter wereld! Terwijl de meeste zeuren hier maar wat al te graag zn paard onder hun bips willen hebben ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:18

marialva schreef:
nee en daarom heeft hij nu ook het wereld record op zijn naam staan!!! duhhh dit is dus echt bokt kunnen alleen maar zeuren over het beste dressuur paard aller tijden ter wereld! Terwijl de meeste zeuren hier maar wat al te graag zn paard onder hun bips willen hebben ;)

Omdat een combinatie een wereldrecord rijdt wil dat niet zeggen dat iedereen het ook gelijk mooi vindt? Ik krijg geen kippenvel van deze combinatie (krijg ik ook niet van Anky met Salinero hoor) en zie liever Adelinde met Parzival en die heeft ook een wereldrecord gereden. Alleen over Adelinde met Parzival zal niet zo snel zo'n topic geopend worden.
Alleen dat laatste al zegt een heleboel volgens mij.

Donna_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:21

Dat is waar... een paard is geen machine en zal dan ook natuurlijk gedarg vertonen.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:22

Ik vind Totilas ook het meest vermogend paard ter wereld op dit moment. Hij mist nog altijd geregeld zijn wissels om de pas en zoals op dit filmpje te zien is, is zijn halt niet echt een schoolvoorbeeld.
http://www.youtube.com/watch?v=-Z-tLvEV ... re=related

Maar hij is nog jong, wie weet wat gaat hij nog kunnen? Of gaat hij zoals Matinée een "éénseizoenspaard" worden?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:26

marialva schreef:

Komt er ook weer één (ongelezen?) het topic binnen vallen, dus als je het niet meteen goedkeurt of bewonderd, ben je meteen weer jaloers?
Zelfde discussie als "dat je het zelf niet beter kan", je ook meteen geen recht van spreken mogen hebben.

Wat doet het er in godsnaam toe of ik Totilas niet ook maar al te graag onder mijn kont zou willen hebben, wat maakt dat uit voor de waarde van mijn mening. En eerlijk gezegd, hoef ik hem niet onder mijn kont te hebben, heb genoeg zelfkennis om te vermoeden dat ik er helemaal niks mee zou kunnen. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik mooi dien te vinden wat Edward er wel mee kan.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:27

webster543 schreef:
Of gaat hij zoals Matinée een "éénseizoenspaard" worden?

Ja, van Matiné is toch ook doodzonde?

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:29

he webster, dit filmpje had ik nog niet gezien, is van 2008, goh wat heeft dit beest zich geweldig ontwikkeld zeg.....
ik sluit me bij jou aan webster, echt een meest vermogend paard ter wereld op dit moment.....

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:31

horseyfries schreef:
Je bent er even niet en het is van een topic over Totilas, via het beschuldigen van Edward van foute training, naar Owaola die natuurlijk ook helemaal verkeerd behandeld wordt door Tim Lips terecht gekomen bij Isabell Werth want het kan niet anders of haar paard ging zo in verzet op de OS omdat ze de schoenen deze keer had thuis gelaten... :D :Y) Who's next??
Jullie laten Anky nu wel heel erg lang met rust hoor, het wordt wel tijd dat ze ook nog eens een beetje negatieve aandacht krijgt.... :P

Who's next?
Wat dacht je van Adelinde, daar mogen we wel iets meer over klagen. En helemaal totaal oneerlijk zijn we tegenover Steffen Peters, een World Cup winnen, drie maal winnen in Aken en er is nog niet één enkele bladzijde volgezeurd over hem op bokt. :+

gaat onmiddellijk foute foto's zoeken

Donna_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:40

Haha idd, wacht maar tot er foto's van hun opduiken dier laten zien dat de paarden "sleht" lopen