webster543 schreef:Vb. Anky kreeg vroeger geregeld een 6 of 7 op haar halt, zonder dat het paard stilstond.
God, op dat niveau zou dat toch een 1 of een 2 moeten zijn?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bomba schreef:Vroeger leek er bij de Grand Prix combinaties veel meer harmonie tussen ruiter en paard te zijn. Heb een beetje het gevoel dat de dressuur een 'publieksport' wordt. Eerst was er altijd vrij weinig publiek, want publiek wil spektakel zien. En zie hier, het is gelukt om meer publiek te krijgen.
Citaat:Vb. Anky kreeg vroeger geregeld een 6 of 7 op haar halt, zonder dat het paard stilstond.
Citaat:Isabel Werth die zwaar verzet krijgt op de OS en toch hoge scores haalt.
Ilzas schreef:It's all 'bout the money.
_San87_ schreef:Apart is dat. Als ik dat flik, krijg ik rustig een 1 wegens niet getoond.
Ilzas schreef:_San87_ schreef:Zoveel verdient een dressuurruiter toch niet op wedstrijden?
Het is net als met de scheepvaart: er wordt meer aan de scheepvaart verdiend dan in de scheepvaart. En er wordt meer aan de paardensport verdiend dan in de paardensport.
ThePast03 schreef:_San87_ schreef:Apart is dat. Als ik dat flik, krijg ik rustig een 1 wegens niet getoond.
Dat krijgen die ruiters ook hoor. Alleen als je voor de andere onderdelen negens en tienen haalt dan heb je alsnog een hele hoge score.
Isabell heeft voor het flippen van Satchmo gewoon onvoldoendes gekregen om maar een voorbeeld te noemen.
Weet niet of Anky ooit een 7 heeft gekregen terwijl het paard niet eens stilgestaan heeft, dat zou wat mij betreft dus echt niet kloppen.
Bomba de harmonie, ongedwongeheid, dürchlassigheit dat mis ik ook. Had niet voor niets een heel aantal pagina's al een filmpje van Rembrandt hier neergezet. Blijkbaar is het toch een kwestie van smaak en veranderd de smaak van het grote publiek.
Ninx schreef:Menino schreef:maar 1 ding snap ik dan weer niet zo goed,
waarom kan heel bokt er commentaar op hebben?
En krijgt die van een internationale jury 90%
ligt dat dan aan de onkunde van de jury
of aan de 'kunde' van bokt![]()
Een jury die zo hoog jureert, zou ziet het toch (helemaal als een combinatie al zoveel kritiek krijgt, daar zullen ze zich vast van bewust zijn ) als het incorrect, onnatuurlijk etc. is. Of overschat ik de jury nu ?
Wat een jury graag ziet, of wat de huidige smaak van een stamboek is, is niet per definitie de meest vriendelijke rijstijl, of het best mogelijk gefokte paard.
Dit is allemaal aan mode onderhevig, en in een visueel ingestelde maatschappij wint het plaatje het veelal van de inhoud.
marialva schreef:nee en daarom heeft hij nu ook het wereld record op zijn naam staan!!! duhhh dit is dus echt bokt kunnen alleen maar zeuren over het beste dressuur paard aller tijden ter wereld! Terwijl de meeste zeuren hier maar wat al te graag zn paard onder hun bips willen hebben
marialva schreef:nee en daarom heeft hij nu ook het wereld record op zijn naam staan!!! duhhh dit is dus echt bokt kunnen alleen maar zeuren over het beste dressuur paard aller tijden ter wereld! Terwijl de meeste zeuren hier maar wat al te graag zn paard onder hun bips willen hebben
horseyfries schreef:Je bent er even niet en het is van een topic over Totilas, via het beschuldigen van Edward van foute training, naar Owaola die natuurlijk ook helemaal verkeerd behandeld wordt door Tim Lips terecht gekomen bij Isabell Werth want het kan niet anders of haar paard ging zo in verzet op de OS omdat ze de schoenen deze keer had thuis gelaten...![]()
Who's next??
Jullie laten Anky nu wel heel erg lang met rust hoor, het wordt wel tijd dat ze ook nog eens een beetje negatieve aandacht krijgt....