Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:40

Foto's BLIJVEN momentopnames, ik heb hier ook niet een foto van mezelf en Jaopie geplaatst van wat ik nou een schoolvoorbeeld vind van hoe het "moet", maar meer om het topic gewoon weer in het gareel te krijgen, ipv. al die persoonlijke nergens toe leidende aanvallen op mekaar. In de hoop dat anderen ook eens wat meer fotobeelden/filmpjes plaatsen en dat het dáár dan weer eens over kan gaan.
Is toch jammer voor het topic als het OP-uitgangspunt verloren gaat?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:43

Als eerste de vraag of je zadel iets achterover ligt? Ik zie je een fractie naar voren zitten en je armen een fractie te gespannen, je been zou wat meer naar achter mogen liggen, maar ik denk dat je dat door de ligging van je zadel niet eenvoudig voor elkaar krijgt.
Ik zie idd een inzet naar een wending paard is wel in de hals al licht ingebogen, maar nog niet in het lichaam, en het lijkt erop dat jij wel al met je hoofd- iets verdraaid op je atlas de wending ingaat, probeer dat meer met je hoofd recht op je lichaam en met je romp de wending mee in te draaien.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:52

Afbeelding

Een paar lessen later kregen we dit, natuurlijk ook weer een momentopname (ik begin een hekel aan dat woord te krijgen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:05

Air schreef:
Imo, als je een redelijk grote naam hebt, zorg je ervoor dat er geen foute foto's in een blad geplubiceerd worden. De foto weergeeft dan niet waar je voor staat en is geen reclame voor je.

Picasso: hij wordt nergens direct afgeschreven, de foto wordt afgeschreven, het moment. Een filmpje lukt niet echt in een blad.. :+ Plus, dat als hij het niet meer onder ogen had gekregen voor de publicatie, had er altijd achteraf nog commentaar op kunnen worden gegeven.

Dan kan je als bekend gezicht verdorie bezig blijven: hoeveel filmpjes en foto's worden er doorgaans gemaakt en zomaar het net op geslingerd door Jan en alleman. Dit gaat dan om een magazine, maar er zijn vast tig foto's te vinden van ongelukkige momenten van elk bekend gezicht in paardensport-land. Is toch geen beginnen aan? Daarnaast: ik vind de foto zo erg nog niet... Niet het beste moment, maar ook geen drama foto.... Maar ik snap wat je bedoelt: er wordt commentaar gegeven op de foto zelf en niet op de man persoonlijk. Al is dat eerder in dit topic wel gebeurd. Maakt ook niet uit; ieder z'n mening... Ik heb er persoonlijk soms wat moeite mee, maar dat is omdat ik sommige namen wel fijne voorbeelden vind.....

Ergens snap ik Simpelman wel... oh wacht... die is iets minder bekend buiten Bokt.. :D

^)

Terpentijn: heb jij veel spanning in je schouders/bovenarmen tijdens het rijden? Lijkt zo....

Watermill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:08

Ik waardeer je inspanning om het geheel weer on topic te krijgen. En ook leuk dat je een foto plaatst.
Mag ik vragen of je je ontspannen voelt op je paard? Je lijkt wat gespannen te zitten, maar ik vind het al een mooier plaatje. Hoe voelde het op dat moment voor jou?

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:28

meelezer... heel af en toe poster.

.. tweede plaatje erg mooi Terpentijn. Lijkt bij ruiter veel spanning te zijn, maar Joapie loopt mooi in evenwicht.
Misschien beetje strak, maar om dat goed te kunnen beoordelen vind ik lastig.

Lorette.. ik was nog benieuwd; je halsstrekfoto van Frum vond ik zelf ook niet heel erg verkeerd. Van de bruine een schoolvoorbeeld! Maar ik vermoed dat je door de beperkingen van Frum hem nog niet zo kan laten strekken / los laten dan de bruine doet?

Vermoed dat Frum een stukje meer ondersteuning nog nodig heeft?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:31

Ik plaats vandaag enkel even een quote uit het boek van Freddy Knie:
" Dressur muss sichtbar gemachte Liebe sein".

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 20:39

Picasso schreef:
Ergens snap ik Simpelman wel... oh wacht... die is iets minder bekend buiten Bokt.

Dat weet jij niet. ;)

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:45

mooie quote!

daar is dit topic ook op gebaseerd, en laten we dan ook in die trant posten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:50

Simpelman schreef:
Picasso schreef:
Ergens snap ik Simpelman wel... oh wacht... die is iets minder bekend buiten Bokt.

Dat weet jij niet. ;)

Misschien toch wel...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:58

Ik sla de voorgaande discussie over, dit heeft voor mij geen toegevoegde waarde.

Terpentijn, wat een verschil tussen je eerste en tweede foto! Mooi om te zien. In de tweede foto zie ik al meer activiteit!

Wie had er hier nog maar les van Monique de Rijk?

Watermill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:11

Murosch schreef:
Ik sla de voorgaande discussie over, dit heeft voor mij geen toegevoegde waarde.

Terpentijn, wat een verschil tussen je eerste en tweede foto! Mooi om te zien. In de tweede foto zie ik al meer activiteit!

Dat ben ik!

marietta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:36

Die quote van Freddie Knie kende ik nog koet. Wat mooi!
Ik ken wel deze, van een circusdirecteur. K weet niet meer welke. "wie zijn dier liefheeft dresseert het". Honden en paarden smeken je vaak om een opdracht!

marietta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:37

Terpentijn ik doe het je niet na! Fijn beeld.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:51

Watermill schreef:
Murosch schreef:

Dat ben ik!

En ik, en nog iemand. Ben alleen haar naam kwijt.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 21:53

poca_loca

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:01

Pol1 :)

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:04

Terpentijn, wanneer heb jij trouwens je eerste les? :)

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:09

2e foto ziet er een stuk beter uit Terpetijn!
Je gevoel goed blijven volgen!

Gisteren naar paard Hardenber geweest en de clinic's gezien van Loes Corsel, Bastiaan de Recht en Annemiek Vincourt.
Wat een verschil in rijden en eerlijk is eerlijk het "plaatje" van Bastiaan de Recht was het meest fijne om naar te kijken.

Vandaag de laatste (van de 3 lessen) les gehad van Monique van Rijk.
Aangezien ik zelf al wat aan het stoeien was met werken aan de hand er voor gekozen om hier vandaag mee aan de slag te gaan, aantal tips gekregen waar we verder mee kunnen.
Euwe pikte het goed op en vind het ook echt leuk om te doen!
Rijden ging afgelopen week heel fijn, vorige week zadelmaker erbij gehad en hij zowel meer bespreking gekregen als dat zijn schoft bijna een cm hoger is gekomen!
Tevreden mensje hier.
Wie weet binnenkort eens beeld materiaal....

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:44

Picasso: hij staat in het verband omdat dit nu de 3e keer is dat ze deze hoef (steeds verder) open moeten leggen. Omdat de zweer zo hoog zat konden ze hem niet breed open snijden. Ondanks watjes met Betadine in het gat kwam er toch weer vuil bij, raakte het verstopt en begon de ellende daarna weer opnieuw. Nu al voor de 3e keer dus. Inmiddels ligt de hoef flink ver open. Gaat de infectie nu nog verder, dan heb ik een groot probleem. Dit keer dus extra maatregelen: het gat is volgestopt met gaas doordrenkt met jodium en daarna ingepakt. Om de dag moet ik verband wisselen totdat de hoef van binnenuit weer iets is dichtgegroeid, naar verwachting 7 tot 10 dagen. Daarnaast 4 dagen ab spuiten om nu voor eens en altijd van de bacterie af te komen. Normaal snijden ze het open en laten ze het open en week je 2x daags in warm water met soda of Biotex, maar dat heeft hier dus tot 2x toe niet geholpen.

Terpentijn: je 2e foto ziet er een stuk beter uit, leuk om het verschil te zien :j Ik heb idd ook het idee dat er in jou nog spanning zit en dat het zadel iets achterover kiept waardoor jij ook niet optimaal zit.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:48

Is er al een oorzaak voor de terugkerende zweren gevonden horseware? Zit er geen beginnende hoornzuil??
Tweede foto is al een heel stuk mooier terpentijn , maar ik blijf bij mijn idee dat er door je zit nog teveel spanning in je verbinding lijkt te zitten, ook hier nog iets teveel voorover,en bol in je schouders, probeer eens je schouders meer naar elkaar toe te zetten en je hand voor je uit te duwen.
Dat wat ik in de ligging van je been zie lijkt te komen uit hoe je in je zadel gezet wordt door de bouw en ligging van het zadel.
Laatst bijgewerkt door knollentuin op 05-03-16 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:50

Horseware schreef:
Picasso: hij staat in het verband omdat dit nu de 3e keer is dat ze deze hoef (steeds verder) open moeten leggen. Omdat de zweer zo hoog zat konden ze hem niet breed open snijden. Ondanks watjes met Betadine in het gat kwam er toch weer vuil bij, raakte het verstopt en begon de ellende daarna weer opnieuw. Nu al voor de 3e keer dus. Inmiddels ligt de hoef flink ver open. Gaat de infectie nu nog verder, dan heb ik een groot probleem. Dit keer dus extra maatregelen: het gat is volgestopt met gaas doordrenkt met jodium en daarna ingepakt. Om de dag moet ik verband wisselen totdat de hoef van binnenuit weer iets is dichtgegroeid, naar verwachting 7 tot 10 dagen. Daarnaast 4 dagen ab spuiten om nu voor eens en altijd van de bacterie af te komen. Normaal snijden ze het open en laten ze het open en week je 2x daags in warm water met soda of Biotex, maar dat heeft hier dus tot 2x toe niet geholpen.

Gut man, wat een ellende! Sterkte daar! Y;(

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:55

Horseware schreef:

Arme dier....
Hoop dat dit nu wel werkt!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:59

Picasso schreef:
Terpentijn: heb jij veel spanning in je schouders/bovenarmen tijdens het rijden? Lijkt zo....

Foto 2 ziet er al een stuk beter uit. Qua houding. Ik zie ook wel wat Picasso ziet. Joapie geeft nog niet na.
Maar goed op weg. zo te zien.
Lijkt me ook niet echt een heel makkelijk paard om te rijden. Als ik zo wel eens foto's van Joapie zie (in vrijheid). Echt een flinke billenpartij, gemaakt om te stuwen. Om dat tot dragen te krijgen zit best wel wat werk aan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:00

Woestein schreef:
Horseware schreef:

Arme dier....
Hoop dat dit nu wel werkt!

Heb je de voet al eens op de foto gehad Horseware? Hier op bokt kwam ik ook een paard tegen met steeds terugkerende hoefzweer, maar dat bleek een hoornzuil.