Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Simpelman

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 16:11

Hij heeft daar de verantwoordelijkheid over, hij heeft hem zelf gereden.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 16:12

Simpelman schreef:
Zo, weer een flinke hoeveelheid kritiek.
Opvallend wél steeds van dezelfde personen, te tellen op één hand.
Speciaal voor hen, ik heb dit topic geopend en klaarblijkelijk is de aangevoerde informatie voor velen interessant genoeg, het is inmiddels het grootste topic op Bokt ooit.
Kan iemand zich niet met de onderliggende ethiek en flilosofie die anderen en ikzelf in dit topic aanvoeren verenigen, ga dan elders posten, dan kunnen we hier doorgaan met de zaken die veel mensen bljken te interesseren.

Ik lees hieruit dat het toch bij voorkeur een follow the leader topic is. Een tegengeluid mag niet ingebracht worden want je kunt toch niet ontkennen dat het groepje waar jij op doelt echt wel met argumenten discussieert...en misschien wel met meer respect dan je zelf doet. Dat het argumenten zijn waar jij je niet in kunt vinden, maakt het niet dat er geen argumenten worden aangedraagt.

Bovendien wil ik je uit de droom helpen met het grootste topic ooit...geloof me er zijn genoeg topics die al vele malen de 500 pagina limiet hebben doorkruist.

Maar ik had al aangegeven dat ik een follow the leader topic NIET interessant vind, dus bij deze :evaw:
Van mij zullen jullie geen last meer hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 16:14

Simpelman schreef:
Hij heeft daar de verantwoordelijkheid over, hij heeft hem zelf gereden.

Op een ongelukkig moment afgedrukt of stilgelegd... Heeft hij daarvoor gekozen is de vraag. Tuurlijk kan je iets over betreffende foto zeggen; had 'm zelf ook niet als voorbeeld groot afgedrukt gezien, maar het blijft een moment (en zo verschrikkelijk is het nou ook weer niet).... Zou je het filmpje afspelen dan zou het er anders uitzien.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 16:26

Stoffige oude man, opgeblazen ego, zeurpiet, moet altijd gelijk hebben, goeroe, kan niet meer leren, zit vast in zijn ideeën, kort door de bocht, gemakkelijk om kritiek te hebben vanachter een computerscherm, en nog heel veel meer, ik onthoud dat niet zo.

Voortdurend argumenten uit hun verband lichten, voortdurend beweren dat ik iets gezegd zou hebben en dat als argument beschouwen terwijl dat ik niet gedaan heb.

Het zal tenminste mij een plezier doen @oji dat ik niet voor de zoveelste keer weer zal moeten herhalen wat ik WEL geschreven heb omdat jij niet de moeite hebt gedaan te lezen wat er staat of gewoon domweg beweert dat ik iets gezegd zou hebben, alleen maar om dwars te liggen.
Het geeft de ruimte aan anderen om onderwerpen aan te brengen die hen interesseren.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 16:29

oji schreef:
Simpelman schreef:
Zo, weer een flinke hoeveelheid kritiek.
Opvallend wél steeds van dezelfde personen, te tellen op één hand.
Speciaal voor hen, ik heb dit topic geopend en klaarblijkelijk is de aangevoerde informatie voor velen interessant genoeg, het is inmiddels het grootste topic op Bokt ooit.
Kan iemand zich niet met de onderliggende ethiek en flilosofie die anderen en ikzelf in dit topic aanvoeren verenigen, ga dan elders posten, dan kunnen we hier doorgaan met de zaken die veel mensen bljken te interesseren.

Ik lees hieruit dat het toch bij voorkeur een follow the leader topic is. Een tegengeluid mag niet ingebracht worden want je kunt toch niet ontkennen dat het groepje waar jij op doelt echt wel met argumenten discussieert...en misschien wel met meer respect dan je zelf doet. Dat het argumenten zijn waar jij je niet in kunt vinden, maakt het niet dat er geen argumenten worden aangedraagt.

Bovendien wil ik je uit de droom helpen met het grootste topic ooit...geloof me er zijn genoeg topics die al vele malen de 500 pagina limiet hebben doorkruist.

Maar ik had al aangegeven dat ik een follow the leader topic NIET interessant vind, dus bij deze :evaw:
Van mij zullen jullie geen last meer hebben.

Ik vond je eerdere post al subliem,en deze is ook behoorlijk raak. en je haalt idd topics aan die meerdere malen de 500 gehaald hebben,( dus zo bijzonder is deze nog niet) daar heb ik ook in meegedaan, bv het opnieuw leren rijden topic, 4 x in de herhaling.
Simpelman ik blijf nog even hangen, en ik blijf erbij, je post rake en goede dingen maar je instelling vind ik geregeld arrogant en de reden van anonimiteit zal ik nooit begrijpen. Daarmee zal ik altijd de twijfel houden over je werkelijke ervaring en kunde. Zoals Picasso al postte ik moet t zien om t te geloven.

Jammer dat je afhaakt oji, ik vind je posts fijn en getuigen van volop praktijkervaring, en simpelman, je spreekt jezelf gewoon te vaak tegen, en je wijst met kritische vingers naar anderen terwijl je je zelf aan het zelfde schuldig maakt.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 16:37

knollentuin schreef:
en simpelman, je spreekt jezelf gewoon te vaak tegen, en je wijst met kritische vingers naar anderen terwijl je je zelf aan het zelfde schuldig maakt.

Argumenten, dit is gewoon wat tekst in de rondte slingeren.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 16:49

Imo, als je een redelijk grote naam hebt, zorg je ervoor dat er geen foute foto's in een blad geplubiceerd worden. De foto weergeeft dan niet waar je voor staat en is geen reclame voor je.

Picasso: hij wordt nergens direct afgeschreven, de foto wordt afgeschreven, het moment. Een filmpje lukt niet echt in een blad.. :+ Plus, dat als hij het niet meer onder ogen had gekregen voor de publicatie, had er altijd achteraf nog commentaar op kunnen worden gegeven.

Ik geloof dat er prima discussie mogelijk is met Simpelman hoor, zijn er eerder ook gewoon geweest. Alleen het is de manier waarop. Daarnaast kan je het ook prima eens niet met elkaar eens zijn zonder daar een drama van te maken en een welles nietes spelletje te spelen: je kan ook lezen, observeren en dan voor jezelf besluiten of je het er wel of niet mee eens bent en waarom(werkt voor mij prima althans).
En het lijkt me niet heel raar dat je meer commentaar krijgt wanneer je iets plaatst wat niet overeenkomt met de mindset(en daar versta ik niet maar 1 mening of waarheid onder, daarin zijn ook meer dan genoeg nuances mogelijk) hier in 't topic.

En anders moet de topictitel inderdaad maar veranderd worden naar een ''volg de ideeën van Simpelman'' topic, als daarmee bevuiling voorkomen wordt lijkt me dat een prima optie :+ Blijft het ook beter volgbaar van voor de mensen die al wel weten wat ze willen en niet willen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:06

Simpelman schreef:
knollentuin schreef:
en simpelman, je spreekt jezelf gewoon te vaak tegen, en je wijst met kritische vingers naar anderen terwijl je je zelf aan het zelfde schuldig maakt.

Argumenten, dit is gewoon wat tekst in de rondte slingeren.

De enige die dat nu juist doet ben je zelf Simpelman. Kijk nu gewoon eens in die spiegel.
Volgens mij begon de hele irritatie nu juist hier bij jouw bewering dat het grootste deel van de sportpaarden niet oud wordt. Een bewering die je niet met bewijs kon onderbouwen. Uit irritatie begin je dan om je heen te slaan en kinderachtige denigrerende opmerkingen te maken. Daarmee verspeel je flink wat sympathie; in ieder geval bij mij. Ja, en dat steek ik dan niet onder stoelen of banken. Ben nu eenmaal allergisch voor "haantjesgedrag".

En ik ben het met je eens Air. Ik denk dat er heel goed nuance mogelijk is in dit topic.
Oji en Knollentuin hebben de vinger op de zere plek gelegd; kan het alleen maar met ze eens zijn.
Tot zover...

Tja, ook als je een grote "naam" bent denk ik niet dat je kunt voorkomen dat er minder voordelige foto's gepubliceerd worden. En dat is maar goed ook denk ik want persvrijheid vind ik heel belangrijk. Waar je wel voor moet uitkijken is mensen af te serveren op een enkel moment.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:18

Simpelman schreef:
Z.

Oei, oei, oei, glad ijs Simpelman. Klinkt me iets te narcistisch. Daar houden vrouwen niet zo van. En laten de meesten hier op bokt nu vrouw zijn..... :+ :+ :+
(sorry maar weer mensen... :D :D Ik houd op echt.. maar de verleiding is soms zo groot; zal me vanaf nu gedragen)

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:31

Volgens mij doelt Simpelman met t grootste topic op bokt niet t aantal pagina's maar meer het feit dat dit topic op dit moment 189893 bekeken is.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:36

Waarom nou er op doorgaan?

Zonde van het topic, waar heel veel mensen wel iets aan hebben.
Vind je het/Simpelman zelf niks, kun je toch ook als stille meelezer de boel gewoon volgen?
Simpelman heeft al eens eerder in dit topic uitgelegd waarom die niet in de publiciteit wil met naam en toenaam, dat had dacht (volgens Simpelman) ik iets te maken met lessers van toen die hem te persoonlijk opvatten of in hun idee dachten dat hij iets méér voor hen kon zijn dan een instructeur?
Dat is natuurlijk erg vervelend als je getrouwd bent en kinderen hebt.
Sommige "idolaten" kunnen zich tot ware stalkers ontpoppen.

Zullen we weer overgaan tot het rijtechnische?

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:44

knollentuin schreef:
Ik vond je eerdere post al subliem,en deze is ook behoorlijk raak. en je haalt idd topics aan die meerdere malen de 500 gehaald hebben,( dus zo bijzonder is deze nog niet) daar heb ik ook in meegedaan, bv het opnieuw leren rijden topic, 4 x in de herhaling.
He ja, dat was een fijn , positief maar vooral praktisch topic waar ik veel aan heb gehad +:)+
Vraag me af (wat teruglezend..) wat er geworden is van aantal bokkers die actief waren toen.
(maar das offtopic)
Wellicht wat nieuw leven erin "blazen" aldaar ?

m.b.t topicstarter mag ik hem verzoeken om zelfreflectie.
U bent niet bepaald een toonbeeld van respect tonen achter de schermen, in de discussie met anderen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:47

Zullen we weer verder gaan met dit topic en on topic blijven?
We krijgen erg veel vrijheid van de moderators van dit forum. Laten we hier zorgvuldig mee omgaan *D . Zelf ben ik niet zo in personen geïnteresseerd maar wel in posts c.q. filmpjes die ik wel of niet interessant vind om te bekijken en ik ben vooral een meelezer. Persoon gerichte posts vind ik vervelend en totaal niet interessant ongeacht of ze wel of niet tegen TS gericht zijn en dan krijg ik de neiging om dit topic te ontstippen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:52

Afbeelding

Wat vinden we hiervan, om maar een voorzet te geven tot weer zinnige rijtechnische discussies, dit is een 12 jarige Tinker x Fries overigens in een les van een rechtrichtmeneer?
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 05-03-16 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:52

Peetstap schreef:
knollentuin schreef:
He ja, dat was een fijn , positief maar vooral praktisch topic waar ik veel aan heb gehad +:)+
Vraag me af (wat teruglezend..) wat er geworden is van aantal bokkers die actief waren toen.
(maar das offtopic)
Wellicht wat nieuw leven erin "blazen" aldaar ?

m.b.t topicstarter mag ik hem verzoeken om zelfreflectie.
U bent niet bepaald een toonbeeld van respect tonen achter de schermen, in de discussie met anderen.

Ik heb nog geregeld contact met meerdere van de posters daar peet, we meeten nog steeds en hebben op moment een groepsapp en houden elkaar op de hoogte van elkaars wel en wee dmv filmpjes en foto's, erg fijn moet ik zeggen.
Leuk dat je er nog positief aan terugdenkt. :j

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:54

Het oogt erg zwaar hangend op de hand Terpentine.....

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:55

Terpentijn.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:58

Autocorrect, sorry!

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:00

Ik vind 't niet voorwaarts ogen. Kan ook komen doordat de foto net een fractie te laat genomen is. Daarnaast lijkt het voor mij alsof je hand wat terug werkt, waardoor je zelf het voorwaartse en zakken tegen gaat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:05

Dapper Terpentijn dat je deze foto plaatst van jou en Joapie. Ik weet dat je nog niet zo super lang rijdt. Ik weet ook dat je les krijgt dus er is nog zat te ontwikkelen en dat komt vast goed. Je lijkt op deze foto wat streng met je rechter hand en strak in je lijf (niet ontspannen) en ik denk te zien dat Joapie zich daartegen verzet door zijn kaak als het ware strak te houden.
Daarnaast heb ik nog een klein tipje, ga echt als het ware "in" je paard zitten zodat je ook daadwerkelijk met je zit kunt gaan rijden i.pv. "erop.
Maar Terpentijn, je poging om dit topic weer ontopic te krijgen waardeer ik zeer, vandaar als uitzondering op de regel dat ik inhoudelijke post doe als reactie op je foto. Enne, een foto is een moment opname en ik vind het altijd moeilijk om daar iets over te zeggen. Dus het kan goed zijn dat het toch een totaal andere ervaring was als dat ik denk te zien :j .
En nu ga ik weer meelezen.

Watermill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:11

Ik sluit me graag aan bij iedereen die on topic wil blijven, als het maar over paarden gaat en niet over mensen. Ik word daar echt moe van.
Terpentijn: ik ben benieuwd welke rechtrichtstroming dit is, academisch of antoine de both, of....mss ken ik ze niet allemaal.
ik vind het contact met de mond er zwaar uitzien. De ruiter zit netjes imo, maar paard is nog niet ontspannen in de rug. Is ze net gestart met deze methode?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:11

Heeeeee, en je foto is veranderd??
Heel ander plaatje :)
Ik moet nu aan tafel ga er straks op reageren terpentijn

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:26

Ik ga ook eens proberen wat tips te geven, aangezien ik al een tijdje bezig ben met rechtrichten. :)

@Terpentijn, hij ziet er inderdaad wat zwaar uit in de hand. Het lijkt ook alsof je hem een beetje opslaat, van wat ik zie hou je namelijk de teugels tegen zijn nek. Ik denk dat als je, je binnenhand wat mee geeft hij zal zakken en daarmee zijn rug meer gaat gebruiken en ontspant. :) Ik vind verder wel dat je er netjes op zit.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:26

@Watermill: dit is in een les van een Antoine de Bodt volger, die daar nu zelf lessen in geeft.
Daar heb ik inmiddels geen les meer van, deze foto dateert dan ook van ongeveer een half jaar geleden.

Ik realiseer me dat mijn binnenhand hier het paard zowat de mondhoek uitrukt. Véél te zwaar contact. Je ziet ook dat het paard al aan ziet komen dat het zometeen rechtsom de bocht van de bak moet nemen, het is ook lichtjes naar binnen gericht. Het paard is rechtsgebogen overigens.

Ik hoop hiermee toch anderen uit te nodigen ook hun foto en filmmateriaal te plaatsen, we vragen toch niet om perfécte filmpjes of foto's (wie heeft dat trouwens?), maar om discussiemateriaal.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:34

Nou daar wil ik dan toch even op reageren terpentijn, ik postte laatst een foto van m'n vos die een monent achter de teugel dook, dat had ik erbij gezet om een eerdere post van iemand- ik weet niet meer wie te ondersteunen, daar krijg ik dan flinke reacties op waarom ik zo een foto post!? Ik dacht dat dit daar nou juist een topic voor was, discussie over goed, moeilijk, nog net niet goed maar doe m'n best.. en hoe daar te komen, en dan krijg ik niet mis te verstaan dat ik dat dus niet hoef te posten... Nou ben ik in de war.
------ Eet weer verder-----