oji schreef:Horsware, heel veel sterkte met Manolito...altijd heel vervelend je paard met pijn te zien. Gelukkig iets "redelijk onschuldigs" maar daarom niet minder naar.
Jennyxx...dat gebeurt omdat Simpelman het daar zelf naar maakt. Hij lokt uit en trapt hier en daar tegen schenen. Wie kaatst kan de bal verwachten.
Het gaat mij er niet om dat Simpelman geen beeldmateriaal van zichzelf geeft. Doe ik ook niet. Ik heb zelf naast mijn vaste instructie, met enige regelmaat les van iemand die ik nog nooit op een paard heb zien zitten, maar waar ik blind op vertrouw dat hij mij en mijn paard verder helpen.
Wat ik lastig vind bij Simpelman is dat hij zeer stellig is in wat goed en fout is. Theoretisch snap ik zijn verhaal. Maar ik twijfel wel met enige regelmaat aan zijn beoordelingsvermogen van het in praktijk getoonde. Hoe hij zeer fijn beeld materiaal van Uta Graf en Heleen Langenhahnenberg wordt afserveert. Mensen als Balkenhol gedeclasseerd worden omdat het getoonde niet overeenkomt met het mooie verhaal. Maar waar moeten we het dan mee doen wat wel goed is...filmpjes van Philippe Karl en Wil Faeber...beeldmateriaal waar ik echt niet blij van wordt. Als het verhaal van simpelman leidt tot de beelden van WF en PK...dan is dat voor mij dus geen solide verhaal. Als dan voor WF en PK allerlei excuses gelden die voor andere ruiters kennelijk niet gelden wordt het voor mij ongeloofwaardig.
Normaal zou ik me er allemaal nog niet zo aan storen, waren het niet dat hij degene die niet zijn verhaal blind volgen, hij in een hoek plaatst, geen open mind, dom, krulrijders...etc.
Al dit soort dingen maakt voor mij dat ik af en toe redelijk geagiteerd raak...en dat ik inderdaad, ondanks dat ik iedereen zijn privacy gun, wel heel nieuwsgierig wordt naar hoe Simpelman nou werkelijk zelf rijdt/traint.
@Jennyxx, waarom zou iemand die de houding van Simpelman niet zint niet mogen meelezen??? Ik vind dat Simpelman best zinnige dingen zegt, maar ben niet enthousiast over zijn houding. Verder zijn er vele waardevolle bijdragen van anderen, met verschillende meningen. Het is een discussie topic, geen follow the leader topic naar mijn mening. Als dat het wel is, dan ben ik weg inderdaad.
Zo waar gesproken. Bij gebrek aan eigen mooie teksten, kan ik deze post alleen maar onderschrijven.