Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:33

ik geniet ook eerlijk waar altijd vn jouw uitleg simpelman, je kan de dingen mooi verwoord posten, daar kan ik best eerlijk jaloers op zijn, ik krijg t zo niet op papier of comp.
maar ik mis het bewegende of stilstaande beeld , simpelman op een paard , dat zou een aanvulling zijn en voor mij misschien wel de overtuiging geven dat je echt bent...iedereen geeft zich hier bloot en jij blijft afwezig daarin ,heb je dar al een keer een uitleg over gegeven?

want balkenhol z verhaal klopt net zo goed als t jouwe... en dat de uitvoering nu niet zo fraai meer is, vroeger was de man een icoon op zn politiepaard.
ik vind t namelijk een beetje makkelijk om iemand af te serveren op zn prestaties terwijl je zelf buiten beeld blijft, dat is al vaker gepost maar ik meen dit echt.
jouw verhaal klopt ook als een bus theoretisch net als dat van balkenhol....

Milkberry

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:41

Gaan we nou weer serieus in op het niet hebben van beeldmateriaal van Simpelman? =__=" Ik dacht dat dat onderwerp nu wel genoeg besproken was.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:41

Ik zit te kijken naar de knhs kapioenschappen Nu heb ik eens een vraag over de uitgestrekte stap En hoe jullie er over denken Ontspannen in je heupen en je laten mee nemen in de beweging Maar ik zie er ook veel echt duwen met de zit holle rug bolle rug en echt duwen in het zadel Om het netjes te zeggen lijkt het of ze heel erg anders mee bezig zijn! Behalve dat ik het er niet uit vind zien Wat zou de meerwaarde ervan zijn? En hoe hoort het nu eigenlijk echt?

Ik zou uit dit topic graag meer willen leren wat dressuur betreft dan het beoordelen van anderen Ik denk dat we af en toe wel een stapje verder kunnen gaan

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:45

Over het meebewegen in de stap. Mijn instructrice zegt altijd: de stap moet onder je door gaan, van achter naar voor. Dus je laat je van achter naar voren meebewegen door je paard. Hierbij "helpen" zorgt er enkel voor dat je paard uit balans raakt en tact verliest. Ik heb zelf nog al de neiging om overdreven mee te bewegen. Dus meer te doen dan eigenlijk hoeft. Het is moeilijk om dat af te leren. Maar ik merk dat mijn paard gaat slingeren van links naar rechts als ik overdreven mee-beweeg.
Dan gaat de stap niet meer als een golf onder je door. Maar kiepert je paard je van links naar rechts.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:48

in de middenstap en de uitgestrekte stap laat ik het paard uitschuiven in frame, oftewel de hals mag lager en langer ik leg mn been iets naar achter en laat heel bewust los bij mn bovenbeen.paaed stapt dan vloeiend onder me door en meer naar voren in vergrootte pasruimte. eigenlijk heel veel meer doe ik niet.
ehh ja ? milkberry, ik heb geen idee waarom er geen beeld is en wat daar de reden van is. mag ook in pb hoor, no problem

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:57

Simpelman heeft vanaf het begin van dit topic al ontelbaar veel keer aangegeven dat hij zich niet prettig voelt bij het tonen van beeldmateriaal vanwege privacy.

Maar een select groepje posters vindt het nodig om elke keer dezelfde discussie naar voren te brengen. Daarbij is het altijd deze zelfde discussie:

- Simpelman post geen beeldmateriaal
- Alle bokkers die vwnw rijden zijn zweverig, bospadhobbelaars of hebben te losse teugels
- Tijdens het vwnw sukkelen de paarden maar wat op de voorhand
- WF zit als een zoutzak en daarom is wat hij verder vertelt niet van toepassing
- Iedereen die het af en toe eens is met Simpelman, denkt niet zelf na en volgt precies alles wat simpelman of WF zegt. Niemand hier heeft een eigen mening.

Dat zijn zo'n beetje de onderwerpen die nu aan bod horen te komen Knollentuin :P
Want zo hoort het hier in dit topic.

Ik hoop dat jullie de ietswat minder serieuse toon kunnen waarderen. Ik dacht namelijk dat Knollentuin aan het uitlokken was, maar ze bedoelde het serieus.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:59

Ja ik bedoelde t serieus :j
Ik heb dvd gevonden en er foto van gemaakt. Afbeelding

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:08

Milkberry schreef:
Simpelman heeft vanaf het begin van dit topic al ontelbaar veel keer aangegeven dat hij zich niet prettig voelt bij het tonen van beeldmateriaal vanwege privacy.

Maar een select groepje posters vindt het nodig om elke keer dezelfde discussie naar voren te brengen. Daarbij is het altijd deze zelfde discussie:

- Simpelman post geen beeldmateriaal
- Alle bokkers die vwnw rijden zijn zweverig, bospadhobbelaars of hebben te losse teugels
- Tijdens het vwnw sukkelen de paarden maar wat op de voorhand
- WF zit als een zoutzak en daarom is wat hij verder vertelt niet van toepassing
- Iedereen die het af en toe eens is met Simpelman, denkt niet zelf na en volgt precies alles wat simpelman of WF zegt. Niemand hier heeft een eigen mening.

Dat zijn zo'n beetje de onderwerpen die nu aan bod horen te komen Knollentuin :P
Want zo hoort het hier in dit topic.

Ik hoop dat jullie de ietswat minder serieuse toon kunnen waarderen. Ik dacht namelijk dat Knollentuin aan het uitlokken was, maar ze bedoelde het serieus.

Ik moet wel zeggen dat Simpelman het zichzelf niet makkelijk maakt door zijn eigen woorden. :(:)

Simpelman schreef:
Wanneer je naar dit soort beelden kijkt is het interessant om het geluid uit te zetten.
Daarmee verdwijnt de zoete koek en kun je zien wat er gebeurt.

Simpelman schreef:
Balkenhol, luister naar zijn verhaal.
Genieten, yee zo is het!

Zie hem rijden kijk naar zijn workshops. :( :( :(

Maar verder ben ik het met je eens. En ik denk ook dat tenzij Simpelman een grand-prix paard heeft staan die perfect getraind heeft het niet fair is voor hem (neem ik aan) om beeld te posten. Dan is het nog in work in progress.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:52

Milkberry schreef:
Gaan we nou weer serieus in op het niet hebben van beeldmateriaal van Simpelman? =__=" Ik dacht dat dat onderwerp nu wel genoeg besproken was.

dan moet ie niet zo n grote mond hebben over anderen waar wel beeld van is. mss is dat het pijnpuntje. geen beeldmateriaal van wannabee simpelman :D GP in de achtertuin dan toch?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 23:57

Korte egopost: Manolito stond gisterenavond weer flink kreupel. Vanochtend kon hij niet meer lopen en stond zelfs met z'n been opgetrokken. Met heel veel moeite hebben we hem kunnen inladen en naar de kliniek kunnen brengen. Hij zat te zweten en hijgen en trillen van de pijn bij het uitladen. Ik ben geen watje maar dit was vreselijk om te zien. Dit keer hebben ze de hoef nog verder open gesneden en weer kwam er een lading pus uit. Nu moet hij een week op stal in het verband en 4 dagen achtereen ab gespoten krijgen. Hopelijk is het dan eindelijk eens voorbij. Arm paard.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 00:01

Potter, dat is dik balen horseware!! Beterschap voor je paard :(:)

Suzanne07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 00:09

Dat is naar! Veel beterschap en hoop dat het gauw beter gaat.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 00:13

Ahhh doet zo n pijn... beterschap horseware

marietta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 00:51

Heel vervelend Horseware. Toitoi

marietta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 01:01

Klimke is voor mij niet de beste dressuur-winnaar. Maar wat me fascineert is dat ze uit liefhebberij rijdt. Ze haalt het beste uit t paard en weet de kans op prestatie te optimaliseren. Eerst vrienden worden, dan kracht opdoen. Vooruit denken om stap voor stap het hele scala af te werken.
Het deed me zo'n verdriet dat dat bij de kindersport niet in de jurering terug te vinden is. De harmonie tussen ruiter en paard kan ee ook zijn wanneer t paard wat rommelt met de aanleuning in het eerste jaar. De harmonie is namelijk ook af te lezen aan takt en gewillig halthoiden en langs t juryhokje willen gaan.
Dat is toch de basis vóór alles! Dat t paard accepteert dat t op een vreemde plek rond wordt gestuurd?

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 01:01

marietta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 01:02

Wat een geweldige tweede @knollentuin foto van RvdS zeg!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 08:06

jannico schreef:
Sterkte Horseware.

https://www.facebook.com/carlos.s.carne ... 760709785/

Niet de meest subtiele zit hulpen. Maar in het licht van aanleuning en "vastpakken" . Ik vind dit paard een fijne zelfhouding hebben met luchtig contact.

Dit paard vind ik dus in 3 stukken lopen.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 08:41

Babootje, super kinderachtig. Nee is nee. Nee is niet, net zo lang drammen totdat Simpelman er weer mee kapt. Het is niet verplicht om beeldmateriaal van jezelf te laten zien. Laten we hier alsjeblieft over ophouden nu.

Horseware, ah nee!!!! Niet weer. Wat heftig. Hopen dat hij snel opknapt.

Marietta, eens! De harmonie spreekt mij ook aan bij Klimke en haar paarden. Dan is een foutje hier en daar ook wel te vergeven ;)
Ik zie om me heen nauwelijks harmonie in welke paardensport dan ook. In de endurance wel iets meer omdat je in de eerste klasses vooral bezig bent met het welzijn van je paard. En daar moet je je paard goed voor kennen. Over de endurance top wil ik het niet hebben. Walgelijk al die over de finish geslagen paarden. Jammer dat sommigen een paard hebben puur voor de prestatie.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 08:44

Het filmpje van Jannico, prachtige piaffe! Maar ik stoor me zo aan zijn zit. Dat ik er verder niet fatsoenlijk naar kan kijken.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:24

Filmpje van Jannico stoort de zit van ruiter me ook enorm, die man zit behoorlijk in de weg denk ik, steeds achter de beweging door zm grote hulpen en het duwen in z'n zit. Ik denk hierom dat t paard niet een geheel lijkt te zijn

marietta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:38

Citaat:
filmpje van jannico

Ik zie niet dat het paard last heeft van het gebonk.
Man en paard hebben samen duidelijk plezier aan het werk dat de leidende ruiter vraagt.
Beetje bonken is lang zo erg niet als klemmen.
Er is takt, aanleuning, schwung wat minder, wél durchlässigkeit, oprichting en verzameling. Is mijn mening.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:52

Aaaaah getver horseware, heel veel beterschap gewenst!!!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:03

Milkberry schreef:
Babootje, super kinderachtig. Nee is nee. Nee is niet, net zo lang drammen totdat Simpelman er weer mee kapt. Het is niet verplicht om beeldmateriaal van jezelf te laten zien. Laten we hier alsjeblieft over ophouden nu.

Als je je hier zo als autoriteit opstelt en een soort enige ware leer predikt en anderen die iets anders vinden wegzet als domme koeien dan mag je best wel iets van jezelf laten zien.
Je verschuilen achter je privacy dat is pas kinderachtig en lekker makkelijk. Houd er dus rekening mee dat degene met wie je op internet contact hebt - en waar je zo achteraan loopt - zich voor kan doen als iemand die hij niet is. Heb ik mijn dochter ook altijd ingeprent (het risico dat die leuke jongen die je via FB leert kennen een vent is van 45 met een dikke buik).

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:07

marietta schreef:
Citaat:
filmpje van jannico

Ik zie niet dat het paard last heeft van het gebonk.
Man en paard hebben samen duidelijk plezier aan het werk dat de leidende ruiter vraagt.
Beetje bonken is lang zo erg niet als klemmen.
Er is takt, aanleuning, schwung wat minder, wél durchlässigkeit, oprichting en verzameling. Is mijn mening.

Ik zie dat bonken als een essentieel iets dat mis gaat of in z'n zit door te sterk te blijven in spieraanspanning dat kan zijn door t geven van grote gemarkeerde hulpen- zie ik hier gebeuren of door het niet fijn kunnen zitten door slecht ruggebruik van het paard. Linksom of rechtsom, zoals een ruiter zit of zitten kan zegt mij veel over de rijders. En bonken op dit Nivo vind ik not doen... Meneer mag van mij op zitles