@ lante heel goed verwoord de 2 de draf
Het is idd een verbeterde draf wat veel tijd en training kracht kost Niet de draf die je paard bv van nature aan de longe laat zien ook al kan je paard onder het zadel de 2 de draf zal die dit aan de longe niet zomaar doen Weer moeilijk uit te leggen

Het is idd een verzamelde draf die ontwikkeld wordt naar mate de training vorderd Door heel veel schakelen kort achter elkaar steeds paar passen naar voren en weer terug Tot dat je voelt WOW en echt een grotere verende draf krijgt
Bij mijn eigen merrie heb ik het wel een paar passen stukjes gevoeld Helaas door de blessure het niet af kunnen maken
Heb het geluk dat ik op verschillende paarden heb mogen rijden waarbij het verder ontwikkeld was HET VOELT ZO GAAF ! Vind het zelf moeilijk om dat ritme ook echt een aantal rondes vast te houden op de 1 of andere manier raak ik het dan toch steeds ff kwijt Terwijl de eigen ruiter van het paard makkelijk zo de proef doorkomt Dit ligt meer aan mijn kunde!
Of ieder paard het kan dat denk ik zeker wel Het ene paard zal het makkelijker kunnen als een ander paard Dit heeft ook te maken met talent Maar een draf is altijd te verbeteren De stap en galop veel moeilijker
Dat zeggen de top ruiters ook altijd die draf is niet erg daar is altijd wat van te maken

Friezen tinkers haflingers enz heb ik een ervaring mee Durf ik niet te zeggen