Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yamcha schreef:Suzanne_J: een vraag beantwoorden met een wedervraag, zonder eerst zelf antwoord te geven, is uiterst onbeleefd, wist je dat?
Overigens vind ík het niet belangrijk dat wat ik doe, gekwalificeerd wordt als een sport. Waarom vind jij dat bij paardrijden wél belangrijk?
Maar om wel verder in te gaan op je vraag: Ik dénk dat men het belangrijk vindt dat paardrijden een sport is, omdat het in onze maatschappij als goed wordt gezien met sport bezig te zijn, om gezond te zijn. Wanneer jouw sport, volgens anderen niet als een sport wordt gezien, kan ik me voorstellen dat dat voor sommigen niet zo leuk klinkt. Maargoed ik zeg nu maar wat hoor, ik kan er ook niet over mee praten want ik heb niet bepaald een gezonde leefstijl en ik ben ook allesbehalve sportief en ik lig daar niet echt wakker van. Suzanne_J schreef:Maar is zwemmen dan ook geen sport? Als ik het leuk vind om flink wat baantjes te zwemmen in een zwembad, zonder dat ik aan wedstrijd wil meedoen, dan is zwemmen dus ook geen sport? Hetzelfde als fietsen? Het gaat er toch om dat in de sport, er mogelijkheid is tot competitie?
Kala schreef:Paardrijden is een van de weinige sporten, net als zwemmen, waarbij je bijna ál je spieren gebruikt.
Het is ook maar wat je onder 'sport' verstaat... De ene sport vraagt meer van de spieren, de andere meer van de uithouding.
Dikke mensen kunnen ook gewoon sterke spieren hebben, maar weinig verbranden. Dikke mensen kunnen sowieso meerdere problemen hebben dan alleen niet genoeg bewegen en te veel eten (denk aan trage schildklier, medicijn gebruik, etc.).
Ik denk dus ook niet dat je een sport moet beoordelen aan de dikte van de mensen die eraan meedoen. Bij discuswerpen staan ook niet meest elegante slanke vrouwen, toch is dat ZEKER een sport.
love_shyboy schreef:Ik heb geregeld dat we binnekort met onze hele klas gaan paardrijden op de manege naast onze school, ze zullen aan hun spierpijn duidelijk voelen dat paardrijden wel degelijk een sport is
)
saringaK1998 schreef:nou dat hoor ik ook echt zooo vaak!!
maar ik vind het wel een sport want ik moet al een 40 minuten fietsen, en dan heb je heel erg vaak tegenwind!! dan ben je echt wel uitgeput als je eindelijk op stal aankomt en dan buitenzetten, poetsen + rijden en dan weer terugfietsen, dat noem ik wel een lkkr dagje sporten haha![]()