heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:08

Dat kun je vinden oftwel denken maar is dat daadwerkelijk zo?
Om te kunnen neerkijken op iemand moet die andere tegen iemand opkijken.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:12

Nou, op onze ponyclub was dat echt een drama. Daar had je kliekjes, ik hoorde nergens bij, ik had geen setjes oid..
Dus gingen ze me onderuit rijden (met hun pony tegen de mijne aan, waardoor ik de mijne niet ontspannen kreeg, en ze continue wegsprong)
En ook gewoon van het horen zeggen. Als ik ergens met mijn paard kwam, hóórde ik ze zeggen: 'Dat staat écht niet, die zwarte peesjes bij dat rode dekje, zij kan vast niet rijden'
(Héél logische beredenering, maar goed.. Clown )
Dus het is echt niet van het denken, maar van het horen en meemaken.
Ook hadden we op de club zo'n meid, die van alles het duurste had, en vervolgens aan jou ging vragen, waarom je zo'n lelijk hoofdstel had.. En als ik haar voorbij reed met dressuurwedstrijden, dan kón dat niet, de coupons waren vast omgewisseld.. Dat soort mensen zijn er écht hoor! (jammer genoeg)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:58

dan haal je je schouders op en loop je door?
ik heb ook regelmatig blikken en opmerkingen waar je zuur van wordt omdat ik met potjandorie een Tinker op een club rij en gewoon dressuur en spring ermee. je wilt niet weten wat ik naar mijn hoofd krijg soms ( hehe die tinker is net een koe, of.. oohh moet ik daar tegen, dacht dat er concurrentie zou zijn") of hoe mensen er vuil naar kijken als je langsrijd.
tjah.. hun probleem, niet de mijne. Ik heb mijn hobby en vul die in zoals ik wil, ik ga mij zeker niet aanpassen aan anderen.
Ik snap precies wat je bedoelt hoor, zulke meiden had ik vroeger bij de pony's ook lopen, maar als je weet wat daar allemaal mee is gebeurt, hoef je je geen zorgen te maken en denk je nu alvast lachend aan wat de toekomst voor zulke meiden gaat brengen Knipoog
Want zulke "lieve" meisjes doen dat ook in andere situaties en dat zal ze niet populiar maken uiteindelijk, geloof mij maar.
gewoon jezelf blijven, de boel negeren en genieten Ja

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:02

Ja hoor, het maakt mij niet uit dat die mensen zo kortzichtig zijn. Vroeger maakte ik me er wel druk om, maar inmiddels weet ik beter. Als ik en mijn paard het toch naar ons zin hebben, wie zijn hun dan om er een mening over te hebben..
Idd, gewoon negeren, want je schiet er toch niets mee op..
Achja, uiteindelijk rijd ik ze allemaal voorbij! Haha!
En als ik dat niet doe, dan toch lekker niet.

Maar je hebt gelijk, zo zijn ze niet alleen tussen de paarden Knipoog

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:27

lottehorse schreef:
ik ben het wel eens.. zo gaat het vaak.. ik heb een Eigen paard en dat kost nog best wel wat geld.. ik kan gewoon geen duuren dingen betalen. maar ik vint niet dat je gelijkt hebt als het gaat om het rijden. je paard kan best een dagje in zijn stal blijven staan. genoeg om naar te kijken. lekker een dagje rust. en wat dagt je van rijden in bak...:S vindje het gek als je midden in bijv. den haag woont kan je toch niet ander!! en ook als je setjes hebt kan je gewoon dicht bij je paard staan!

ik wil nog even wat bij mijn eerste comentaar zetten Knipoog
ik rij ook wel onderlingen wedsrijden. en toen reed ik op mijn vroegere apaloosa, kijken ze me toch minachtend aan. alleen maar omdat het een apaloosa is! Nors opkijken en als ik dan ook nog een gewoon simpel zadeltje heb en een gewoon hoofdstel en dan moet je me wedstrijd jasje zien! er zit een gaatje in.. oohh,, naja ik heb er geen problemen mee., maar ik heb wel een beetje een hekel aan die mensen die zo denken, ik vind shetjes geweldig. als ik geld heb of iets goedkoops zie dan koop het bijna altijd wel! ik heb ook wel een stuk of 3 setjes, ik vind wel dat somige mensen echt iets heben van van ik heb een paard,, (paard Rolleyes eerder een automaat Knipoog) en daar rij ik wedstrijden mee schep ik mee op en alle anderen zonder paard of lelijkere paarden zijn stom! dat soort mensen tja,, daar erger is mij aan Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:36

overal heb je mensen die trots zijn op hun dingen...dat is niet alleen in de paarden, maar ook gewoon in de grote mensen wereld Clown denk maar eens aan die mensen die bijvoorbeeld stoer lopen doen over wat voor geweldige auto ze hebben Ach gut heel makkelijk want ik geef echt niks om auto's Haha! ik rij er in om van A naar B te komen, en verder...? maar als je in de paardenwereld zulke mensen tegen komt die zoon opmerking maken als jij dan bijvoorbeeld mindere spullen of zo iets hebt , dan denk je al heel snel dat dat minachting is, terwijl hun dat helemaal niet zo hoeven te bedoelen! (uitzonderingen zijn er natuurlijk ook, van die mensen die bij alles wat ze gekocht hebben trots het bedrag noemen waarvoor ze het gekocht hebben etc etc en dat ze het je dan 20 keer vertellen enzo...maar goed dat vind ik eerder saaie info dan dat ik jaloers ben dat diegene alweer nieuwe laarzen van 500 euro heeft ofzo Clown )

ag gewoon je eigen ding doen en veel plezier maken met je paard Haha!

zo ben ik vandaag relax op mijn pony van 30 een ontspannen buitenritje dwars door het dorp heen gemaakt Vork met mijn bijna 190 ben ik wat groot voor het beestje van 140, maar een plezier dat we gehad hebben Haha! opmerkingen heb ik genoeg gekregen ja maar die waren enkel en alleen positief Pling ligt er ook aan hoe je zelf bent denk ik... ik ben eigenlijk altijd vrolijk/vriendelijk als iemand me aanspreekt of paardjes wil aaien of wat dan ook, en het is toch ook geven en nemen toch?

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:39

Pff, Bij ons op de manege heb je ook van die meiden. Loop je daar, krijg je van die arrogante blikken.. Altijd maar denken dat ze de beste zijn, gelukkig zijn jullie niet zo arrogant Lachen En; Tinkers zijn juist superleuke paardjes Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 00:00

Ik denk dat je een verschil moet en kunt maken tussen mensen die trots zijn op wat ze hebben, of dat nu een auto is, setjes zijn, een tinker, fjord, Salinero of geef het een naam...

Je kunt pas roepen dat iemand op je neer kijkt als jij tegen die persoon op kijkt...

Op wedstrijden kijk ik ook wel eens naar anderen, mischien wel arrogant wat dan niet zo bedoelt is, maar een concours is geen wedstrijd ala wie heeft het duurste harnachement.. maar ik verbaas me wel eens dat iemand ALWEER op concours komt met een dekje onder het zadel met dezelfde vlekken erin en nog smeriger dan de vorige keer... Slecht onderhouden hoofdstellen, of hoofdstellen waar passantjes van missen, leer zo stug omdat het al in geen tijden is schoongemaakt. etc etc
En op die mensen kijk ik wel neer, puur omdat ik het triest vind voor die pony dat er zo weinig aandacht aan besteed wordt.
En als zo'n p[ersoon dan een prijs heeft, hoor dan ook nog roepen dat het niet uitmaakt of je duur spul hebt.. inderdaad maakt dat niet uit, en die 2 punten aftrek voor slecht harnachement kun je rijtechnisch wel opvangen... het hoeft niet duur te zijn, maar goed onderhouden en schoon wel...

Lowara heeft koe die hinnikt, kan springen en dressuren Ja Clown

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 00:19

ze kan alleen niet loeien Knipoog

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 10:53

Ja, maar het is niet zo dat die mensen zo kijken vanwege 'slecht' tuig, want ik heb een supermooi zadel (een halfjaar voor gespaard, arm studentje da'k ben Knipoog ) en een net hoofdstel.
Al mijn kleren en spullen zijn net zo schoon als die van een ander..

Lowara; Dan wil ik ook wel zo'n koe! Kan ze ook melk geven? Clown Chocolademelk zeker Ja

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:13

Er was vroeger z'n groepje op de manege waar ik dan wel bijhoorde, tot ik mijn eigen pony kreeg.
In de les was het dan van tjaaa zie hoe slecht ze wel niet rijdt (ja we hadden echt gewoon geen geld voor een duur setje waar anky ofzo opstaat, of z'n cap waar het manege logo op stond die gelijk 20 euro duurder dan normaal was). Op een gegeven moment was ik het zo zat, heb ik een van die meisjes op mijn pony gezet en gezegd van als jij het dan zo goed kan ga je gang. Na 15 seconden stond ze ernaast met een bek vol tanden Vork (mijn pony heeft het niet op mensen die ze niet kent, bij mij heeft het ook meer dan een jaar geduurd voordat ik ook maar iets aan vertrouwen had gewonnen bij haar). Koe

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:21

Oud topic, slotje Knipoog