Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Quinell schreef:Heej...
Ik heb een verzorgadres en daar doen ze dat ook.
Eerst leren we stap, draf en galop totdat ze dat kennen en weten wat de heulpen zijn.
Daarna mogen ze nog een half jaar in de wei staan om alles te verwerken!
Na een half jaar pakken we het weer op en gaan we verder werken aan de middengalop, aan de teugel en wijken.
Ik rij nu ook op een pony die toen ze 2.5 was werd ingereden.
Nu ben ik haar verder aan het inrijden.
Ik vind het wel heel vroeg maar wel heel goed. Want je kan ook een paard inrijden die 3 is en daarna gelijk verder inrijden. Nu kunnen ze nog even lekker in de wei staan.
Groetjes...
draumpje schreef:Viva06 schreef:
Omdat hij dan alles ogeveer kent en vergenoeg is om erop te gaan zitten als hij 3 is... ik vind dat je er vanaf 3 op mag gaan zitten en rustig mg beginnen met rijden,...
juist , jij vind
ik las dat het moest , dus ik was gewoon benieuwd waarom dat het dan zou moeten
ik vind
ben het absoluut niet met je eens, maar dat is een ander verhaal
even iets heel anders gewoon als algemene vraag aan iedereen
ik ben gewoon even benieuwd hoevaak en hoelang jullie een paard ongeveer longeren voordat je er op zou kunnen gaan voor de eerste keer (en de eerste keer erop , dan bedoel ik daadwerkelijk het dier in beweging laten komen onder de man )
dus ben je een drie maanden of langer drie keer in de week aan het longeren of hoe zien jullie dat?
WendyBZ schreef:NOg een 'leuk' voorbeeld.. OP xxxxx staat een Dravermerrie te koop: Wakanda Felix. Als ik even in het stamboek kijk, zie ik dat de merrie van 5/5/2004 is. OP de site staat vermeld dat ze al netjes aangereden is...
WendyBZ schreef:NOg een 'leuk' voorbeeld.. OP xxxxx staat een Dravermerrie te koop: Wakanda Felix. Als ik even in het stamboek kijk, zie ik dat de merrie van 5/5/2004 is. OP de site staat vermeld dat ze al netjes aangereden is...
Kinke schreef:waarom niet? er zijn toch ook genoeg topics waarin bijvoorbeeld bekappers compleet afgebrand worden?
Nadya schreef:Ik kan me niet druk maken over iemand die zo'n advertentie zet, heel eerlijk gezegd. Ik maak me drukker over waarom iemand zo'n paard zo vroeg inrijdt. Dat vind ik echt erg.![]()
En inderdaad; hier worden een hoop NBers afgekraakt met naam en al en dat mag dan wel????
Pletje123 schreef:Nadya schreef:Ik kan me niet druk maken over iemand die zo'n advertentie zet, heel eerlijk gezegd. Ik maak me drukker over waarom iemand zo'n paard zo vroeg inrijdt. Dat vind ik echt erg.![]()
En inderdaad; hier worden een hoop NBers afgekraakt met naam en al en dat mag dan wel????
Volgens mij mag dat ook niet... maar goed. Ik ben geen moderator. Vraag het ze eens zou ik zeggen![]()
Ik ben nog steeds van mening dat als je een driejarige met beleid zadelmak maakt en vervolgens rustig aanrijdt, er niets aan de hand hoeft te zijn