Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Amanda schreef:opala schreef:Of anders gezegd of de rug van je paard wat te verbergen heeft.
Dan moet je wel net zo'n foto hebben
Snoevie schreef:het hangt er vanaf hoe zwaar je bent.
er is niet gezegd dat als je zwaarder bent je maar moet stoppen met rijden.
alleen zijn er nu eenmaal grenzen,hoe vervelend ook.......ik kan ook niet op ieder paard stappen,daar ben ik ook eerlijk in.
Snoevie schreef:ik vind eerlijk gezegd de combinatie mooi ogen vanaf de foto,zo zie je maar dat gewicht soms ook vrij relatief is.
en 80 kg is niet echt achterlijk zwaar hoor
opala schreef:Nou ja, ik zie wel of er foto's geplaatst gaan worden.
Mustang2006 schreef:Snoevie schreef:het hangt er vanaf hoe zwaar je bent.
alleen zijn er nu eenmaal grenzen,hoe vervelend ook.......ik kan ook niet op ieder paard stappen,daar ben ik ook eerlijk in.
sorry hoor, maar dat lees ik wel bij sommige reakties tussen de regels door. terwijl de meesten niet eens weten wat de oorzaak is dat men dikker is dan de gemiddelde mens. de meesten gaan er vanuit dat dit door het eten komt, maar dit is dikwijls niet het geval.
ik ben het wel met je eens dat er grensen zijn, maar je mag er toch van uit gaan dat een ieder het daar mee eens is. uiteraard kun je met 100+ kg niet op een iel ponietje gaat zitten en dan verwachten dat je met deze alles kunt wat een grote sterke groninger/gelderlander/tinker o.i.d. wel kan.
maar ja dat is ook al zo vaak gezegt en toch blijft men er over door gaan, het is en blijft een topic met menings verschillen en zo veel mensen zo veel meningen. ik zie het nut van deze discussie niet meer van in. het is en blijft een kat en muis spelletje......
Mustang2006 schreef:Snoevie schreef:het hangt er vanaf hoe zwaar je bent.
sorry hoor, maar dat lees ik wel bij sommige reakties tussen de regels door.terwijl de meesten niet eens weten wat de oorzaak is dat men dikker is dan de gemiddelde mens. de meesten gaan er vanuit dat dit door het eten komt, maar dit is dikwijls niet het geval.
ik ben het wel met je eens dat er grensen zijn, maar je mag er toch van uit gaan dat een ieder het daar mee eens is. uiteraard kun je met 100+ kg niet op een iel ponietje gaat zitten en dan verwachten dat je met deze alles kunt wat een grote sterke groninger/gelderlander/tinker o.i.d. wel kan.
maar ja dat is ook al zo vaak gezegt en toch blijft men er over door gaan, het is en blijft een topic met menings verschillen en zo veel mensen zo veel meningen. ik zie het nut van deze discussie niet meer van in. het is en blijft een kat en muis spelletje......
opala schreef:Het heeft geen haast. Ik zal zelf ook foto's nemen.
Pava schreef:Ik vind dit hele topic gewoon onzin. Je kunt niet voor een ander bepalen of ie onverantwoord zwaar is voor zijn paard of niet. En al zou iemand dat bijv. van mij zeggen, wat dan nog? Ik vind het al vervelend genoeg dat ik moet afvallen, laat staan dat 1 of andere bokker dat onder mijn neus wrijft. En ik zit niet op een c-pony, dus van dierenmishandeling is geen sprake.
AnnemiekvM schreef:Misschien kunnen we een afvaltopic maken en elkaar door dik en dun steunen.
Mariska_28 schreef:Volgens sommige zou ik namelijk niet op een paard mogen zitten (die de tabel die in het begin van het topic langs kwam), terwijl ik erachter nog geen wetenschappelijke onderbouwing gezien heb.
jasmijn78 schreef:Nee, inderdaad. Maar zijn argumenten als: mijn paard heeft er plezier in, mijn paard hinnekt als hij mij ziet' etc. dan wel wetenschappelijke onderbouwingen die er op duiden dat de ruiter niet te zwaar is??? Nee dus.