DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

QQQQ

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 10:50

Mireille1970 schreef:
En als je inderdaad LDR wilt zien, koop dan niet een dvd van de tegenstander die alles wat negatief is gebruikt om het weer te geven. Maar ga dan eens uren aan de kant zitten van de losrijbaan. Je zult versteld staan. Niet alleen van wat LDR kan brengen maar ook van wat klassiek kapot kan maken.
Zodra Anky een uitgebreide eerlijke DVD van haar trainingsmethode uitbrengt, zullen ook te tegenstanders die gaan bekijken (mits die DVD niet voor een of ander belachelijk commercieel tarief wordt aangeboden dan... Knipoog ).
De voorstanders doen altijd maar alsof de tegenstanders hun mening enkel gevormd hebben op basis van foto's en filmpjes als op de Ulrike DVD. Zoals al vaker gezegd: ik baseer mijn mening vooral op wat ik irl gezien heb, op het inrijdterrein en verschillende clinics van en door o.a. Anky en Tineke. Ik stond inderdaad elke keer weer versteld van wat ze daar met die paarden doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 11:10

Mireille1970 schreef:
russel schreef:
En zo gaat het hele topic nog lekker egopoetsend en denigrerend door. Vork

Wat zeg ik verkeerd dan?

Jij voelt je steeds aangevallen, jammer want het slaat nl juist niet op jouw.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:59

QQQQ schreef:
Mireille1970 schreef:
En als je inderdaad LDR wilt zien, koop dan niet een dvd van de tegenstander die alles wat negatief is gebruikt om het weer te geven. Maar ga dan eens uren aan de kant zitten van de losrijbaan. Je zult versteld staan. Niet alleen van wat LDR kan brengen maar ook van wat klassiek kapot kan maken.
Zodra Anky een uitgebreide eerlijke DVD van haar trainingsmethode uitbrengt, zullen ook te tegenstanders die gaan bekijken (mits die DVD niet voor een of ander belachelijk commercieel tarief wordt aangeboden dan... Knipoog ).
De voorstanders doen altijd maar alsof de tegenstanders hun mening enkel gevormd hebben op basis van foto's en filmpjes als op de Ulrike DVD. Zoals al vaker gezegd: ik baseer mijn mening vooral op wat ik irl gezien heb, op het inrijdterrein en verschillende clinics van en door o.a. Anky en Tineke. Ik stond inderdaad elke keer weer versteld van wat ze daar met die paarden doen...

Ik ook! Wonderlijk knap he... Knipoog

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:00

russel schreef:

Jij voelt je steeds aangevallen, jammer want het slaat nl juist niet op jouw.

Sorry... zag jouw reactie zonder quote direct achter mijn post als een reactie op mijn post... Bloos

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:53

Mireille1970 schreef:
Nou, ik had een ander woord in gedachten... Knipoog Lips are sealed

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:09

QQQQ schreef:
Mireille1970 schreef:
Nou, ik had een ander woord in gedachten... Knipoog Lips are sealed

En dat heeft nou alles te maken met "smaak" en verder niets. Ik lust geen pindakaas en zou nooit kunnen genieten van een rit op een shetlander of tinker of whatever... en anderen onder ons weer wel. En daar is niets mis mee. Immers..... Smaak valt nooit te betwisten en houdt de gemeenschappen gevarieerd. Knipoog

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:23

Mireille1970 schreef:
En dat heeft nou alles te maken met "smaak" en verder niets. Ik lust geen pindakaas en zou nooit kunnen genieten van een rit op een shetlander of tinker of whatever... en anderen onder ons weer wel. En daar is niets mis mee. Immers..... Smaak valt nooit te betwisten en houdt de gemeenschappen gevarieerd. Knipoog
Denk wel dat het iets verder gaat dan dat. Sommige mensen houden van honden- en hanengevechten, is dat enkel een kwestie van smaak?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:31

QQQQ schreef:
Mireille1970 schreef:
Denk wel dat het iets verder gaat dan dat. Sommige mensen houden van honden- en hanengevechten, is dat enkel een kwestie van smaak?

Ja je kan het op stal zetten van je paard ook vergelijken met het ophokken van pluimvee... Het is maar net wat je WIL geloven...

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:40

Of geen paardenvlees eten maar wel biefstuk

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:41

Mireille1970 schreef:
Het is maar net wat je WIL geloven...
En DAAR zit veel waarheid in!! Ja

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:45

QQQQ schreef:
Mireille1970 schreef:
Het is maar net wat je WIL geloven...
En DAAR zit veel waarheid in!! Ja

Precies Knipoog

Ervaringen of mededelingen van een ander bijvoorbeeld is meestal een moeilijke keus.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:47

Iedereen wil graag geloven dat ie goed bezig is, niet vreemd dus dat er veel gaan protesteren als er kritiek komt op wat ze doen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:52

QQQQ schreef:
Iedereen wil graag geloven dat ie goed bezig is, niet vreemd dus dat er veel gaan protesteren als er kritiek komt op wat ze doen.

Dat geldt alleen voor mensen met bedrijfsblindheid.

En er wordt hier niet geprosteerd op kritiek, alleen op onterechte kritiek. Er wordt hier verteld wat diverse mensen hebben ervaren, en wat diverse mensen vinden van bepaalde foto's of plaatjes.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:21

Mireille1970 schreef:
En er wordt hier niet geprosteerd op kritiek, alleen op onterechte kritiek. Er wordt hier verteld wat diverse mensen hebben ervaren, en wat diverse mensen vinden van bepaalde foto's of plaatjes.
Kritiek die MEN onterecht VINDT, idd.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:50

Ik heb tot 38 bijgelezen, daar heb ik het opgegeven. Clown 1 ding wat wel steeds weer terugkomt, is dat veel mensen met (onterechte)kritiek op LDR geen ervaring op hoog niveau hebben, en zeggen dat dit niet uitmaakt. In mijn ogen maakt dit wel degelijk uit. Een paard waar topsport mee bedreven wordt zal een heel andere trainingsaanpak nodig hebben dan een recreatiepaard, of een paard waar alleen basissport mee bedreven wordt. Zo lang je dat niet in wil zien, of niet in kan zien, kan je deze discussie helemaal niet voeren.

Mireille, ik heb echt bewondering voor de manier waarop je steeds maar rustig alles uit blijft leggen!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:53

MissJ schreef:
Ik heb tot 38 bijgelezen, daar heb ik het opgegeven. Clown 1 ding wat wel steeds weer terugkomt, is dat veel mensen met (onterechte)kritiek op LDR geen ervaring op hoog niveau hebben, en zeggen dat dit niet uitmaakt. In mijn ogen maakt dit wel degelijk uit. Een paard waar topsport mee bedreven wordt zal een heel andere trainingsaanpak nodig hebben dan een recreatiepaard, of een paard waar alleen basissport mee bedreven wordt. Zo lang je dat niet in wil zien, of niet in kan zien, kan je deze discussie helemaal niet voeren.
Over vóórstanders met laag niveau wordt echter nooit iets gezegd Pling
Feit is dat het ook anders kan op hoog niveau, dus dat is niet echt een geldig excuus.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:56

MissJ schreef:

Mireille, ik heb echt bewondering voor de manier waarop je steeds maar rustig alles uit blijft leggen!

Dank je wel.

Misschien wel omdat ik voorstander ben van alle methodes mits met het juiste gevoel gewerkt wordt. En omdat ik het ongelooflijk blijf vinden dat mensen zonder ervaring een feitelijke discussie aangaan met mensen met veel ervaring. Niet vanwege de discussie op zich maar wel van de manier waarop: ze hebben de mening al gevormd en proberen daar zielen mee de grond in te trappen of juist voor zich te winnen. De mensen die hier alleen maar proberen uit te leggen (zonder mensen aan te vallen) dat het in de praktijk helemaal niet zo is, worden weggevaagd met "illusies" in plaats van ervarings en praktijkvoorbeelden.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:57

QQQQ schreef:
Feit is dat het ook anders kan op hoog niveau, dus dat is niet echt een geldig excuus.

Dan heb je niet goed gelezen. Knipoog Maar beste Q, mensen die LDR goed toepassen, kunnen dat niet als ze op een laag niveau rijden. LDR is namelijk iets wat pas ver in de africhtingsgraad van het paard toegepast kan worden. Pak het Skala er maar bij. En het hele punt van deze discussie is volgens mij dat er niet 1 systeem heilig is. Ieder paard behoeft een andere, individuele aanpak, op welk niveau dan ook. Anky rijdt niet alleen LDR, Cobie rijdt niet alleen klassiek. ( en nou hoef ik toch niet nog eens te vertellen dat de 2 eigenlijk geen aparte systemen zijn? )

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:57

Mireille1970 schreef:
Dank je wel.

Misschien wel omdat ik voorstander ben van alle methodes mits met het juiste gevoel gewerkt wordt. En omdat ik het ongelooflijk blijf vinden dat mensen zonder ervaring een feitelijke discussie aangaan met mensen met veel ervaring. Niet vanwege de discussie op zich maar wel van de manier waarop: ze hebben de mening al gevormd en proberen daar zielen mee de grond in te trappen of juist voor zich te winnen. De mensen die hier alleen maar proberen uit te leggen (zonder mensen aan te vallen) dat het in de praktijk helemaal niet zo is, worden weggevaagd met "illusies" in plaats van ervarings en praktijkvoorbeelden.

Laat dit nou precies samenvatten wat ik ervan denk. Lachen

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:58

QQQQ schreef:
MissJ schreef:

Zouden we wel doen maar die roepen niet zo hard!

En dat genoemde is feit is ABSOLUUT zo. Maar dat maakt het een "OOK KAN" en niet per definitie beter voor het paard.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:05

Mireille1970 schreef:
Zouden we wel doen maar die roepen niet zo hard!
Karl bijv roept best hard hoor Ja . En zo zijn er wel meer waar het niveau niet bekend van is. (en dat hoeft van mij ook niet voor de discussie, maar van "jullie" wel (als met tegen is dan...)).
Mireille1970 schreef:
En dat genoemde is feit is ABSOLUUT zo. Maar dat maakt het een "OOK KAN" en niet per definitie beter voor het paard.
Eens: dat het met LDR ook kan (punten scoren op GP wedstrijden bijv), betekend niet dat het beter (of goed) is voor het paard. (om jouw zinnetje even om te draaien Knipoog )

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:10

QQQQ schreef:
Eens: dat het met LDR ook kan (punten scoren op GP wedstrijden bijv), betekend niet dat het beter (of goed) is voor het paard. (om jouw zinnetje even om te draaien Knipoog )

Mee eens!! IK zeg ook nooit dat het beter is voor alle paarden of dat het het enige goeie is...........

Het is echter ook echt niet slechter!

En ja, voor sommige paarden bijvoorbeeld die van nature "strak" zijn of heel "loperig" of juist veel "te traag" wel.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:13

QQQQ, ik bekeek net even jouw profiel, maar jouw zogenaamde LDR foto zegt mij genoeg. Van zoiets gaan mijn nekharen nou recht overeind staan. Iemand die zijn paard niet op een hoog niveau afgericht heeft, en geen rijervaring op hoog niveau heeft, die zijn paard gewoon even lomp met de kin op de borst trekt. Dat is GEEN LDR.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:15

Ik ben van mening dat stelselmatig: aan de bek hangen, aan het bit raggen, schoppen, trekken, slaan, 23,5 uur op stal laten staan, niet afwerken en afspuiten, te weinig of geen water of eten geven, schreeuwen, slecht is voor je paard.

Dat heeft niets te maken met het niveau of de klasse en het gevoel waarmee je rijdt.

Ik weet ZEKER zonder je te kennen QQQQ dat jij een band hebt met je paard en er goed voor bent. Uit je teksten en uit je verhalen. Evenals de anderen hier.

Waarom kun je niet aannemen en geloven dat ik alle dagen van het jaar echt goed voor mijn paarden ben (geweest)...? Alleen omdat ik heb ervaren dat LDR een paard wel degelijk jeugdiger en fitter in zijn lijf en koppie heeft gemaakt?

Ik begrijp die redenering niet.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:16

MissJ schreef:
QQQQ, ik bekeek net even jouw profiel, maar jouw zogenaamde LDR foto zegt mij genoeg. Van zoiets gaan mijn nekharen nou recht overeind staan. Iemand die zijn paard niet op een hoog niveau afgericht heeft, en geen rijervaring op hoog niveau heeft, die zijn paard gewoon even lomp met de kin op de borst trekt. Dat is GEEN LDR.

Daar zijn al veel woorden over gevallen maar laat dat nou eens de wereld uit gaan:

LDR heeft NIETS te maken met TREKKEN... of te diep dwingen en is elke stap met voorwaartse drang bewerkstelligd.