Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Sizzle schreef:Een Houston heeft wel vaker een bepaalde gebruiksaanwijzing
Overleden paard in mijn onderschrift was ook een Houston. Die kwam ook met een aardig boekwerk, maar echt een paard uit duizenden.
Sizzle schreef:Ik begreep heel goed dat het niet de eerste eerste was, daarom ook de aanhalingstekens.
Soms denk je al veel gezien te hebben en stuit je toch op een paard dat niet binnen je standaard ervaring past.
Dan is het toch weer een soort 'eerste'.
Kadankovitch schreef:dresjoepie schreef:Kadnkovitch Heeft u op de ISPH ook wel eens een les gegeven? U komt mij bekend voor
Ja ik heb daar les gegeven. Aan derde jaars
Kadankovitch schreef:dresjoepie schreef:Kadnkovitch Heeft u op de ISPH ook wel eens een les gegeven? U komt mij bekend voor
Ja ik heb daar les gegeven. Aan derde jaars
knollentuin schreef:Ik sta ook altijd in m'n rijbroek les te geven en zonodig stap ik idd ook op. Ik vind dat wel een beetje zoals het hoort. Als ik om me heen kijk zie ik genoeg instructie in gewone broek of vrije tijdskleding staan. Dat zegt al dat de instructie niet op je paard stapt....
Andersom vind ik ook niks, van die juffen of meesters die na een paar minuten opstappen en de les uitrijden, leer je ook niks van
Kadankovitch schreef:Dat kan heel goed zijn. Ik stap nog steeds op de paarden die ik begeleid. Inderdaad van dat zweverig gedoe ben ik geen liefhebber. Ik besteed tamelijk veel tijd aan mijn 'bijscholing', ik lees veel, ik schrijf, en wil een oplossing kunnen aanreiken die tastbaar is. Teveel verhalen zijn alleen maar mooie woorden, geïdealiseerde wensdromen. Ja het zou prachtig zijn als het zo kan gaan, maar ze vertellen niet de moeizame weg er naartoe. dat vind ik onder andere van het FEI reglement. Mooi, strevenswaardig, maar meer niet. Iemand die regelmatig paarden africht, merkt heel duidelijk, dat die africhting juist zelden langs de gedroomde wegen verloopt :"Als je maar lang genoeg dit of dat doet, dan komt het vanzelf wel goed. " Geduld is één ding, eeuwig afwachten zonder dat er resultaat komt is het andere. Daar is ook het rijdier niet mee gediend.
vur schreef:Kadankovitch schreef:Dat kan heel goed zijn. Ik stap nog steeds op de paarden die ik begeleid. Inderdaad van dat zweverig gedoe ben ik geen liefhebber. Ik besteed tamelijk veel tijd aan mijn 'bijscholing', ik lees veel, ik schrijf, en wil een oplossing kunnen aanreiken die tastbaar is. Teveel verhalen zijn alleen maar mooie woorden, geïdealiseerde wensdromen. Ja het zou prachtig zijn als het zo kan gaan, maar ze vertellen niet de moeizame weg er naartoe. dat vind ik onder andere van het FEI reglement. Mooi, strevenswaardig, maar meer niet. Iemand die regelmatig paarden africht, merkt heel duidelijk, dat die africhting juist zelden langs de gedroomde wegen verloopt :"Als je maar lang genoeg dit of dat doet, dan komt het vanzelf wel goed. " Geduld is één ding, eeuwig afwachten zonder dat er resultaat komt is het andere. Daar is ook het rijdier niet mee gediend.
Hier kan ik maar 1 ding op zeggen amen! Zo herkenbaar.
Kadankovitch schreef:Dat kan heel goed zijn. Ik stap nog steeds op de paarden die ik begeleid. Inderdaad van dat zweverig gedoe ben ik geen liefhebber. Ik besteed tamelijk veel tijd aan mijn 'bijscholing', ik lees veel, ik schrijf, en wil een oplossing kunnen aanreiken die tastbaar is. Teveel verhalen zijn alleen maar mooie woorden, geïdealiseerde wensdromen. Ja het zou prachtig zijn als het zo kan gaan, maar ze vertellen niet de moeizame weg er naartoe. dat vind ik onder andere van het FEI reglement. Mooi, strevenswaardig, maar meer niet. Iemand die regelmatig paarden africht, merkt heel duidelijk, dat die africhting juist zelden langs de gedroomde wegen verloopt :"Als je maar lang genoeg dit of dat doet, dan komt het vanzelf wel goed. " Geduld is één ding, eeuwig afwachten zonder dat er resultaat komt is het andere. Daar is ook het rijdier niet mee gediend.
pol1 schreef:Wat leuk! Mooie plaatjes!!
Ik volg denk ik iets niet maar is Nimble er niet meer?