Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pion schreef:Bedankt Rali
Heb je ook niet het idee dat je hem mee bij je houdt?
Ik heb daar nl wel snel last van in zulke sitauties.
Rij wel, maar een beetje op de handrem.
Paard denkt dat 'huh, wat is er', en gaat dan zoeken naar wat er is.
Je schreef dat je dacht 'is hij niet teveel paard voor mij?'.
Rij dan een tijdje onder begeleiding of met ogen in de buurt totdat je het weer bevestigd hebt 'ik kan het aan'.
Zolang je er nog op durft te stappen zie ik niet zoveel beren op de weg.
Heel fijn dat je goede instructie hebt Anne, is erg belangrijk
S_en_Z schreef:En zo is het ene paard anders dan het andere en werkt het 1 beter dan het andere.
Genoeg tips om uit te proberen dus!!!!! En zelf rustig blijven en gewoon doorrijden.
Pion schreef:Even een beetje ego!
Ik heb zo net mijn B-debuut gehad.
2x 2e met 197 en 200!
Ze was wat kijkerig (zo ging binnenkomen de eerste proef niet heel soepel haha) maaaaar!
Ik heb er van genoten! Kon er om lachen.
Ze mocht wat scherper aan het been, ondanks dat haar kijkerigheid wegzakte mocht de aandacht er in het algemeen iets meer bij.
En! Ik kon haar loslaten
Pion schreef:Even een beetje ego!
Ik heb zo net mijn B-debuut gehad.
2x 2e met 197 en 200!
Ze was wat kijkerig (zo ging binnenkomen de eerste proef niet heel soepel haha) maaaaar!
Ik heb er van genoten! Kon er om lachen.
Ze mocht wat scherper aan het been, ondanks dat haar kijkerigheid wegzakte mocht de aandacht er in het algemeen iets meer bij.
En! Ik kon haar loslaten
Anne_mieke88 schreef:Bedankt
Heb je ook nog goede tips voor * De ENGE hoek*
essie_blue schreef:Dankjewel voor de tips!
Wauw wat is Zyalda toch een mooie merrie!
En misschien nog iemand commentaar op de houding die mijn pony hier aanneemt?
Moet er wel bij zeggen dat ik hem niet meer zoveel train als vroeger, rij geen wedstrijden meer met hem.
Had met blue altijd heel veel moeite om hem wat meer op de achterhand te zetten, hij is nogal overbouwd
Blue blijft toch wel echt mijn schatje
R_ali_R schreef:wat gaan jullie snel zit een dag niet op bokt en kan weer 6/7 pagina's bijlezen.
Heb wel een beetje globaal bijgelezen en zag intresante maar ook bijzondere post voorbijkomen.
Zit zelf weer een beetje in een dip vorige week van paardje afgevallen wel meteen weer opgestapt(leek wel een rodeo knol) en heb daarna nog best lekker gereden maar na die dag gaat het eigenlijk alleen maar slechter. Een paar dagen later weer echt om niets was met een langteugeltje aan het instappen(doe ik altijd) en opeens BOEM daar ging hij weer, heb geluk gehad dat ik ben blijven zitten. Ben de afgelopen dagen maar gaan longeren.
Ik weet het allemaal niet meer doe ik er wel goed aan?
Is hij niet gewoon teveel paard voor mij?
Hou ik hem om de verkeerde redenen?
Weet even niet hoe het veder moet.
Anne_mieke88 schreef:.
nicole_hetty schreef:ik kom ook even binnen vallen.
ik plaats een filmpje van mij en mijn 6 jarige merrie.
het is een moeilijk paard. ik heb met het rijden ook wel wat probleempjes met de ontspanning.
ik heb op dit moment geen les. ik ben wel op zoek naar een geschikt iemand voor les maar dat wil nog niet zo lukken.
wat info over mijn merrie.
ze is nu 1 jaar onder het zadel. en heeft tussen het beleren en nu gemiddeld 4 maand weer stil gestaan. op dit moment word ze wel weer actief getraint. ze word ongeveer 1 keer in de week gereden en 4/5 keer in de week gelongeerd. ze is heel vrolijk en vriendelijk. maar ook erg moeilijk. ze raakt snel in paniek.
ik ben heel benieuwd wat jullie vinden van het totaal plaatje
sorry voor de slechte kwalteit, het regende dus het filmen wou niet heleaal.
ik heb er een muziekje onder gezet omdat het ook best hard waaide en dat geluid vind ik vrij vervelend![]()