Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:21

Brainless schreef:
@minikatje
Maar niet elk persoon met overgewicht heeft een eetstoornis.

En niet iedereen met overgewicht is te zwaar voor z'n paard. :7

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:22

Skygirl schreef:
Amanda schreef:
N.a.v. Neroo's afvalrace ( +:)+ ) ben ik eens gaan kijken naar foto's van 2 jaar terug en van nu.
:o
Als ik nu weer zo dik word dan stap ik er zeker niet meer op. Heel confronterend.
Maar toen had ik het niet eens zo in de gaten en praatte ik het ook goed met excuses :o

Echt? want ik weet nog dat ik foto's zag van jou, minimaal een jaar geleden. En toen had je helemaal een speciaal zadel uitgezocht waar jij goed in pastte, maar die ook goed op je paard pastte. :) Toen kwam je aardig bewust over, vandaar dat ik het me ook nog herinner.

Ja klopt ook wel.
Maar als ik nu de foto's zie was ik toch echt te dik.
Ondanks dat ons zadel aangepast is.
Nu is het nog niet optimaal, maar bijna 30 kilo verschil zie je toch wel duidelijk :D

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:22

Sabine_Duco schreef:
Nou ik kan je vertellen, als ik die pony was geweest had ik geen stap meer gezet. En ik vind het dan ook zeker niet vreemd dat deze pony blijkbaar zijn grens had bereikt en dat hij dus zelfs wel iets liet merken. Want het was echt gewoon heel erg zielig. En zo zag ik bij meer paarden dat ze hinder ondervonden van hun te zware ruiter.

Was het zo erg? :oo
Heb je tegen de betreffende ruiter gezegd wat je er van vond?
Of ben je het op z'n minst gaan melden bij de wedstrijdleiding?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:23

nope, maar soms wel een evrkeerd beeld van zichzelf.

en het niet mogen oordelen.
als jij ziet dat het paard er moeite mee heeft, dan is daar toch geen twijfel over mogelijk.?

en paarden laten wel degelijk zien dat ze last hebben.
net zoals mensen heb je pieperds en doordouwers.

@wranglerbutt, thank you.
een 20 jarige op een shet kan ook te zwaar zijn.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:25

minikatje schreef:

Wat heeft leeftijd er mee te maken? :?
Ik bedoelde meer dat iemand met een BMI van 30 prima op z'n kan paard passen :j

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:27

Wranglerbutt schreef:
Brainless schreef:
@minikatje
Maar niet elk persoon met overgewicht heeft een eetstoornis.

En niet iedereen met overgewicht is te zwaar voor z'n paard. :7

Overgewicht lijkt wel te worden geaccepteerd, vind ik jammer. Het is zoals bekend ongezond, je bent (ik teminste) meer onzeker, voelt je minder lekker, kleding staat (mijn ervaring) minder goed.
Vooral de eerste reden in vergelijking met wat er steeds meer wordt geeist in de supermarkten (meer eerlijk vlees, eerlijk voedsel enz enz)vind ik erg tegenstrijdig.
Niet dat we mensen met overgewicht van de straat moeten pesten als we zien lopen maar meer in de trent van aanspreken als we ze vet zien eten.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:31

Wranglerbutt schreef:
minikatje schreef:

je hebt ook bmi voor jongeren die in de groei zijn.
maar de meeste 20 jarigen zullen wel geen 45 kilo meer wegen, sorry was wat kort door de bocht.

bmi van 30 is meer een gevaar voor de persoon zelf. :j

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:32

Danique_G schreef:
Niet dat we mensen met overgewicht van de straat moeten pesten als we zien lopen maar meer in de trent van aanspreken als we ze vet zien eten.

Goed idee!! :)*
En dan ook iedereen die een sigaret opsteekt, aanspreken! :))
Of iedereen die alcohol drinkt! *\o/*
Of als iemand op een skateboard rijdt zonder helm 8)7
Of in een vervuilende auto rijdt :(

Wat doen mensen toch een boel domme en onverantwoorde dingen hè? :roll:
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 12-07-11 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:34

Ik vind het heel grof geschreven! Je kwetst hier echt mensen mee.
Omdat niet iedereen is zoals jij wilt, mogen ze niet paardrijden? Een paard kan echt wel wat hebben, natuurlijk kies je dan geen smalle en kleine welsh! Ik vind dit echt onbeschoft om te schrijven!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:40

Wranglerbutt schreef:
Danique_G schreef:

Had ik niet zo handig geschreven, ik bedoel eigenlijk meer dat het taboe lijkt om er iets van te zeggen.
En van het drinken en van die sigaret zie ik al vaak genoeg dat die jongeren/mensen worden aangesproken.
Vervuilende auto's bestaan bijna niet meer volgensmij

Oke ik wijk af.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:47

Wranglerbutt schreef:
Danique_G schreef:

Ja goed idee,
- laten dan gelijk die irritante schreeuwende kinderen weren in restaurants, :+
- Fietsters verplicht een geel hesje geven en verlichting
- honden de kont dichtnaaien
- katten geen water meer geven
- sportscholen sluiten want stel je voor dat wel allemaal te dun worden
- iedereen die een hekel aan elkaar heeft pistolen geven ... scheelt weer opsluiten

ja we doen echt gekke onverantwoorde dingen :+

Mando

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:49

Als jij mij aan zou spreken als ik te dik zou zijn en een patatje loopt te eten dan zou je een verkeerde aan me hebben hoor....

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:49

Die zou van mij een hengst krijgen :Y)

Laat mij 1 x in de maand lekker genieten van een patatje!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:50

[/quote][/quote]
je hebt ook bmi voor jongeren die in de groei zijn.
maar de meeste 20 jarigen zullen wel geen 45 kilo meer wegen, sorry was wat kort door de bocht.

bmi van 30 is meer een gevaar voor de persoon zelf. :j[/quote]
Helaas zijn er hiervan genoeg.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:50

Neroo schreef:

Hahaha 1 hengst.. daar zou ik de hele hengsteweide overheen laden denderen,....

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:52

Vertel min of meer altijd daarom een beetje expres wat mijn verleden is. Mensen moeten niet aankomen met ga afvallen, want dat kan bij mj heel fout lopen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:53

Daarom eet ik geen vette dingen in gezelschap. Want ondanks dat mensen niets zeggen, denken ze het toch, doe ik ook. Als ik in de supermarkt sta en een dik iemand voor me plempt die band vol met ongezonde dingen dan denk ik ook: 'je kunt het hebben he?'. Misschien is het niet voor haar, dat weet je niet, maar vooroordelen hou je toch wel.
Ik ben er tegenwoordig ook niet zo happig op om ongezonde dingen te kopen hoor :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:54

Het is misschien niet handig verwoord door Danique, maar de mensen zijn/worden tegenwoordig wel veel dikker, dan vroeger. je hoort niet voor niets zoveel over suikerziekte bij (jonge) mensen. En al hoewel hier in dit topic ook wordt aangegeven dat dit door ziekte/medicijnen komt, zal het bij het merendeel van de mensen toch door het eten/gebrek aan beweging komen.
Neem alleen maar dat de jeugd veel achter de PC/TV zit, 20/30 jaar geleden speelden alle kindere nog buiten, dus meer beweging. Ook het eetpatroon is heel erg veranderd. De snelle hap, kant en klaarmaaltijden, frisdranken etc. dragen allemaal niet bij aan een gezond gewicht.
Als je daar geen last van hebt, prima, maar verzin geen excuses of kom niet met andere verwijten (dunne ruiters zagen etc), denk vooral goed na, of je gewicht/figuur in verhouding is tot je pony/paard.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 12-07-11 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

ukje schreef:

gezien jouw diethiek etc,zul je er meer mee te maken krijgen.
maar helaas zie ik over het algemeen eerder te zware 20-jarigen.

Mando schreef:
Als jij mij aan zou spreken als ik te dik zou zijn en een patatje loopt te eten dan zou je een verkeerde aan me hebben hoor....

maar dat slaat toch ook nergens op?
je kan imo alleen iemand aanspreken als hij/zij iets doet waarvan de ander last heeft.
anders krijg je toch "moet ik zelf weten!"
Laatst bijgewerkt door minikatje op 12-07-11 13:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Raineri

Neroo schreef:

In de tijd dat ik nog rookte werd ik ook aangesproken door onbekende mensen dat ik het niet moest doen. Daar word ik ook niet boos om, want zij hebben gelijk en dat kan ik niet veranderen.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:55

Danique_G schreef:
Overgewicht lijkt wel te worden geaccepteerd, vind ik jammer. Het is zoals bekend ongezond, je bent (ik teminste) meer onzeker, voelt je minder lekker, kleding staat (mijn ervaring) minder goed.
Vooral de eerste reden in vergelijking met wat er steeds meer wordt geeist in de supermarkten (meer eerlijk vlees, eerlijk voedsel enz enz)vind ik erg tegenstrijdig.

Dit is toch te gek voor woorden? Zou jij het werkelijk dúrven om mensen met een fors postuur aan te spreken
die in het openbaar een patatje eten? Niet te geloven gewoon... In mijn dikke periode was ik juist bang voor
dit soort reacties als ik ook een ijsje at net als de rest die een stuk dunner was. Die angst was dus zo te lezen
niet ongegrond :?.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:56

Siets schreef:
Danique_G schreef:

Dit is toch te gek voor woorden? Zou jij het werkelijk dúrven om mensen met een fors postuur aan te spreken
die in het openbaar een patatje eten? Niet te geloven gewoon... In mijn dikke periode was ik juist bang voor
dit soort reacties als ik ook een ijsje at net als de rest die een stuk dunner was. Die angst was dus zo te lezen
niet ongegrond :?.

Had ik niet handig verwoord, heb ik later nog wat over gepost, dit namelijk:

Had ik niet zo handig geschreven, ik bedoel eigenlijk meer dat het taboe lijkt om er iets van te zeggen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:58

Danique_G, het is niet aan anderen om mensen 'terecht te wijzen'. Een mens is geen staatseigendom (zoals je dat bent wanneer je zwanger bent, volgens iedere boerenzak die je op straat passeert).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:59

Ik ben het wel met TS eens eigenlijk.. en dan heb ik het echt over de paardensport, niet over mensen die gewoon overgewicht hebben en niet paardrijden, dat moeten ze lekker zelf weten!

Als je door je eigen gewicht je paard in de weg zit ben je niet diervriendelijk meer bezig. Natuurlijk kan zo iemand best netjes rijden en niet het paard in de mond trekken en dergelijke, maar je vormt een extra belasting voor je paard waardoor de kans op blessures weer groter wordt.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:59

minikatje schreef:
ukje schreef:

gezien jouw diethiek etc,zul je er meer mee te maken krijgen.
maar helaas zie ik over het algemeen eerder te zware 20-jarigen.

Mando schreef:

maar dat slaat toch ook nergens op?
je kan imo alleen iemand aanspreken als hij/zij iets doet waarvan de ander last heeft.
anders krijg je toch "moet ik zelf weten!"

Te zware 20 jarige zijn er ook zat idd.