Niveau is bedroevend...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:13

Zoewieso schreef:
themuisje schreef:
wat wil je hiermee bereike arabesk?
je krijgt hiermee alleen maar mensen tegen je...

mischien kun je de vragen die hier aan jouw toe gesteld worden beantwoorden ipv. maar weer klakkeloos wat filmpjes van willekeurige ruiters die stiekem gefilmd en vertraagd zijn neer te zetten?

Wat maakt het uit dat je mensen tegen je krijgt? Een mening hoort uit gesproken te worden en als je daarmee vijanden creëert, het zij zo.

Ik vind dat Arabesk een duidelijk standpunt heeft. Ben blij dat het niet iemand is die terug krabbelt van mening omdat ze anders "mensen tegen zich krijgt"

Ik heb wel eens filmpjes van Arabesk gezien, daar werd ik ook niet echt vrolijk van.
Arabesk neemt helemaal niet deel aan de discusssie, ze plaatst alleen af en toe een filmpje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:15

Electra63 schreef:
Arabesk, geef eens antwoord op de eerder gestelde vragen.
Alleen wat filmpjes plaatsen is zo verschrikkelijk gemakkelijk.

Jolien, heb je wel eens goed naar je eigen foto's in je profiel gekeken? Daar prik je ook aardig met je sporen in je paard tijdens het springen (waarschijnlijk omdat je je onderbenen naar buiten draait, maar toch.\

Klopt daar ben ik ook zeker niet trots op. Ik ben me daar bewust van en probeer er wat aan te doen...

@Themuisje, dat is de grap. Jij snapt niet waarom ze dit post, maar dat is het juist! Jij ziet de ernst van de situatie allemaal niet in, maar er zijn er zovelen die dat niet zien omdat ze niet beter weten. Ik ben ook niet voor bitloosrijden maar snap wel wat Arabesk probeert te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:15

themuisje schreef:
en niet iedereen die met bit rijd met de grond gelijk maken. dit werk averechts.

Arabesk doet helemaal niks hoor. Zij heeft die ruiters niet gedwongen om zo met hun paard om te gaan. Dat zijn toch echt die ruiters zelf.
Het is Arabesk die het slechts op beeld heeft vastgelegd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:18

Ik snap ook wat Arabesk probeert te zeggen, alleen overdrijft ze alles altijd en ik kan dan zo iemand niet meer serieus nemen. Op iedere vraag over ijzers/bekappen, komt Arabesk met "natuurlijk bekappen", nu weer met filmpjes van mensen die gefilmd zijn zonder dat zij dat waarschijnlijk weten.
Niet ieder paard is geschikt om bitloos mee rond te sjokken in het bos en niet iedere ruiter wilt dat.
Dat betekent niet dat alleen de paarden van Arabesk het goed hebben en nooit ziek worden enz.

Maar deze discussie gaat nu een beetje off-topic.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:18

JoviBan schreef:
themuisje schreef:
en niet iedereen die met bit rijd met de grond gelijk maken. dit werk averechts.

Arabesk doet helemaal niks hoor. Zij heeft die ruiters niet gedwongen om zo met hun paard om te gaan. Dat zijn toch echt die ruiters zelf.
Het is Arabesk die het slechts op beeld heeft vastgelegd.

en wat geeft haar het recht dan om die filmpjes hier te plaatsen zonder verder enige commentaar te geven of zonder veel gestelde vragen te beantwoorden? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:20

Electra63 schreef:
Niet ieder paard is geschikt om bitloos mee rond te sjokken in het bos en niet iedere ruiter wilt dat.

Dus volgens jou kun je òf je paard met bit pijnigen en kleineren op dressuurwedstrijden òf zonder bit in het bos gaan hobbelen?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:22

@ Arabesk: Sorry hoor, maar wat wil je nu met het eerste filmpje zeggen? En dan die worried eyes? Mijn paard heeft altijd worried eyes. Ook als ze gewoon in de wei staat. Zo is ze nu eenmaal geboren.
Verder zie ik geen grote drama's in het filmpje... Als jij tegen met bit rijden bent, dan zie je waarschijnlijk drama's maar dan hoeven we verder deze discussie ook niet meer te voeren.

Filmpje 2:
Schimmel Hij heeft zijn mond een beetje open, nou geweldig bedroevend hoor...
Bruine: Momentopname en vertraagd. We kennen de situatie van dat moment niet. En of dit nu heel erg is.
Bruine: Stang mag iets losser, maar zie nog steeds geen bedroevend niveau.
Schimmel: vertraagd beeld, je kunt totaal niet zien wat er hier daadwerkelijk gebeurd. Ik zie geen drama.
Paard dat in staking gaat: Waarom gaat hij in staking? Misschien is hij alleen geschrokken, dat kun je hier niet zien. Ze schopt of trapt het paard niet, maar wacht mijns inziens af tot hij rustig is. Het lijkt alsof er in de mond getrokken wordt, maar dat kan ook door het vertraagde beeld komen.

En de rest, nou laat maar... Als jullie dit met bedroevend niveau bedoelen, dan zitten we niet op dezelfde golflengte en ben ik klaar met deze discussie.

En sorry Arabesk, maar ik vind het nog steeds niet netjes, dat je wederom filmpjes van andere mensen post, die je waarschijnlijk niet om toestemming hebt gevraagd, maar die wel herkenbaar op film staan.
Als we ons wederom tot dit niveau verlagen, dan ga ik daar niet in mee.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:22

dat jij denkt dat je met een bit een paard altijd pijn doet zegt denk ik meer over jouw manier van rijden dan het niveau van anderen :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:24

Electra63 schreef:
Arabesk neemt helemaal niet deel aan de discusssie, ze plaatst alleen af en toe een filmpje.

Ho ho, de laatste paar pagina's misschien niet meer, maar dit topic staat al langer in mijn lijst.

Mensen zijn onherkenbaar in beeld gebracht, geen enkele keer zijn de ogen van de ruiter herkenbaar. Ja en dat iemand een bruin jasje aandoet, dat maakt wel dat ie zichzelf makkelijker herkent. Ook dekjes met stalnamen erop zijn afgedekt. Het gaat niet om die specifieke mensen, maar om wat wij mensen als normaal zijn gaan accepteren.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 19-07-11 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:26

Wat is er nou stiekem aan filmen :?
En waarom zou je het als ruiter erg vinden om je paard terug te zien op zo'n filmpje?
De enige reden die ik kan bedenken is dat de ruiter heel goed weet waar ie mee bezig is en het niet erg vind om zijn paard pijn te doen.

Het bit is 1 v/d dingen die wordt misbruikt themuisje. Zelfde als sporen.

Het is veel gemakkelijker om te beweren dat maar een klein deel zo rijdt. Terwijl dat absoluut niet de werkelijkheid is.
En zoals ze in het filmpje al zegt: er zijn veel mensen gewoon blind voor geworden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:27

JoviBan schreef:
Electra63 schreef:

Dus volgens jou kun je òf je paard met bit pijnigen en kleineren op dressuurwedstrijden òf zonder bit in het bos gaan hobbelen?

Ik vraag me af, hoe jij ineens zo in deze discussie/dit topic terecht komt, want eerder heb je volgens mij niet deelgenomen aan dit topic.

Nee, dat denk ik niet, ik reageer nu net zoals jullie (anti-bit-brigade :D ) altijd kortzichtig in ieder topic reageren. Jullie komen altijd even rellen IMO.
Er worden wat filmpjes geplaatst en op vragen komt verder geen antwoord.
Ik heb zelf heel veel zonder bit en zonder zadel gereden en zonder ijzers, dus ik ben daar absoluut niet tegen, maar ik zie toch wel eens ruiters zonder bit rijden met een sterrekijker, lekker sloffend door bos/duinen, waarvan ik mij afvraag, of dit wel zo goed is voor het paard?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:27

Het was een openbaar evenement en er liepen meer mensen met camera's rond.

En wie vindt dat er niets aan de hand is in deze filmpjes hoeft zich ook niet druk te maken :)* dan is het toch allemaal geweldige rijkunst die er op te zien is of niet? Waarom worden sommigen anders zo boos he.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:28

Arabesk schreef:
Electra63 schreef:

Ho ho, de laatste paar pagina's misschien niet meer, maar dit topic staat al langer in mijn lijst.

Mensen zijn onherkenbaar in beeld gebracht, geen enkele keer zijn de ogen van de ruiter herkenbaar. Ja en dat iemand een bruin jasje aandoet, dat maakt wel dat ie zichzelf makkelijker herkent. Ook dekjes met stalnamen erop zijn afgedekt. Het gaat niet om die specifieke mensen, maar om wat wij mensen als normaal zijn gaan accepteren.

Ja, natuurlijk staat dit topic al langer in je lijst, je hebt al een keer eerder een filmpje geplaatst en toen zijn er ook vragen aan jou gesteld, maar jij verdwijnt dan altijd weer voor langere tijd.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:28

Air schreef:
En waarom zou je het als ruiter erg vinden om je paard terug te zien op zo'n filmpje?
De enige reden die ik kan bedenken is dat de ruiter heel goed weet waar ie mee bezig is en het niet erg vind om zijn paard pijn te doen.

Het is veel gemakkelijker om te beweren dat maar een klein deel zo rijdt. Terwijl dat absoluut niet de werkelijkheid is.
En zoals ze in het filmpje al zegt: er zijn veel mensen gewoon blind voor geworden.

Wat is er mis met stiekem filmen? vraag dat maar aan een advocaat :7

van mij kreeg ze een groot proces aan der broek als ik mezelf of mijn paard in een van die filmpjes zou herkennen :Y)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:29

listiglistje schreef:
van mij kreeg ze een groot proces aan der broek als ik mezelf of mijn paard in een van die filmpjes zou herkennen :Y)

met wat als argument?

Craig Schmersel probeerde dat ook, maar helaas die ving ook bot

Citaat:
Some people feel the riding is okay because we didn’t have special permission to film at the venue. However, no permission is needed to film an international athlete preparing for an international competition, during an international event at a venue with free, public access.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 19-07-11 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:29

Air schreef:

Er zijn gewoon wetten op privacy, die hier geschonden worden hoor!
Je mag niet zomaar een filmpje van iemand anders plaatsen zonder om toestemming te vragen.

Gewoon een beschreven wet, die zegt, dat je niet zo maar iemand ongevraagd mag filmen of fotograferen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:30

Electra, wat maakt het uit wie er reageert? Iedereen mag toch wat zeggen?

Listiglisje, waarom aanklagen, er valt toch niks ernstigs te zien op het filmpje...? ;)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:30

Air schreef:

Aan filmen is niets stiekem :n
Maar om zomaar mensen te gaan filmen, dit te vertragen, er een zielig muziekje en een zielig tekstje bij te zetten en dan in een discussie neerkwakken zonder dat de persoon op de film hierover is ingelicht vind ik not done.
Ik ga jouw ook niet filmen terwijl je je uitkleed en daar een of ander strip filmpje van maken zonder dat je het weet. Dat heet privacy schending. En ik ben er niet zeker van of dat in dit soort gevallen ook van kracht is aangezien het een openbaar evenement is. Maar netjes is het niet.

Zoewieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:31

knollentuin schreef:
@ zowiezo, ik geloof graag dat je op zo een school best wat leert maar het echte werk en ontwikkelen komt nog. jij vind jezelf nu al heel wat met je jonge leeftijd en ik denk, joh we komen er over 20 jr wel s op terug.. ;) eens kijken of wat je nu vind dan ook nog zo lijkt.
ik ben zelf een stukje ouder en ben nog lang niet uitgeleerd en ik weet ook van de helft niet alles,en dat zal altijd zo blijven.
enne die laatste zin gaat niet helemaal op hoor in mijn ogen, bij mij is het meer " aldoende leert men " en na schade en schande wordt men wijs :D
ik ga meer met japeloup ,electra en kadankovitch mee : ken je eigen beperkingen en probeer daaraan te werken ,ik hou er niet zo van om zo hoog van de toren te blazen met "kijk eens hoe goed ik ben" je kent t volgende spreekwoord ook wel denk ik? wie hoog klimt die laag valt...

De school is sowieso een opstapje, tijdens de opleiding loop je veel stage bij "het echte werk", en je krijgt veel praktijk mee op de school zelf. Tevens bouw je (mits je het goed doet), ook nog eens een leuk netwerk op.

Ja, ik vind mij zelf heel wat ja. Je hebt helemaal gelijk. Tevens kicken jullie er op om mensen op hun plek te zetten met wat woorden via dit forum. Maar o wee als jullie oog in oog zouden staan, dan houden jullie allemaal je klep dicht. Bleren, zeiken, zuchten en puffen maar in het echte leven er niks aan veranderen. O'ja en dat is IMO. Wat ik zie.

Ik ken mijn beperkingen donders goed, en heb al in de loop der jaren veel veranderd aan mijzelf voor de paarden. Hoe ik nu ben en omga met paarden had ik voorheen niet. Iedere dag werk ik er nog aan om mijzelf te blijven verbeteren voor het welzijn van paarden, in het rijden maar sowieso in de omgang. Paarden begrijpen is een kunst en dat leer je niet in 1 dag, dat weet ik zelf ook wel, maar mijn eigen verandering was der mate drastisch dat ik kan zeggen dat ik al heel veel bereikt heb en daardoor het rijden mee veranderde in positieve zin.

Ik zie ook nergens dat ik heb geschreven dat ik alles al weet? Waar staat dat? Als je het gevonden hebt, quote het dan even naar mij svp.

Denk ook dat het met getypte woorden erger klinkt in jullie oren dan dat het is. Helaas kun je geen tonen lezen in wat letters.

Ik weet alleen dat voor mijn leeftijd heb ik al veel dingen gezien en niet alleen in NL.

Arabesk laat jullie zelf nadenken bij deze filmpjes. Je hoeft toch ook niet altijd zelf alles voorgekauwd te krijgen ofwel?
Laatst bijgewerkt door Zoewieso op 19-07-11 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:31

Arabesk schreef:
Het was een openbaar evenement en er liepen meer mensen met camera's rond.

En wie vindt dat er niets aan de hand is in deze filmpjes hoeft zich ook niet druk te maken :)* dan is het toch allemaal geweldige rijkunst die er op te zien is of niet? Waarom worden sommigen anders zo boos he.

Tussen geweldige rijkunst en bedroevend niveau zit nog al wat verschil!!!
Je plaatst dit in een forum over een bedroevend niveau en dat vind ik dit zeker niet.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:32

Ik wacht wel op een aanklacht en het zou weleens goed zijn als een rechter hier eens naar kijkt. Oja en voordat ik weer gezeik krijg, ik ben even weg, morgen ben ik er ook niet, misschien donderdag pas weer :wave: ik heb ook nog een leven naast bokt ;-)
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 19-07-11 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:32

Tendance schreef:
Er zijn gewoon wetten op privacy, die hier geschonden worden hoor!
Je mag niet zomaar een filmpje van iemand anders plaatsen zonder om toestemming te vragen.

Gewoon een beschreven wet, die zegt, dat je niet zo maar iemand ongevraagd mag filmen of fotograferen.

Een verzonnen wet dan zeker?
Ik zou mij toch eerst eens even inlezen voordat je je mening of wat je denkt als waarheid verkondigt :D

Anoniem

Re: Niveau is bedroevend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:33

Ik vind het nog steeds erg dat er mensen zijn die gewoon niet zien hoe 'erg' het kan zijn...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:33

Joolien schreef:

Listiglisje, waarom aanklagen, er valt toch niks ernstigs te zien op het filmpje...? ;)

Het gaat haar er denk ik meer om, dat mensen haar om verantwoording vragen, terwijl als zij een vraag stelt, daar gewoon en nu weer geen antwoord op gegeven wordt.
Altijd maar weer een wedervraag, dat gaat mij ook aan sommigen irriteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:34

Tendance schreef:
Joolien schreef:

Het gaat haar er denk ik meer om, dat mensen haar om verantwoording vragen, terwijl als zij een vraag stelt, daar gewoon en nu weer geen antwoord op gegeven wordt.
Altijd maar weer een wedervraag, dat gaat mij ook aan sommigen irriteren.

Dat ben ik met je eens.