Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
phormicola schreef:Ik werk op een kleinschalige manege en ik heb laatst iemand moeten vertellen dat ze toch te zwaar was om te rijden
Ik vond dit erg moeilijk om te doen. Aan de ene kant was het gewoon een feit, aan de andere kant vind ik het dan ook weer 'banketstaaf' om te zeggen, het is niet iets dat ik graag doe.
Hoe zouden jullie dat aanpakken? Ik heb gewoon gezegd dat ze door haar gewicht niet mee kon gaan in de bewegingen en dat ze daardoor ook niet lenig genoeg was.
Ze vatte het gelukkig goed op, maar ik stond echt met het schaamrood op m'n kaken
Hoe zouden jullie dat doen?
naomi4394 schreef:overgewicht heeft alleen negatief effect op het paard als je een heel zwaar iemand op een kleine pony/shetlander zet. maar volgens mij kunnen de meeste paarden aardig wat houden zonder dat het slecht voor ze is.
naomi4394 schreef:overgewicht heeft alleen negatief effect op het paard als je een heel zwaar iemand op een kleine pony/shetlander zet. maar volgens mij kunnen de meeste paarden aardig wat houden zonder dat het slecht voor ze is.
Sabinee__ schreef:Ik vind het echt frapant dat iemand van 90 kilo veel te zwaar is, maar 3 meiden van 40-50 kilo die kunstjes doen op een paarden rug is wel oke?
66996236 schreef:overgewicht? hier hoor je ook niemand over klagen..
Kempkes schreef:Ben momenteel bezig om mijn oudste paard te verkopen, en daarbij heb ik ook wat mensen erop gehad die wat overwicht met zich mee dragen. Het maakt dan verder ook niet uit of ze kunnen rijden of niet. Zag gewoon ondanks dat mijn paard best een flink onderstel heb, dat ze gewoon doorhangt. Ze zal vast wel de oefeningen kunnen doen. Maar denk is aan de toekomst wat het dan doet met zo'n paardenrug. Ik zou niet willen ruilen hoor....