Dus nee je bent zeker geen slechte ruiter als je is valt. Je leert er balans van houden en inschatten wanneer je eraf moet springen of het uit moet zitten.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Snadrem schreef:Ik zeg altijd maar: als je niet kan vallen, dan kan je ook niet rijden![]()
Vallen is namelijk wel iets dat er bij hoort, als je niet weet hoe je dat moet doen zonder het met allerlei botbreuken er vanaf te brengen, dan schort er nog iets aan je rijkunsten. Het is ook leren inschatten, of je een manouvre kan uitzitten of dat het beter is om er af te springen/ vallen.
_sparta_ schreef:Ik denk dat jij ook geen slome recreatie paarden rijdt. Als je dat wel deed dan had je er niet vaak afgelegen. Wel is het zo dat als je altijd pittige paarden rijdt en je zit dan eens op een slome dat je dan niet op let, want het is zo'n brave. En doet die dan een stap naar links lig je er al naast, terwijl je bij een pittige er niet eens een beetje van opzij zou schuiven. Maar rij je altijd die slome, dan let je wel op, want dat is dan al heel wat. (uitleg lukt niet echt)
Tessa_1 schreef:Snadrem schreef:Ik zeg altijd maar: als je niet kan vallen, dan kan je ook niet rijden![]()
Vallen is namelijk wel iets dat er bij hoort, als je niet weet hoe je dat moet doen zonder het met allerlei botbreuken er vanaf te brengen, dan schort er nog iets aan je rijkunsten. Het is ook leren inschatten, of je een manouvre kan uitzitten of dat het beter is om er af te springen/ vallen.
Hm.. daar ben ik het niet helemaal mee eens, ben eraf gedonderd omdat mijn paard struikelde vanuit 30 meter rengalop met scherpe bochten nadat ie schrok en door prikkeldraad knalde en het prikkeldraad meesleepte.. dan verrast het struikelen je gewoon, resultaat: 2 gebroken rugwervels terwijl ik redelijk normaal landde, alleen met mijn onderlichaam net iets eerder dan mijn bovenlichaam..
Overigens kan ie op buitenrit soms in galop ook behoorlijke sprongen recht opzij maken, maar dan is je paard niet opeens gewoon onder je weg![]()
Nu moet ik wel zeggen dat ik alle andere 5 keren dat ik ben gevallen inderdaad helemaal niks had.. (ook allemaal op verschillende paarden overigens, ongeveer 1x in de 1.5 jaar vlieg ik eraf)
Struikelen voel je niet aankomen en soms land je gewoon net onhandig..